Lunea recomand bloguri (2)

Salutare din nou,

AICI este articolul de saptamana trecuta, deci mare lucru nu mai am de spus. Asa ca trec direct la frumoasele bloguri.

1. Incep cu bloggul unei persoane pe care o cunosc personal, si anume blogul Aurei Rusu (fosta Iorga). Ok, recunosc, poate voi fi subiectiv, dar aici nu e concurs, nu se dau premii, deci nu stiu de ce ar strica subiectivitatea. Iar gradul de subiectivitate e mult mai mare decat credeti: la blogul asta am pus umarul serios. SI cand a fost creat, dar si pe parcurs. Eu sunt „sfatuitorul” ei de taina in materie de blogging. Sau ma rog, nu de taina, ca chiar recunoaste asta ( aici ). Altfel, o tema placuta, aerisita (eu am fost cel care i-a zis s-o schimbe pe precedenta), articolele par interesante, singurul punct slab fiind lipsa de timp. Din acest motiv unele articole par scrise in graba, unele sunt preluate, iar postarile nu sunt asa dese pe cat mi-as dori.
Iar ca bila alba este faptul ca are poza proprie. Ok, n-o are in prima pagina, dar o are la rubrica DESPRE MINE . Felicitari.
Ca de obicei, recomand si un articol d-aici…si recomand o poezioar ( link ). Ok, nu e scrisa de ea, da e chiar misto. Si o astfel de poezie trebuie promovata pe cat mai multe blogguri. Nu vad ceva rau in asta.

2. Urmeaza tot un blog al unui cunoscut. Da, pe grupul asta al bloggerilor din Romania am 2 amici, si am zis sa-i „execut” pe amandoi azi. Sau ma rog, sa scap de grija de a le analiza bloggurile.
Asadar, blogul lui Alex Pirlogea are un titlu interesant: Ideisiidei. Acum am inteles ca are timp mai mult de scris, dar pana acum era aceeasi problema ca la Aura.
Acum si o critica: nu-mi place tema. Are o poza cu toamna, desi e iarna (ideal ar fi ca un blogger sa aiba undeva, pe blog, si poza lui, sa stie lumea cu cine vorbeste), dar nu numai asta. Tema in sine are ceva care nu-mi place. O schimbare de tema s-ar impune. As zice urgent.
Altfel, stilul e placut. Autorul aproape exclude preluarile de „PIN ALTI parti), deci ce vedeti acolo e strict munca lui.
Alte lucruri care-mi sar in ochi pe blogul lui:
– va participa la Social Media Summit(eu i-am zis de el);
– la blogroll la el sunt coleg cu: Deutsche Welle, Descopera.ro, Adrian Nastase ori Ioan Mircea Pascu; frumos!
A, si inca un sfat: nu mai afisa tot articolul pe pagina principala. Baga acolo „citeste continuarea” sau cum vrei sa apara. La aspect da mai bine. Si o aliniere justify s-ar … justifica!
SI acum o recomandare de articol: AICI e articolul despre Valetine’s Day! Unde are trimiteri catre acest blog! Deci merita citit!

3. Continui cu blogul lui Horea Mihai Badau .Da, am terminat „cunoscutii”. Iar blogul lui este o reala sursa de informatie. Omul e cadru didactic universitar la Jurnalism(nu zic precum analfabetii din presa: PROFESOR UNIVERSITAR…nu fratilor, PROFESOR UNIVERSITAR e un GRAD DIDACTIC, unde ajungi dupa niscaiva ani, si nu chiar toti ajung intr-un final PROFESORI), a scris o carte foarte utila, „Tehnici de Comunicare in Social Media”, si e foarte implicat in diverse proiecte. El e initiatorul „Grupului bloggerilor din Romania”, pe care de altfel e si foarte activ. Chiar chestia asta, cu recomandarile de lunea, e tot ideea lui. Iar stilul sau de a scrie este cu adevarat … profesional. Articolele nu sunt nici prea scurte(tip twitter), nici prea lungi. Intr-un cuvant: bagati repede blogul asta in bookmarks…aveti ce invata din el! A, si inca ceva: are si poza. Vedeti, nu e greu sa va puneti, pe prima pagina sau nu, o poza. Sa stie lumea cu cine vorbeste.
Si ca si recomandare de articol ofer chiar cel mai recent articol al sau ( aici ). O analiza corecta asupra bloggurilor de ieri si de astazi. SI o paralela cu presa anilor 60, modul cum a fost influentata de aparitia televiziunii. Merita citita.

