Conu Bobocool fata cu reactiunea – Interviu de sfarsit de mandat la Nationala

Ati pierdut… am ajuns la bilantul unui mandat, indraznesc sa zic nu prea reusit.

1. Ce a insemnat pentru dumneavoastra mandatul de selectioner al Romaniei? Este placut/onorant? Este greu? Veti mai candida vreodata in Romania? Dar in alta tara?
Este placut, este onorant…este foarte greu! Experienta a fost una interesanta… fie si daca o iau ca o experienta de viata… am ce invata! De candidat n-o sa mai candidez la Romania! Niciodata! Cred in ce zic si pt ce am militat! Am fost selectioner o data… fiecare are o sansa-n viata… repet ce am zis si atunci….marii selectioneri in realitate au avut decat o sansa….Bobby Robson a antrenat Anglia o singura data….nu s-a mai gandit nimeni sa-l puna iarasi…. si au apelat la 2 straini: Erickson si Capello…Simplu…. La alte tari insa voi candida! Asta e cert!

2. In primul meci al fazelor eliminatorii Romania a fost invinsa categoric de un outsider, Austria. Suturi la poarta 12-2, scor final 3-1. Cum comentati, mai ales ca erati sigur de victorie intr-o proportie de aprox. 90%?
Am ales o tactica proasta….scorul si suturile la poarta arata asta….platesc cu postul si cu imaginea pe care mi-am facut-o….timpul nu-l mai pot intoarce… Dar repet….o iau ca o experienta de viata…. poate ar fi trebuit sa colaborez mai mult, sa dedic mai mult timp fkului….nu stiu….cert este ca am gresit! Dupa ce termin sesiunea ce a inceput o sa ma ocup mai serios de fk…

3. Credeti ca baietii (jucatorii) v-au sabotat?
In fk nu se poate asa ceva…daca meciul s-ar fi desfasurat in realitate asta si cu arbitrul ar fi fost primele chestii la care m-as fi gandit!

4. In mandatul dumneavoastra au fost multe meciuri in care Romania a fost dominata, lucru ce nu se prea intamplase pana acum. Iar spre deosebire de alte campanii, adversarii din sezonul de amicale si chiar si cei din grupe au fost mai degraba modesti decat apropiati de valoarea
Romaniei. Cum comentati? A fost o strategie prestabilita sa ne lasam dominati?
Amicalele sunt diferite….acolo am vrut sa testez….iar contra Finlandei urma sa ma apar….dar n-a fost sa fie…. Strategie sa fim dominati n-a fost….dar nici nu mi-am propus sa arat tot ce pot in amicale….

5. In campanie ati spus ca veti sustine investitia in scolile de juniori. Ce ati facut concret in aceasta directie?
Din pacate mult prea putin….am selectionat cativa jucatori tineri, am mai dat ceva sfaturi de antrenament altora cu juc interesanti…cam atat din pacate…. Daca este sa regret cu adevarat ceva, asta e lucrul pe care-l regret….

6. In planul dumneavoastra la punctul 3 era mentionat sa veti explica si motiva selectia jucatorilor pe forum. Ce s-a intamplat cu acele explicatii? Le-au sters moderatorii?
Nu le-a sters nimeni. Moderatorii din fericire s-au comportat exemplar…Din pacate absolut toate intrebarile erau tendentioase iar explicatiile mele oricum nu interesau pe nimeni. Eu luasem un portar, ca rezerva, nu intentionam sa-l joc si toti radeau ca e aratos si ca vin spectatorii daca joaca….io ce era sa fac? … probabil insa ca a fost si vina mea, ca am intrat in jocul lor… Da, regret si asta… daca asta era intrebarea nepusa dar subinteleasa, asta raspund!

