Hong Kong – Romania 0-3 sau cum ii baturam pe shaolini! Autor: Dracula

18.10.2008
Echipa Romaniei se strange in fata stadionului Maracana Olteneasca pentru a pleca in Hong Kong, unde un important meci amical o asteapta. Incet, incet langa autocar apar: Dumiter si Goga – portari, Hisariu, Jichici, Codricel, Tomescu, Tasciuc – fundasi centrali, Caruntu, Matei, Ganea, Radu si Petoi – atacanti, Macariu, Ioanovici, Virag, Tomic, Manolache, Gamam, Varga, Grecu, Velcu, Buza si Stoianov – mijlocasi/fundasi de banda.
– Plecam? – intreaba Buza nerabdator sa ajunga in Hong Kong.
Din departare, auzind discutia un tip inalt, robust racneste:
– Te vazui in autocar, acum nu-ti mai astepti si antrenorul, ai? Manca-ti-as prazul, lasa ca vedem noi daca ai adus in babornita ce promisesei!”
Imbracat cu un pardesiu lung in floricele, o cipilica de turc, un tricou mulat galben, sort rosu si sosete galbene, trase pana deasupra genunchilor, selectionerul Romaniei se apropie de autocar, in care se suie si ia loc pe primul scaun din dreapta.
– Suntem toti?
– Toti!
– Sa mergem la aeroport! Dolgos ne asteapta acolo iar adineauri am vorbit cu pilotul, BoboForceOne e gata de decolare!
Autocarul pleaca in tromba spre aeroportul international BIA – BoboInternationalAirport.
La aeroport, Dolgos, antrenorul second sta in sala de asteptare cu laptopul pe genunchi. “Ma manca Bobo, am uitat sa analizez echipa adversa!” Un ochi ii zboara mereu la ecranul mare al aeroportului unde finala campionatului mondial de volei feminin este in plina desfasurare. “Ce forme! Ce incantare!”
Da repede un search, gaseste meciul dintre Singapore si Turcia incheiat la egalitate 1-1, incepe sa analizeze atent fazele. “Ah, de ar juca cu Lee mijlocas stang si cu noi, ce bine ar fi! Muci ii facem!”. Termina analiza si multumit continua sa se uite la meciul de volei. “Ce forme! Ce incantare! Ce bine joci daca ai forme!” Multumit de jocul de cuvinte facut se aseaza linistit in fotoliu.
Autocarul ajunge, echipa Romaniei coboara, Dolgos face jonctiunea cu restul lotului, fiecare primeste biletul si se indreapta spre check in.
Cand sa treaca selectionerul, se aprind toate becurile, incep sa piuie toate detectoarele de metal.
Speriat Bobo face 2 pasi inapoi. “Muica!”. Cei 2 controlori il roaga respectuos sa dea jos tot ce e din metal.
Bobo scoate o sabie de metal de sub pardesiu. “O tineam pt vremuri grele! Stiti voi, multa lume imi vrea raul de cand am ajuns selectioner!”. O pune deoparte si da sa treaca. Becurile se aprind iar, tiuitoarele si ele zbiara de-ti sparg timpanele! “Muica!”. Bobo se da inapoi si scoate din cipilic un pistol vechi, ruginit din primul razboi mondial. “Il tineam pt vremurile ce vin!” – se scuza el in fata controlorilor. “Trebuie sa batem si noi pe cineva! Poate ii pacalesc pe aia in Hong Kong, stau langa antrenor, il amenint cu pistolul si il fac sa joace cum vreau eu!”.
Cei 2 controlori, inmuiati de argument, decid sa inchida ochii si sa-l lase pe Bobo sa treaca cu cele 2 arme.
– Doamne ajuta, sefu! Sa bateti, sa inchideti gura la toti scandalagii aia care va sapa!
Fara alte evenimente notabile, echipa ajunge la bordul BoboForceOne si avionul decoleaza in directia Hong Kong.
20.10.2008
2 ore inaintea meciului
In vestiar selectionerul ii strange pe baieti pentru a-si tine obisnuitul speech dinaintea meciului. Buza e cu babornitza langa el, scoate 12 bucati mari de praz si le da selectionerului. Acesta le ia si-si incepe speech-ul:
– Dupa cum stiti, azi e meciul cel mare! Special am ales un adversar mai slab, sa putem sa ne facem jocul ofensiv. Sa nu mai fie presiunea rezultatului pe noi! Azi vreau spectacol! Vreau sa-i invingem pe…
Se opreste incurcat, nestiind cu cine joaca. Dolgos, dintr-un colt al camerei, sare sa il ajute vazand incurcatura sefului.
– Singapore! Nu va faceti griji, i-am studiat in aeroport inainte de a veni aici. Sunt slabi rau! E drept ca era si un meci foarte frumos de volei feminin la TV si stiti si voi de slabiciunea mea…
(Carunte zambeste cu subinteles). Bobo sesizeaza momentul si-l pocneste cu un praz in cap:
– Pentru volei ba, nu pentru fete! Pt volei are slabiciune! Hai Dolgos, zi-ne de Singapore! Dolgos reia putin stingherit descutia:
– Bineinteles ca de volei! Doar ma stiti! Asa: au pe unul Lee pe stanga, mijlocas care nu face faza defensiva, Lee la dreapta foarte bun la jocul aerian, Lee in fata, cam slabut, nu-ti face probleme Codricele nu te face, Lee in poarta…
Zdrang un praz in cap! Bobo suparat din cale afara:
– Pai bine bah Dolgoase, cum sa-mi asez eu echipa daca la astia joaca numai Lee? Ti-am zis sa-mi gasesti o echipa pe care o pot bate usor, fara batai de cap! Pai tu iti dai seama ce or sa zica aia din tara daca ma bate o echipa cu un jucator? Pfaiiii, abia asteapta sa ma linseze aia!