4. Acum vor urma 2 bloggeri OLTENI. Da, unii imi ziceau ca dupa „activitatea”, OLTENIA AR FI FRUNCEA in bloggosfera. Nu stiu daca e asa, dar n-as avea argumente sa contrez in totalitate aceasta supozitie.
Si incepem cu blogul nr 1 din Oltenia, BLOGATU.RO . Este un blog foarte complex(unii ar zice COMPLET), fiind plin de concursuri, promovari de bloguri ori chiar inregistrari ale celebrei Blogatu LIve tv. Cineva imi zicea ca i se pare cam incarcat blogul, ca nu gasesti efectiv articolele utile. Partial adevarat. De fapt tot blogul e o interactiune continua cu cititorii. Lucruri care te fac sa revii constant la el pe blog, chiar daca tema nu este una stralucita (as fi preferat o tema cu mai multe coloane, macar inca una in stanga ar fi fost utila).
Iar o alta bila alba este blogroll-ul IMENS prezent in dreapta. Unii bloggeri MARI refuza sa aiba in blogroll „nimicuri de 100-200 de vizitatori”. Lui insa nu ii e rusine, chiar se lauda cu promovarea si incurajarea micilor bloggeri.
Stilul e ok, placut, degajat, inteligent (omul e medic, asta pentru cei care considera BLOGGERII ca fiind niste oameni care persoane ce nu prea stiu sa faca altceva). Merita citit. Si are si ceva GUEST-POST-URI, lucru pe care l-am tot vazut si pe la alte bloguri.
Si acum sa recomand si un articol(aici chiar mi-e greu): AICI se afla o recomandare a cartii scrise de Horea Badau. Daca nu sunteti decisi s-o cumparati, eu zic sa cititi acest articol. Sigur o sa va convinga. Doar 4 motive ne da Blogatu, dar dupa mine alea 4 sunt suficiente. A, si urmeaza apoi si analiza primelor 2 capitole.

5. Ultimul pe lista de azi este blogul lui Daniel Botea . Autorul se descrie ca fiind „Oltean-european get-beget, deschis dialogului”. Iar descrierea nu este falsa deloc. DImpotriva.
Este si el implicat in diverse proiecte, are diverse recomandari (cele de vineri, duminica iarasi recomanda articolele cele mai bune din saptamana), deci este si el un blogger (inter)activ. Ok, nu de nivelul lui Blogatu.
Iar stilul sau imi place la nebunie. Si nu, nu doar pentru ca e oltean. CHiar scrie bine.
Ca si critici, doar 2, care de fapt se transforma intr-una singura: TEMA! Oricum nu gust temele cu doar 2 coloane, dar asta e si prea alba. Ok, e vorba de gusturi. Dar tot as zice ca merge schimbata.
SI acum o recomandare de articol(asta chiar merita citit cu atentie): AICI veti citi o analiza corect asupra Zelist. Cum zelist-ul arata ceva, iar google analytics altceva! Chiar merita citita!

Gata blogurile pe azi. Si nu, sa nu ziceti ca-s misogin, ca am 1 singura fata si 4 baieti. Daca eram misogin, puneam fata ultima. Si oricum, saptamana trecuta majoritare au fost femeile, deci nu, nu e vorba de misoginism!

Salutari BLOGOSFERICE tuturor!

Posted on 20 Februarie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 8 comentarii.

  1. Multumesc!:*

  2. Multumesc frumos, blogroll-ul nu e neaparat o bila alba, pentru ca-i prea lung 🙂 Sper sa rezolv ca toate linkurile sa fie cumva afisate dar intr-un mod mai putin deranjant

  3. Ba da, eu gandesc invers: un blog fara blogroll e al unui ingamfat, care nu considera necesar sa promoveze pe nimeni. El e cel mai tare, restul nu conteaza. CIne are un blogroll mare, si e totusi IN TOP, inseamna ca e interesat si de aia mici si nu ii e rusine cu ei. E parerea mea, nu trebuie neaparat sa fii sau nu de acord cu ea.

    ps: Nu stiu daca blogul tau e pe wordpress sau pe blogspot, dar stiu ca e o optiune pe blogspot sa dai sa afiseze doar o parte din blogguri, in ordine cronologica, de la cel mai recent etc. E o solutie la tine!

    Salutari!

  4. Multumesc pentru aprecierile scrise la adresa mea. Cumva intre noi exista o punte de legatura. Eu am terminat doctoratul anul trecut, deci drd. imi suna foarte cunoscut:) Sper sa nu ajungi sa albesti ca mine, de-a lungul redactarii tezei (la mine a fost cu peripetii, mi-am rupt mana exact cand scriam teza,,,). Iti doresc mult succes cu teza. Daca arata asa de bine ca si blogul (si sunt sigur de asta), prezentarea tezei va fi floare la ureche! Inca o data succes si multumesc!

  1. Pingback: Blogul meu recomandat:) « De prin viata adunate…

  2. Pingback: subiecte de luni | ideisiidei

  3. Pingback: GUEST-POST – Si din nou “Romanii au talent”! « Once a student, always a student! – CEL MAI MINUNAT BLOG!

  4. Pingback: ZIUA BLOGURILOR, in Grupul Bloggerilor din Romania | Horea Mihai Badau

Lasă un răspuns