7. Care este cea mai mare realizare a dumneavoastra din acest mandat? Cel mai bun meci? Cel mai slab?
Meciuri bune …. hmmm….victoriile….Cu Peru, cu Franta din amical…iar cel mai slab cu Austria…si un regret mare….nu la fel de mare, dar si ala important….am pierdut cu Ungaria…

8. Daca s-ar mai repeta o data meciul cu Austria, cum ati juca?
Depinde. Pus in acelasi context, fara sa stiu rezultatul, as incepe la fel. Daca s-ar juca maine…stiind acum ce se intampla daca joc asa….joc altfel logic…. Nu stiu cat de altfel, dar altfel….poate am des-considerat Austria…am pus focus pe un jucator….crezand ca e
singurul….vineri seara au selectionat ink cativa buni….dar io am pastrat focusu pe acel juc…mij dreapta a jucat intr-un final!

9. Ce inseamna cuvantul tactica pentru dumneavoastra? De fiecare data ati mentionat ca ati facut tactica. Ce ati facut efecitv? Puteti dezvolta putin subiectul?
Pai inseamna a face strategia pt meciul viitor! Asezi jucatorii in tereni, le pui ordinele (fie si ca le lasi default…iti asumi raspunderea pt ele oricum), dai ce schimbari sa se faca….si gata! Asta dupa o analiza a adversarului…. daca e cazul…

10. Cum ati caracteriza mandatul dumneavoastra in cateva cuvinte?
Unul din cele mai mari regrete ale vietii mele…Pana acum nu mi s-a mai dat o responsabilitate asa de mare… In general, de momentele “importante” din viata am trecut cu bine….Cele scolare…capacitate, bac, licenta….toate au trecut cu bine… “m-am descurcat”… Acolo insa nu era vorba de concurenta….concuram doar eu cu mine….aici am dat peste oameni mai destepti ca mine(culmea, chiar exista)….Acel om, managerul Austrie, mi-a dovedit asta…Desi nu stiu
daca neaparat cuvantul destept e cheia….dar mai bine pregatit ca manager de Fk… Poate trebuia sa aloc timp mai mult….daca ieseam selectioner cand eram elev….a 12a….sau student anu 1….poate era motivatia mai mare….si sa fim sinceri, jocul mai usor! Dar din ambitie nu puteam spune NU! Daca am candidat o data si n-am iesit, eu in nebunia mea candidez pana ies! E un principiu in viata….daca n-as fi candidat, sa ma opresc, ar fi insemnat un esec personal…vroiam sa vad cum e… si credeam ca voi reusi! N-a fost sa fie…Vina e a mea…nu 100%, dar e a mea! Pana la urma, incep sa inteleg
antrenorii…care-s dati afara….Rijakard la Barcelona a cladit echipa, a construit-o si vine Guardiola si culege roadele…e adevarat, si olandezu a avut succes, dar uneori nu toate depind
de tine! Si inca ceva….soarta poate asta a fost….sa dau cu capu de prag…sa vad ce inseamna si asta….intrun fel bine ca a fost in FK si nu in realitate!

11. Si o ultima intrebare: ati criticat vehement toti selectionerii anteriori din diverse motive: apartenenta la Cooperativa, selectie gresita, asezare gresita, line-up gresit, sex gresit, etc.,
sugerand de fiecare data ca ati fi avut rezultate mai bune ca dansii. Va mentineti afirmatiile?
Rezultate mai bune ca Addart nu puteam sa am … oricat m-as fi straduit… mai bune ca restu insa da…SI acum sustin ca puteam sa le am….dar din prostie, ignoranta, ghinion…n-a fost sa
fie…. Iar selectii gresite au fost….iar parerea asta o mentin….e aceeasi discutie ca in politica…ce preferi: UN MINISTRU CORUPT, DAR COMPETENT, sau UNUL CORECT, DAR MAI SLAB PREGATIT? Cei dinaintea mea erau, majoritatea, in prima categorie, eu am fost CLAR in cea de-a doua! Doar ca realitatea a dovedit ca uneori competenta e mai importanta decat corectitudinea… daca esti indeajuns de abil, poti justifica orice act stramb al tau!
In incheiere, multa bafta noului selectioner, care va fi el! Din pacate pentru voi, pentru ei,
pentru cine o fi….nu voi participa la alegeri…asa ca n-aveti tinta…. ce pacat….!

(publicat in revista fk XP nr 39, revista oficiala a Comunitatii ROmanesti de Freekick)

Posted on 29 Ianuarie 2009, in Freekick and tagged , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

