Un nou articol plin de ura: 10 motive pentru care NU-MI PLAC nuntile si botezurile!

 UPDATE2: Promisesem acest articol inca de vinerea trecuta. Dar am avut acea problema tehnica. Fiind un articol „atemporal”, poate fi citit oricand, fiind tot timpul la fel de actual.

UPDATE: Singura asa zis bucurie pe care as putea-o avea la nunta, si anume un LAUTAR celebru, n-a fost sa fie pana acum. Ori am prieteni prea saraci, ori (prea) rasisti, da pe bune ca n-am participat la nicio nunta unde sa cante vrun manelist. Macar unul asa,mai de categoria 2 si 3. Prima nunta din „anturajul” meu cu asa ceva probabil va fi a mea! Dar mai e pana atunci (ce misto e sa iti urasti propria nunta :)) 😀 )!

Salutare din nou,

V-am spus de atatea ori cat ma deprima nuntile si botezurile? Si asta demult. Ok, cu imbatranirea ar trebui sa fiu din ce in ce mai de acord cu ele. Deh, cica undeva, candva, imi va veni si mie randul. Da, o nunta la 20 de ani e total ne-recomandata. Dar pe mine ma enerveaza orisicum.Si la 20, si la 23, si la 25 de ani. Oricand, oricum, ma enerveaza nunta.

Si la un moment dat avea expresia:

CE E MAI TRAGIC CA O INMORMANTARE? O NUNTA!

IAR MAI TRAGIC CA O NUNTA? UN BOTEZ!

Acum sa vedem o paralela juridica.

Pai intr-o prima definitie(din folclorul urban), logodna este vazuta simplu, ca un AREST PREVENTIV. Decizia FINALA urmeaza sa se ia intr-un viitor, mai apropiat sau mai indepartat.

In alta viziune, putem considera asa:

Logodna este decizia primei instante. Nu este definitiva, poate fi atacata cu apel.

Nunta este ca decizia de la apel. Este DEFINITIVA, dar nu IREVOCABILA. Poate fi atacata cu recurs(inca mai ai scapare).

Botezul e insa decizia aia numita pompos DEFINITIVA SI IREVOCABILA. Ok, poti divorta, dar rezultatul „muncii” tale iti va ramane pe cap mult timp d-acum inainte. Trist, dar adevarat.

Acum sa redevenim seriosi. Si sa va zic de ce urasc pe bune nuntile:

1. Au un aer prea oficial. Oricat ai vrea sa te simti bine, nu prea poti. Totul e oficial, iar eu unul ma simt stingher intr-un costum pe care oricum il imbrac din an in pasti. Iar cravata e un accesoriu atat de antipatic incat daca as fi dictator as interzice-o prin lege. Si deh, fara cravata la nunta nu se poate. DOAR N-OI FI ATAT DE SARAC INCAT SA NU-TI PERMITI UNA? HAI MAMA, CA-TI DADEAM EU DACA-MI ZICEAI, CUM SA VII FARA CRAVATA LA NUNTA?

2. Ca invitati, e un amestec gretos intre tineri si batrani. Si de parca n-ar fi de ajuns, de multe ori batranii nu sunt pusi deoparte, iar tinerii de alta parte. Nu, ideal e sa-i amesteci. Nu d-alta, dar trebuie sa fie egalitate, nu?

3. Ca efect al punctului 2, daca vreunul din batrani te cunoaste(daca e nunta unor prieteni, mai mult ca sigur ca se intampla) atunci sigur va veni la tine sa te descoasa. Ori sa afle cat mai multe despre tine, ori sa afle despre miri. MAMA, DA CUM AI CUNOSCUT-O PE FETITA MEA/BAIETELUL MEU(fetita sau baietelul pot avea si 40 de ani, nu-i bai, tot asa vor fi alintati). Daca doamne-fereste ai peste 25 de ani si esti necasatorit/a, atunci cu adevarat ai incurcat-o! AOLEU MAMA, DA EU ZIC SA TE GRABESTI, CA „ASA E BINE”.

4. Ca un efect al punctelor anterioare, nu te poti imbata. Da, ai atatea si atatea bauturi pe masa, dar logic, nu te poti „Face de ras” si sa te imbeti. Nu e o iesire la bautura cu prietenii, e NUNTA!

5. Trebuie sa mimezi bucuria si sa para ca chiar esti fericit ca s-a intamplat acest eveniment remarcabil. Nu conteaza ca poate nu esti de acord. Sau poate ca esti de parere ca si-au distrus viata. Tu acolo trebuie sa pari fericit. Si incantat. Si se aplica logica de la punctul 4: fericirea n-o poti masca imbatandu-te, deci trebuie sa pari fericit fiind treaz. Ceea ce e munca mult mai grea!

6. Ambele evenimente(ma rog, sa punem si logodna) implica prezenta unui preot. Lucru care-mi displace profund.

7. In unele cazuri, nunta/botezul este intr-o alta localitate decat cea in care te afli. Uneori e de bine, fiind la munte ori la mare. Alteori e de rau. Cum vi se pare o nunta in … CUCUIETII DIN DEAL! Da, idealul meu in viata e sa ajung intr-un restaurant din acea localitate.Dintotdeauna mi-am dorit asta!

8. Partea financiara. Trebuie sa mergi acolo, sa induri toate chestiile astea, si pe deasupra sa mai si platesti. Da, banii ii dai din SUFLET. Si cica trebuie sa lasi si in plus, ca sa aiba cu ce sa mearga mirii in luna de miere. Care luna de miere, din cauza crizei, dureaza de multe ori maxim 1 saptamana.

