Valori blogosferice… (1)… o discutie interesanta in blogosfera!

Salutare din nou,
Acesta fiind primul post din 2010, nu voi spune prea multe. Voi lasa pe altii sa se exprime(chiar si aici, pe blogul meu). Stiu, unii spun ca asta fac din comoditate….sau ca as face-o sa-mi fac trafic(apropo, bloggerii destepti nu accepta comentarii gen pingback, asa ca daca impricinatii nu doresc, eu nu-mi fac trafic….deci argumentele nu stau in picioare).
Bun, acum sa vedem de unde a pornit discutia:

Avem valori in blogosfera romaneasca? Sau prestam degeaba?

Ideea postului a plecat de la discutia de ieri cu Adrian. Care se afla intr-o cautare acerba (dar, sincer, mai mult un fel de donquijotism personal) de valori in blogosfera romaneasca. Evident ca un asemenea subiect este de o vastitate de-a dreptul inspaimantatoare. Poate de ce aceea nu se prea abordeaza la modul serios, argumentat si polemic in sensul sanatos.

Dupa cum vad eu lucrurile, exista doua mari scoli de gandire, ca sa le zicem asa aici. Si care se impart foarte simplu in cei care vad jumatatea plina a blogosferei si cei care vad jumatatea goala.

In prima categorie suntem toti cei care avem bloguri de ceva vreme, am gasit in nebunia frumoasa numita blogosfera o zona de confort social si care chiar credem ca, mai mult sau mai putin, conteaza ce facem. Noi astia din aceasta categorie pornim de la premisa ca ne scaldam in oaresce valori blogosferice.

Jumatatea goala a paharului o vad cei care, daca imi permiteti, sunt cei care cauta valori in blogosfera, dar imi pare ca nu vor sa le gaseasca nicioadata. Pentru ca unii dintre ei mimeaza doar cautarea unor bloguri valoroase, pentru ca doar asa, prin cautare, isi pot legitima si trambita esecul (de altfel preconizat, asteptat, dorit).

E drept ca insasi sintagma valori blogosferice suna nu stiu cum. Sigur ca e un domeniu nou. Dar depinde si de punctul de referinta, de context. Teoretic un tablou de Vermeer este o valoare. Dar pentru cei care habar nu au de Vermeer si nu au vazut vreo creatie de a lui, evident ca aceasta valoare nu exista. Pentru ca, si in acest caz ca si in cazul blogosferei, trebuie sa vrei sa gasesti valoarea, nu numai sa o cauti, trebuie sa traiesti in contextul respectiv ca sa pui atat cautarea, cat si valorile ce se presupune ca exista intr-o perspectiva. Valorile nu se gasesc stand pe gardul blogosferei si uitandu-te la viermuiala de bloguri, posturi, track backuri si commenturi.

Eu personal gasesc valori in blogosfera. Pentru ca VREAU sa le gasesc. Si pentru ca simt ca exista un potential enorm de a crea valoare in aceasta zona. E drept ca e destul de greu pentru cei din exterior sa inteleaga blogosfera, sa o ordoneze cat de cat intr-un efort de a o intelege. Blogosfera e o nuca foarte tare si foarte inegala. Pentru ca, de multe ori, gasesti bijuterii de scriitura aruncate printre alte 1467 de posturi. Pentru ca sunt bloguri si blogurile astea inseamna: o frumoasa nebunie, haotica si imprevizibila. Este, daca vreti, una din valorile sale…

Traficul este o valoare in blogosfera? Personal nu cred. E doar o modalitate de a ordona universul asta si de a te ajuta sa ai un punct de pornire in cautarea valorilor. Pozitia in tot feluri de topuri de influenta si de alea alea? Cam la fel ca si cu traficul, tot un instrument de search.

Pana la urma sistemul tau personal de valori isi spune cuvantul. Daca ai unul, fireste. Problema la multi din cei care nu vad valori in blogosfera tocmai asta este. Nu au un sistem personal de valori, sanatos, facut in timp, pe care sa il foloseasca si in evaluarea blogosferei. Sunt cei care, cred eu, functioneaza pe principiul asumarii unor validari facute de altii sau de sistemul in sine, adica, altfel spus, nu considera ca ceva e valoare pana altcineva, un nume in care ei au incredere, spune ca e valoare sau daca sistemul pe care il observa si-a creat in timp mecanismele proprii de validare a valorilor. Ceea ce e trist, oarecum… Si cum in blogosfera romaneasca nimeni nu are inca autoritatea necesara sa confere valoare si sa certifice valoare iar sistemul blogosferic mai are mult pana la autoreglare, acesti oameni mai au de asteptat pana sa vada valorile care stau sub nasul lor…

In fine. Hai ca m-am lungit exasperant. Astept si parerile voastre in chestiune. Ca e de discutat mult aici. Bref, intrebarea este cea din titlu: Avem valori in blogosfera? Sau prestam degeaba?

