Intrebari, dubii, comentarii…

Buna seara din nou,

Am decis sa scriu din nou un post despre frumoasa facultate(acu e scris bine sper) datorita unui lucru care astazi m-a uimit. Asadar, la ora 11:53 ora Bucurestiului am primit pe mail un anunt cum ca am primit un comentariu pe blog de la domnul Profesor Baltasiu(la postul intitutal „CEA MAI PROASTA MESERIE/ESTE LA SOCIOLOGIE”). Prima reactie a fost de mandrie, dar apoi am inceput sa-mi pun unele intrebari. Trebuie sa spun ca dupa multe momente de cugetat si dupa ceva consultari, tind sa cred ca acel comment nu e dat de domnul profesor. Am 3motive sa cred asta:

– s-a semnat Baltasiu Radu, dansul se semneaza de obicei Radu Baltasiu;

– mailul este inceput cu formula de adresare Emil, …. Domnul profesor de obicei se adreseaza cu apelative gen Maestre, Amice sau cand vrea sa fie oficial Domnule Emil Calinescu, domnule Student…;

– cel mai important, a facut o greseala care nu-l caracterizeaza. A scris cuvantul GENTILETE…cu tz (gentiletze). Refuz sa cred ca dansul, cel care ne acuza pe noi de stalcirea limbii romane scriind cu tz, ah, sh etc, si-a insusit personal acest mod de scriere.

Nu stiu insa cine a pus acest comentariu, daca nu este domnul profesor. Cine s-ar semna cu apelativul „Baltasiu Radu”?Un om care ar dori sa „faca misto” si de mine si de dansul?Sau poate a postat chiar persoana incriminata, dar a refuzat sa-si ofere adevarata identitate(poate din mandrie, sa nu ma pot lauda eu cu faptul ca ea citeste blogul meu!). Nu am de unde sa stiu. Sincer nu ma intereseaza! Si la fel de sincer spun ca mie mi-ar conveni mai mult varianta in care domnul profesor este autorul acelui comentariu. Sincer, e o mandrie ca posed un blog citit de un profesor. Sincer, faptul ca eu am rapit 5 sau 10 minute din pretiosul timp al domnului profesor este iarasi o mandrie! Eu doar, carcotas din fire, imi pun niste intrebari. Si cum a scrie pe blog inseamna a gandi cu voce tare, asta fac eu acu.

Dar, indiferent de cine a scris comentariul, trebuie sa si raspund la el. Raspund iarasi pe liniute:

– „Din cate vad, ai doua probleme, care, pentru unii pot fi revoltatoare: cu facultatea care te-a educat pe bani publici si cu o colega de-a ta” . Tin sa mentionez ca am fost un singur an subventionat de la buget(Anul 2), restul anilor eu platind studiile, iar in acel an eu mi-am castigat locul la buget fiind nr 107 in ordinea mediilor anuale. Deci am obtinut pe merit locul subventionat. Dar daca e sa vorbim de bani publici, fosta mea colega Ovidiana va fi platita, pentru activitatea ei ca profesor asistent, tot din bani publici. Asa ca pe mine ma intereseaza la fel de mult unde se duc banii publici! Nu este doar problema facultatii, ci a noastra a tuturor. Iar eu am dreptul sa spun si alte lucruri, pentru ca am fost coleg cu ea. Unele sunt subiective, da,dar asta inseamna blogul! Sa-mi dau cu parerea….aia e parerea mea si am datoria sa mi-o spun! Iar ce am eu personal cu Ovidiana e strict problema mea!

– „Sunt curios daca vei tine seama de autoritatea mea (pe care ai invocat-o intr-o poezie pe undeva pe aici), si-mi vei indeplini cererea de a renunta la exprimarea golaneasca de fuck-ultate.  „. Mentionez ca acea poezie  nu a fost scrisa de mine, ci doar preluata. Iar rostul ei pe acest blog este de a destinde atmosfera. Posturile pe acest blog alterneaza….cele serioase cu cele de destindere. Iar exprimarea de fuck-ultate nu este deloc golaneasca. Probabil in cativa ani va intra in limbajul comun al studentilor. Pur si simplu este un joc de cuvinte. Cum elevii de liceu au diverse denumiri pentru diriga, pentru diversi profesori, pentru catalog etc….asa au si studentii….toti elevii de liceu sunt golani?Sau sunt golan la fel cum erau studentii anilor 90, care manifestau in Piata Universitatii? Trebuie sa fac precizarea ca nu injur si nu o defaimez in niciun fel scriind fuck-ultate. Pur si simplu asa scriu eu(si nu-s singurul).

