Gata CUPA AFRICII (+placerea loviturilor de la 11m!)!

Update: Am dat pe wikipedia sa caut despre Zambia ( link ). Si la clima gasesc asa(citez doar ultimele 2 fraze): […] Ei nu au tornade. Dar ploua cu caini si pisici. […] Da, cineva a tradus cu picioarele. Sau ma rog, n-a tradus! A dat cu google translate, si a modificat doar erorile GRAMATICALE! I s-a parut ca suna CORECT romaneste asta… Deci da, atentie, in Zambia pica pisici si caini din cer!!!

Salutare din nou,

Dupa cum stiti, imi place CUPA AFRICII! E una din competitiile mele PREFERATE! In loc de Barcelona-Osasuna(desi s-a terminat cum am vrut eu), as prefera oricand un meci african! Cu conditia sa fie CU MIZA!
Recunosc, am ratat multe meciuri la editia asta! Am ratat chiar si finala mica! Am ratat una din semi-finale(zambia de fapt n-am prea vazut-o la aceasta competitie). Si totusi, FINALA NU PUTEAM S-O RATEZ! E totusi o finala!!
Finala care altfel m-a dezamagit oarecum. Da, nu sunt un fan al meciurilor de 0-0!Iar la Cupa Africii ma asteptam la multe, dar nu la un „meci tacticizat”!
Totusi, meciul NU M-A DEZAMAGIT! Si asta din 3 motive:

1. A invins echipa mai slab cotata! Da, nu tin cu AI MARI!
Iar faptul ca echipa lu Drogba n-a castigat cupa desi N-A PRIMIT GOL IN TIMPUL REGULAMENTAR e o chestie „exotica”! SI o chestie care face parte din farmecul africii. Si al Cupei Africii!
Oare dupa meci vor plange si vor spune ce ghinionisti au fost, precum rapidistii care iesisera din UEFA NEINVINSI si se plangeau de ghinion? Nu cred!

2. S-a decis totul la PENALTIURI!Da, IUBESC PENALTIURILE! Adica nu alea din timpul regulamentar, care imi par banale, ci alea care decid invingatoarea dintre 2 echipe egale pana atunci!
Daca vad un meci decis de penaltiuri in timpul regulamentar(gen 1-0, gol din penalti, sau chiar 2-1, toate 3golurile din penalti) mi se pare ca e un meci BANAL! Si ca echipele n-au fost in stare sa dea gol altfel decat de la 11 M!
Cand insa se ajunge la 11M, incepe SA-MI PLACA! Da, imi place acea „loterie”. Imi place EMOTIA, imi acel duel de priviri, de gesturi, dintre portar si atacant. Imi plac diversele SCHEME care sunt incercate, uneori reusite, alteori nu! Imi place acea tensiune, cand jucatorul ia mingea, portarul sta acolo tintuit…imi place bucuria(si chiar tristetea) ratarii ori transformarii unui penalti! Sau bucuria portarului cand a reusit sa apere acea lovitura!
Eu m-as uita la ORICE MECI ce urmeaza a fi decis la 11M! Si mai ales DACA E FINALA! Tensiunea la finala e mult mai mare, bucuria de dupa e multiplicata!!!

3. Legat de aceste aspecte, am mai tinut cu Zambia si din ALT MOTIV: A FOST FURATA DE ARBITRI! Sau, ma rog, Coasta de Fildes a fost USOR ajutata de arbitrii! Si totusi DREPTATE EXISTA!
Cred intr-o forta suprema, Dumnezeu sau cum s-o numi, care intervine si face dreptate! Nu cred in Dumnezei inventati, in profeti, in Dumnezei cu Fii care invie dupa 3 zile ori se nasc din fecioare! In din aia NU POT CREDE! Dar intr-un Dumnezeu care EXISTA, CARE NE-A CREAT, CARE FACE DREPTATE, DA, IN EL CRED!!!
Iar aseara Dumnezeu chiar a FACUT DREPTATE!
Intai, PENALTI INVENTAT!!! EXECUTA DROGBA, SI RATEAZA!!! A fost penalti??SUB NICIO FORMA!! Si paradoxal, dupa o astfel de faza, echipa dez-avantajata e cea care rateaza, datorita moralului.
Dupa asta a urmat o faza MULT MAI SCANDALOASA!!! La loteria penaltiurilor, un ivorian RATASE(fundas central parca). Dar SURPRIZA: ARBITRUL CERE REPETAREA!!!! A transformat din a II-a incercare!
SI TOT ZAMBIA A INVINS!!! SI-AU PASTRAT CALMUL, AU FOST MAI INSPIRATI, MAI NOROCOSI, SI AU INVINS!!!! Da, rusine sa-i fie arbitrului(habar n-am din ce tara era), dar bine ca N-A INFLUENTAT CASTIGATOAREA!!

Legat de invinsi(Coasta de Fildes), mi-a parut ca nu prea au avut antrenor. Ei pareau o echipa solida, aveau individualitati, dar nu pareau bine asezati in teren. De pe banca nu venea nimic, bun sau rau! Iar a-l pune pe Drogba sa execute, dupa ce ratase deja un penalti in turneu, mi se pare o eroare! Ok, daca-i iesea nu zicea nimeni nimic! Da intreb: la CHelsea Drogba e executant?? Dupa cate stiu eu, NU!!!

Si acum de invingatori: FELICITARI! Echipa tanara(sau ma rog, tanara pe hartie…; in africa nu poti sti niciodata varsta reala), antrenor bun(european 😛 … unii raman la parerea ca trebuie antrenori europeni, care sa disciplineze vedetele, actuale sau viitoare), jucatori muncitori si disciplinati! Per total, o invingatoare MERITATA!

Si totusi, noi romanii, de ce n-am avut reprezentati p-acolo?Nu ma refer la jucatori africani ce joaca la noi, ci la CAUTATORI DE TALENTE! De la Zambia poti lua jucatori, de la Sudan poti lua, de la Gabon poti lua… Iei 1-2 si faci TREABA cu ei!! Oare toti au fost deja rezervati de OCCIDENT? Am dubii! Si oricum, e o diferenta: daca-l ia PSG pe X la 18 ani, il ia pt a fi REZERVA! Daca-l ia DINAMO, il baga TITULAR!!! S-ar putea sa prefere a II-a varianta!! Si puteti inlocui Dinamo cu VASLUI … sau cu Steaua!!!
Apropo, gasesti jucatori mai buni ca Mihai Costea cu zecile la Cupa Africii! SI MAI IEFTINI!!!!!

Salutari microbiste tuturor!!!!

Posted on 13 Februarie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. A fost vorba de fotbalul poezie, dar a fost un meci plictisitor. Poate cel mai plictisitor pe care l-am vazut de multi ani, desi era o finala. Cu rezultat totusi neasteptat. Totusi am ras de prea multe ori pentru un meci cu miza.

    Am facut si eu cronica amuzanta a meciului 🙂
    http://www.ochiuratiunii.ro/cronicaru/cronicaru-dedupaureche-zambia-coasta-de-fildes-in-finala-cupei-africii.html

Lasă un răspuns