Iar o prima reactie este asta(una foarte interesanta si … foarte vizualizata!).

Valorile din blogosfera românească

Articolul ăsta este un răspuns la întrebarea pusă de Cristi China pe blogul său, care vrea să ştie dacă există valori în blogosfera din România şi cum se diferenţiază oamenii respectivi de ceilalţi pretendenţi la acest titlu. Cum punem ştampila de “om valoros”, când vine vorba de scriitură pe internet, sau de articole publicate într-un mediu virtual?

Ei bine, mulţi ar spune TRAFIC. Cu cât e traficul mai mare, cu atât e şi bloggerul mai valoros? NU! Traficul ajută doar la e-penis, sau la hrănirea orgoliului, însă numărul de vizitatori unici nu e definitoriu în valoarea ta, ca blogger.

Alţii ar spune că numărul de comentarii pune piatra de temelie a valorii unui blogger. Cu cât ai mai multe comentarii, cu atât eşti mai bun, mai şmecher în ochii zelist, deci faci succes. Ei bine, NU! Şi nici numărul de linkuri pe care le primeşti de la ceilalţi bloggeri.

Ok, înainte de toate trebuie să spun că nu am nimic cu topul zelist, deşi ar părea că îi denigrez prin ce spun. NU! Zelist, ca oricare alt top, se bazează pe corectitudinea celor urmăriţi. Ca şi în cazul trafic.ro, pentru zelist, metodele prin care poţi înşela sistemul sunt extrem de multe (poţi să-ţi comentezi singur articolele, spre exemplu şi ajungi pe prima pagină), iar românii nu sunt caracterizaţi de onestitate, deci credibilitatea acestor topuri este scazută.
Şi totuşi, ce înseamnă blogger valoros?

Din punctul meu de vedere, ca să nu se supere cineva că îmi asum părerea generală, valoarea unui blogger este dată de rata de conversie a blogului său. CONVERSIE! Învaţă cuvântul ăsta cât mai bine, pentru că în viitor, conversia va fi cea pe care o vei urmări, aşa cum acum urmăreşi să-ţi măreşti numărul de unici.
Pentru cine nu cunoaşte termenul, rata de conversie reprezintă proporţia celor ce au făcut o acţiune la îndemnul tău, iar aici putem face referire la absolut orice (cumpără un produs, vin la o întâlnire, transmit mesajul mai departe, donează o sumă de bani, îţi oferă un link etc). Orice sfat de al tău, pe care vizitatorii tăi îl urmează pentru că au încredere în tine, se încadrează în rata de conversie, iar influenţa asta reprezintă VALOAREA TA CA BLOGGER.

Am văzut în comentariile de la articolul lui Cristi că mulţi oameni spun că lalala, blablabla, valoarea poate fi interpretată în multe feeeeluri şi că depinde ce înţelege fiecaaaaare. Oamenilor, valoarea e valoare, iar când spunem blogger valoros înţelegem blogger care contribuie atât la îmbunătăţirea sistemului, cât şi la fidelizarea consumatorilor, folosindu-se de influenţa sa.

Cabral a făcut minuni în cazul Erika, iar asta îl transformă într-un blogger valoros. Ciubotaru şi Dumitrescu au adunat aproape 200 de oameni la metrou, la împărţit de cărţi, iar asta îi transformă în bloggeri valoroşi. Zoso i-a luat un interviu preşedintelui României, iar asta îl transformă într-un blogger valoros. Orice blogger ce şi-a lăsat amprenta POZITIVĂ în mica istorie a bloggingului din România este un blogger valoros.
Cum pot calcula rata de conversie?

E destul de simplu să înţelegi cât de influent eşti, pentru că la asta se reduce totul. Influenţa! Foloseşte un sistem de afilieri (2parale, ProfitShare), încearcă să susţii o cauză, organizează un eveniment, cere un link. Nu e greu să îţi dai seama când poţi influenţa părerile oamenilor ce te citesc, pentru că simţi lucrurile astea. În schimb, e greu să recunoşti că nu eşti atât de influent pe cât ai crede, deşi ai ţâşpe mii de unici pe zi, nu? 🙂

(mentionez ca discutia de pe blogul lui chinezue de fapt ce am pus eu mai sus….iar sublinierile, ingrosarile si link-urile n-au fost copiate…pt postul exact, faci click pe titlu).
Parerea mea personala intr-un post viitor…Pana atunci, vesnicul SALUTARI MINUNATE(mai ales ca acum am 2010 motive sa spun asta:D hehe:D)!!!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s