–  „. Si totodata, sunt curios daca vei avea suficienta gentiletze incat sa-ti ceri scuze (in particular macar, daca nu in public), unei femei, colega a ta, despre care vorbesti atat de ciudat pe blogul tau. Gentiletzea si nu mitocania sunt atributele prin excelenta ale masculinitatii. „. Trecand peste modul de scriere al cuvantului „gentiletze”, voi spune ca poate nu am fost gentil, dar situatia a fost speciala. De altfel, am si postat mai departe ca e ultima oara, poate m-a luat valul. Dar parerile despre acea persoana raman, iar de scuze nu poate fi vorba in conditiile date. Da, daca e s-o luam altfel, poate nu ea e vinovata. Vinovata e institutia care a permis acest lucru. Dar in continuare, pe langa asta, trebuie sa spun si ce cred despre acea persoana. Am fost coleg (de grupa chiar) cu ea 3 ani de zile. Stiu mai bine decat un student care o are ca profesor seminarist si poate-si face o impresie gresita despre ea. Iar rolul blogului asta este: sa-mi dau cu parerea despre tot si despre tot! Asa cum ma duce pe mine capul s-o fac!

Sper ca am fost inteles si precizarile au fost si sunt de bun augur! De asemenea, titlul postului nu este nicidecum jignitor, este pus tot ca sa destindem atmosfera!

Seara buna tuturor!

ps: Comentariul original, pt cei care nu s-au uitat, este:

Baltasiu Radu Says:
October 6, 2008 at 11:53 am e

Emil,

Foarte pe scurt. Din cate vad, ai doua probleme, care, pentru unii pot fi revoltatoare: cu facultatea care te-a educat pe bani publici si cu o colega de-a ta. Sunt curios daca vei tine seama de autoritatea mea (pe care ai invocat-o intr-o poezie pe undeva pe aici), si-mi vei indeplini cererea de a renunta la exprimarea golaneasca de fuck-ultate. Si totodata, sunt curios daca vei avea suficienta gentiletze incat sa-ti ceri scuze (in particular macar, daca nu in public), unei femei, colega a ta, despre care vorbesti atat de ciudat pe blogul tau. Gentiletzea si nu mitocania sunt atributele prin excelenta ale masculinitatii. Sper ca am fost inteles si vei actiona in consecinta. Spor

Posted on 6 Octombrie 2008, in Facultatea de Sociologie, Facultatile mele and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Felicitari ca ai luat atitudine, Emil! Mi-a placut mult ideea pe care ai incercat sa o surprinzi.

    As vrea sa adaug un lucru la cele spuse de tine. Aceeasi actuala seminarista a absolvit cursul respectiv doar in urma cu cateva luni. Asta nu ar fi o problema daca in timpul vacantei ar fi mancat tratatele de relatii internationale. Totusi, ceea ce mi se pare lipsit de etica pentru pretentiile de viata academica pe care unele cadre universitare le pretind cand vine vorba de SAS este faptul ca aceeasi persoana, acum seminarista, a iesit de la examenul de RI spunandu-le celorlalti colegi ca a copiat.
    Cred ca este total imoral ca o persoana care triseaza in primul rind fata de sine sa fie pedagog pentru studenti – lasind la o parte pregatirea dubitabila.
    Cat priveste vreo datorie fata de educatia pe banii publici – cred ca studentilor nu ar trebui sa li se refuze dreptul de a fi critici, pentru ca nu educi oi, ci niste spirite capabile sa gandeasca. In al doilea rand, forma chiar nu mai conteaza cand ceea ce ai avut de spus surprinde lucruri mult mai grave.

Lasă un răspuns

