Jurnal de prazar de la Slatina (2) – Impresii generale despre orash

In timpul in care se judeca recursul avocatilor lui Gigi Becali eu scriu despre orashul Slatina…stiu, pare absurd, dar cazul Becali pare destul de complex. Raman la parerea ca e o inscenare, voi reveni intr-un post viitor la el…
Pana atunci trebuie sa vorbesc despre Slatina…Sunt cateva chestii importante, care trebuie evidentiate.
Intai, prima chestie care o observ este ca este un orash oarecum ingrijit. Drumurile par in stare acceptabila (in partea de sus a orasului, pentru ca mai exista si o parte de jos, unde lucrurile nu par la fel de bune), spatiile verzi sunt ingrijite, in fata multor blocuri(ca sa nu zic toate) exista ceva verdeata amenajata, cu ceva banci…lucru care-n Bucuresti nu prea vezi…sau mai rar… Orasul pare bine administrat…, asta desi bunicul meu critica non-stop pe primarul in functie. E adevarat, a imprumutat orasul enorm, a dat la bani pe niste fantani etc … , dar asa ca si „gospodar” pare om bun. Cauza este probabil marimea orasului, un oras mic fiind mai usor de administrat.
Un lucru care m-a „dezamagit” este faptul ca orashul pare pustiu. Eu am fost in weekend, de vineri pana duminca…Strazile destul de pustii, sambata seara bancile sunt ocupate exclusiv de batrani…tinerii sunt o specie pe cale de disparitie…
Alt lucru f ciudat este ca sambata seara am gasit doar 2 magazine deschise: Leonardo si Cosmote. Poate fi un efect a ce am zis (lipsa de clienti), dar poate fi si invers…de ce sa te plimbi prin orash daca n-ai unde merge…Discoteca stiu ca este, functioneaza, dar refuz sa cred ca toti tinerii merg la discoteca sambata seara. E adevarat, Slatina nu e centru universitar(ma rog, avea vro 2 facultati, una de informatica si una de drept…dar centru universitar in adevaratul sens al cuvantului nu e).
Atmosfera in oras e una asa mai … de acu 20 de ani. Circulatie putina, strazi nu foarte aglomerate…sincer mi-ar place sa locuiesc acolo. Stiu de asemenea cand ma mai duceam cu bunicamiu prin diverse locuri el era salutat din 2 in 2 minute pe strada…fosti elevi (a fost profesor de matematica), fosti subordonati (a fost si inspector) sau pur si simplu prieteni, cetateni…toti il cunosc, toti il saluta (nu se stie daca chiar toti il respecta sau il apreciaza)…In Bucuresti eu care cunosc atatia…merg uneori pe jos, prin diverse locuri, si nu dau de nimeni cunoscut. Parca incep sa iubesc un orash mic…(locuit de olteni musai:D)…chiar imi place…si imi place mai ales si faptul ca in Slatina poti merge in multe puncte ale orashului pe jos, deci adio blocaje-n trafic sau jegurile de tramvaie, autobuze etc…
Intr-un post viitor voi povesti despre impresiile absolut sinistre de la parastasul bunicii mele! Fiti pe faza! La (buna) revedere!

Posted on 6 Aprilie 2009, in Calatorii and tagged , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. haha. cica discoteca exista, cred ca vroiai sa spui discotecile, zecile de baruri/restaurante si night-cluburile functioneaza. Nu vezi multa lume in weekend ptr ca majoritatea sunt plecati din oras, asa cum nici in Bucuresti nu vezi lume multa sambata si duminica. vino si in timpul saptamanii ca sa-ti faci o imagine completa. oricum ma bucur ca ti-a placut si te asteptam s ate muti la noi, e mult mai bine decat la bucuresti si am stat acolo zece ani…

  1. Pingback: Revenire printre capitalisti … « Al mai shucar si mai minunat blog!

Lasă un răspuns

