GUEST-POST – Galceava mea cu preotul din sat!

Laura Trisca (Meleaca) nu se numeste bloggerita, ci un om pasionat de filme, despre care scrie de prin februarie 2009 ( link ). Special pentru mine, debuteaza cu penelul intr-o piscatura aproape usturatoare, cu care va las sa va delectati in continuare.

Parinte,

Daca mai indraznesti sa ma faci pacatoasa cand nici n-am calcat bine pragul Casei Domnului, iese un scandal cum niciun enorias de-al matale nu ti-a oferit pana acum. N-o sa-ti scrijelesc Audiu’ din parcarea ilegal semnalizata cu un indicator scris de manuta dumitale avida de a primi foloase, caci sunt o buna crestina, dar nu stiu cum ma voi putea abtine sa nu-ti iau leii grei din buzunarasu-ti lacom si sa ti-i indes pe nas pana zici „piua”!

Daca am ales sa cred sau nu in Dumnezeu, e fix treaba mea. Caci nu cred ca-mi vei sta laolalta in Ziua Judecatii, cand voi fi rasplatita cu raiul vesnic sau, dimpotriva, cu un infinit cazan cu smoala in care ma voi balaci o eternitate. Totusi, cand iti privesc creierii spalati si ulterior indoctrinati cu idei putine si fixe, ma fac nevoita sa iti precizez pe sleau, ca sa o pricepi direct si sigur: am ales sa cred in Dumnezeu, dar asta nu ti se datoreaza catusi de putin! Ca daca era sa te ascult in toata splendoarea dumitale, as fi parasit orice il vizeaza pe Creator, fie si tangential. Adica, la urma urmei, cine are nevoie de un tata care aplica sistematic pedepse? Care iarta doar daca te rogi dupa un anume tipar, asemenea unor incantatii folosite de vrajitoare? (Da, stiu, incantatiile voastre sunt de zi, ale lor sunt la drum de seara, cu cocosi spanzurati!) Sau care iarta daca nu voi manca orice vine de la animal? Serios? De mult incerc sa devin vegetariana, pentru simplul motiv ca aceasta disputata bucata de carne ma ingreuneaza si nu-mi face deloc bine.

De ce nu vrei sa pricepi ca, asa pacatosi cum suntem, Dumnezeu ne-a dat fiecaruia un scop in viata asta? Ca daca nu vroia sa cercetam, ne dadea creiere de porumbel? Ca El e singurul in masura sa ne judece, cu bunele si relele noastre? Ca rolul tau nu este sa cununi pe bani grei, ci sa ne apropii de El prin orice mijloc curat, chiar si atunci cand mintile noastre sunt putin ratacite, datorita neajunsurilor si bolilor? Ca tu insuti trebuie sa fii un exemplu? Ca daca vroia sa ne imperechem numai in sezon, putea foarte bine sa aranjeze lucrurile asa? Ca daca unul nu crede in existenta unui Dumnezeu, rolul tau este sa I-l arati prin fapte si nu prin placi stricate? Ca nu frica trebuie sa stea la baza credintei, ci iubirea?

Imi repeti sistematic, dupa o placa pe veci stricata, ca boala de care sufar de ani de zile, e o pedeapsa a propriilor pacate sau, si mai probabil, o forma de a prelua pacatele parintilor mei. Parinte, ai baut cumva prea mult din vinul de la pomana? Io zic sa pui sticla de-o parte, ca sa vorbim de la acelasi nivel lucid! Cam ce pacate crezi ca poate avea un tanar la 20 de ani, atunci cand a debutat necazul? De dat in cap, n-am dat, de furat, n-am furat (nici macar un leut vechi din casa parintilor mei), de mintit am mai mintit, doar nu vroiai sa faca infarct bunicul si sa ii marturisesc absolut inutil ca fumez?. Parinte, stai bine pe scaun, caci o sa te suprinda mult ce iti spun: boala asta e mostenita genetic de la al meu tata, o chestiune perfect demonstrabila stiintific. Stii matale, cromozomi, gene, chestii de-astea pe care oamenii de stiinta le descopera si le cerceteaza, nu in detrimentul lui Dumnezeu cum incerci tu fara succes sa ma indoctrinezi, ci in folosul societatii, al milioanelor de pacatosi bolnavi. Dar stiu, toti sunt masoni, inclusiv posturile astea ghiduse de televiziune, care va filmeaza in tot felul de ipostaze neplacute, penibile, absolut jenante pentru haina pe care o purtati. Nu o sa ma fac frate cu dracu’, poate or fi ei masoni, dar si voi le furnizati incontinuu material pe banda!!