Din alt colt Petoi tot incerca sa-i faca semne lui Bobo. Acesta pana la urma il vede.
– Ce dracu vrei mah si tu? Tot dai din mana aia de parca ai Parkinson! Te-am luat in lot, te-am crescut de mic copil, acum ai prins si tu glas, te iei de parintele tau?
Petoi da sa zica ceva.
– Taci ba! Sau te pocnesc si pe tine cu prazul!
Petoi aproape mort de frica apuca totusi sa spuna:
– Sefu, am venit in Hong Kong, nu in Singapore! Eu cred ca jucam cu Hong Kong!
Bobo se lumineaza deodata la fata!
– Muica! Nu e prost olteanul meu! Stiam eu de ce te-am luat cu mine! Asa da baiete! Ia de acilea un praz sa fii zbarna pe teren! Vedeti bah de ce e baiatul meu in lot? Mai ziceati ca nu stie nimic! Ia zi bah Petoi, care e capitala Hong Kongului?
– Bobolinia, sa traiti! Petoi multumit roade din praz
Bobo rade cu pofta!
– Buna asta! Bravo, bah, esti si glumetz! Iti merge mintea! Dolgos, fa-i un loc in primul 11! Eu ma duc sa vad atmosfera din tribune!
Bobo iese, Dolgos anunta primul.
20.10.2008 Meciul
Momentul mult asteptat a venit. Imnurile sunt cantate, capitanii de echipa fac schimb de fanioane, antrenorii urmeaza sa dea mana cand la statia stadionului de anunta ca Arsgd, selectionerul Hong Kong-ului a fot gasit la cabine in coma, cu o planta neidentificata infipta in fund, suferind de arsuri groaznice. Arsgd a fost transportat la spital in timp ce planta neidentificata este studiata la centrul national de cercetare pentru a i se afla originea. In tribune se aude un murmur:
– UFO! UFO!
Bobo mustaceste fericit! Da, sigur! UFO! UFO! Imbecilii dracu’!
Derutati, shaolinii incep ultra-defensiv: 5-3-2, stilul varanul de Komodo, cedand de la inceput mijlocul terenului, asteptand sa muste din dusman pe contra-atac.
Bobocool, expert in tactici, sesizeaza imediat greseala adversarilor si fiind perfect constient de importanta castigarii mijlocului trimite in teren un mijloc din 4 stilul fluture (cu wingeri), de la stanga la dreapta: Velcu – Tomic, Manolache – Varga.
– “Daca vroiam doar sa castig, jucam si eu 5-3-2. Dar nu vreau doar sa castig, vreau sa-i umilesc! Asta e un al doilea Austerlitz, iar mijlocul fluture este Pratzen-ul meu” – se auzi selectionerul explicand extrem de multumit de sine decizia tactica celor de pe banca de rezerve.
In atac sunt aruncati Caruntu, Ganea si Petoi, in aparare Codricel central, Grecu si Macariu pe benzi. Poarta e aparata de Dumiter.
In chiar primul minut de joc, Tong Ngon zareste o babornita aproape de teren. De frica sa nu fie un atentat terrorist se apropie cu grija de ea, da sa o deschida, cand bruc Bobo face o miscare din poanie si il baga pe Tong cu capul in babornita. Acesta cade instantaneu jos, de asemenea in coma profunda. Bobo din nou:
– “UFO! UFO!” Si rade puternic. Muica, pana descoperiti voi prazul va bat de va aia pe voi!
Ngon iese pe targa, intra Hui Ging Tun.
– Manolache, iesi ma in banda, faci un un-doi cu Varga si il pacaliti pe ala! Ai mancat prazu? Sufla, trage o basina… bah, te-am invatat toate smecheriile posibile si vad ca nimic nu vrei sa aplici! Cand o sa inveti bah ca nu conteaza cum castigi, ci sa castigi!?
Manolache nu il asculta! Fenteaza pe centru, trimite o pasa in careu unde Caruntu nu iarta! Gooooooooooooooooooooooooooooooooool Romaniaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Si suntem abia in minutul 14!
– Asa Manolache, nu ti-am zis eu ca se poate? Se poate baiatule, numai sa mai asculti si de noi, astia de pe banca!
Bobo simte ca victoria nu ii mai poate scapa.
– Ce seara de neuitat! Magica! Vedeti ba baieti cum se castiga un meci? Facem spectacol!
La pauza ies Caruntu si Ganea, intra Covaci si Radu.
Minutul 56: Covaci marcheaza din pasa lui Varga 2-0.
Minutul 75: Radu marcheaza din pasa lui Tomic.
Meciul se termina 3-0, romanii se imbratiseaza pe teren, Bobocool cu mainile in sold, precum Becali dupa ultima victorie la scor a Stelei (cel mai probabil din vremea lui Piturca) incinge o hora olteneasca si zbiara cat il tin plamanii:
– “Asta-i pohta ce-am pohtit!
Pe Hong Kong i-am umilit!
Muica, cat am patimit,
Cred putin am si chelit
Dar victoria a venit!
Muica, cat am asteptat,
Dar sa mor c-a meritat!
Stiu acum sa viu de hac:
Tactica, nu o mai fac!
De acum, juvetii mei
Luam cupa mai, hei, hei! „

Posted on 2 Noiembrie 2008, in Freekick and tagged , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