Parinte, discutia asta ar mai putea continua zile intregi, fara niciun rezultat. Si cum chiar am treburi serioase, altele decat pupat neigienic tot felul de icoane, te sfatuiesc sa nu ma mai ameninti cu argumentul suprem: cazanul cu smoala. Nu suport amenintarile, argumentele scornite de minti vechi de mii de ani. De-ar fi sa te iau in serios, raiul e numai pentru voi, caci noi suntem mult prea pacatosi pentru a aspira la o asemenea promovare. Si iti mai spun ceva: ai grija de cutia milei! Bani de la mine n-o sa mai vezi in ea! Am decis sa fac donatiile punctual, macar asa voi fi sigura ca ajung unde vrea gandul meu generos. „Doneaza banii Bisericii, caci Biserica va sti ce sa faca cu ei!” Aha, deci eu sunt cam redusa mintal si oligofrenia ma impiedica sa-i gestionez asa cum ar trebui, desi sunt castigati de mine prin aceeasi oligofrenie. Bun, am lamurit-o si pe-asta!

Draga parinte, mult succes la colecta din casa in casa! Nu fi foarte surprins daca, la apartamentul unde locuiesc si eu, nu-ti va raspunde nimeni! M-am cam saturat de raidurile tale fara rost prin casa, tinand un chip cioplit in mana si incantand aceleasi doua-trei lucruri, ca, ulterior, sa te intorci cu buzunarul catre mine!

Intre timp, ii voi multumi lui Dumnezeu pentru ce am si voi lupta mai mult pentru ce imi doresc. N-am plecat cu traista goala pe drumul vietii, dar nu pot astepta la infinit ca Cineva sa mi-o umple constant. Voi continua sa lupt pentru principii si sa-i ajut pe cei de langa mine, atat cat pot! Voi iubi ce e de iubit, voi dispretui ceea ce cred eu ca trebuie dispretuit. Un Om imperfect intr-o lume la fel.

Adresez scuze cat se poate de sincere preotilor cu har! Teoretic, toti il au in urma hirotonisirii, dar, in practica, multi au esuat in a-l dovedi. Atat de multi, incat breasla se umple de „uscaciuni” si e pericol mare de incendiu. Dar, asta nu inseamna ca cei putini si adevarati nu merita scuze si aprecieri!

In incheiere, ii multumesc lui Emil Calinescu, pardon Drd Emil Calinescu pentru propunere. Caci m-a provocat, nu gluma! Si imi inchei articolul de pe „Cel mai minunat blog”, intr-un ton similar cu cel al proprietarului de drept: „Salutari blogosferice tuturor!” E foarte posibil ca, din acest articol, sa ia nastere un al doilea blog al subsemnatei, iar stimabilul domn Calinescu sa aiba o contributie majora si pe veci memorabila, prin imensa provocare de azi. Iti multumesc, stimate coleg!  Multumesc si cititorilor tai, ca au indurat cu stoicism aceste randuri!

Posted on 21 Februarie 2012, in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. Asta e pura imbecilitate, sa spuna ca boala e din cauza pacatelor pe care le ai.

    Un dingur preot cu har cunosc, de la mine de acasa.
    La o intalnire pe zona a preotilor, unde venise si un psiholog, au fost pusi sa ridice mana cei care nu au inca masina. A fost singurul care a ridicat mana…

  1. Pingback: Vinerea recomandam articole (3) « Once a student, always a student! – CEL MAI MINUNAT BLOG!

  2. Pingback: Primul concurs CASTIGAT de mine! « CEL MAI MINUNAT BLOG!

Lasă un răspuns