9. Valabil doar la botezuri: prezenta acelui plod(copil mic) nu este intotdeauna lucrul cel mai bun. Ok, datorita acelui mic om te afli acolo. Dar v-ati gandit ca poate nu-mi plac plozii? Pai pe bune asa e! Iar sa fie un copil personajul principal nu e chiar printre idealurile mele!

10. Nunta si botezul nu dureaza doar ziua aia. Dureaza atat inainte (unul din miri, sau amandoi daca-ti sunt prieteni ambii, iti vor impuia capul cu detalii care de care mai marunte legate de nunta…si cu intrebari care de care mai ciudate, la care oricum nu stii ce sa raspunzi), cat si dupa. Pai da, imediat dupa nunta(puteti inlocui oricand cu botez) vei fi intrebat cum a fost, daca ti-a placut, iar apoi fiecare detaliu in parte(cum au fost invitatii?cum a fost mancarea?cum a fost formatia?), si apoi comparatia cu alte nunti. Unde ti-a placut mai mult: la nunta mea sau la nunta lu X?Daca la primele intrebari e clar ca vei zice pe linie DA, MI-A PLACUT, SUPERB pentru a nu supara mirele(sau mai rau, mireasa), la comparatie e greu de raspuns. Orice vei zice va ajunge instant(sau ma rog, cu o intarziere de … cateva minute) si la cealalta parte implicata, deci sigur vei supara pe cineva. Iar raspunsul NICIUNA NU MI-A PLACUT te face indezirabil pentru AMBELE CUPLURI pentru o lunga perioada de timp.

Si, bineinteles, faptul ca TOTI invitatii ii zic ca s-au simtit bine la nunta lui/ei ii da o stare de foarte-foarte bine! VAAAAAAAI, CE FERICITA SUNT CA A IESIT O NUNTA SUPERBA! Daca vorbesti tu ca invitat cu alt invitat in legatura cu nunta ai sanse sa afli un sambure de adevar. Dar cu vesnica replica VEZI SA NU ZICI MIRILOR, CA SE SUPARA! EI TREBUIE SA CREADA CA A IESIT PERFECT.

Daca chiar a iesit dezastru nunta si nu poti ascunde sub pres totul(dupa cateva pahare, poate chiar incepi sa zici adevarul), e clar ca mireasa va fi atat de nefericita incat isi va dori o alta nunta. Nu sotul e problema, ca el poate fi schimbat. Poate intr-un final va gasi sotul care sa-i ofere nunta ideala.

Si acum, scurt de tot , 5 motive pentru care nu e bine sa te casatoresti ori sa faci copil de tanar/a:

1. Doi oameni pot sta sub acelasi acoperiti si fara sa aiba acte. Cu chirie, cu apartamentul lor. Nu e musai nunta. Sau e chestia ca nu e voie DE SUS de la Doamne-Doamne?

2.  Sa faci copil e si mai grav. V-ati gandit ca poate nu aveti ce sa-l invatati pe acel copil? Un copil care creste alt copil … how sweet! Si ce dragut e sa fii vazuta in gradinita/scoala/liceu drept A MAI TANARA SI MAI SEXY MAMICA… Da, idealul…

3. Ce misto e ca tu sa fii maritata/insurat si cand te invita amicii la o petrecere sa spui cata treaba ai, ca nu poate sotia, deci tu nu, ori, mai grav, NU AVEM CU CINE LASA P-ALA MICU’…Ideal…

4.  E foarte tare ca la nunta sa vina oameni de 19-20 de ani (prietenii tai, in majoritate, sunt de varsta asta) si mosii de 50+. Cu totii se vor simti perfect. Unii n-au minte(ma rog, nici tu nu ai daca chiar te casatoresti la varsta aia) si cine stie ce pot face. Si oricum nu se vor simti „in largul lor” p-acolo, printre atatia „mosi”.

5. Daca esti primul dintr-un grup care se casatoreste, pe cine alegi nas?Da, vei fi nevoit sa alegi ca nas cine stie ce „preferat” al familiei, care are cu cel putin 20 de ani mai mult ca tine. Deh, nas trebuie sa ai. Si bonus: urmeaza sa fii nas pentru toti ceilalti prieteni ai tai, ca deh, daca tu vei fi singurul casatorit, asta inseamna. Iar ca nas dai cam dublu la orice nunta. Exact ce-ti doreai, nu?

 Gata acum. Sa nu credeti ca am incercat sa va conving ca nuntile is naspa. Eu am spus doar de ce-mi displac. O justificare oarecum. Si de ce nu le recomand prea devreme. Cand aveti chef de casatorie, eu zic sa luati o gura de tarie, sa asteptati… sigur va trece 😀

Salutari MINUNATE tuturor!

Posted on 3 Martie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. Buna seara,

    In iulie am nunta, eveniment important, de-a dreptul fatal, daca faci alegerea gresita; sunt in pline pregatiri, m-am impiedicat de o serie de cheltuieli (obiceiuri costisitoare), sunt si emotii dar si o serie de critici; ideea este sa nu ceri pareri sau idei constrcutive nimanui; fiecare vine cu cate un sfat – vorba romanului: „cine da sfat, nu da punga”.; ..si inca multe ar mai fi de spus…

    si ca sa inchei intr-o nota umoristica: achit avansuri, iar dupa nunta restul de plata…

    intrebare: pisicutza pe rate nu se poate ? doua labutze si capul inainte de nunta ..si restul dupa (ce a mai ramas plus coditza)?

    va invit pe http://www.superanticariat.ro si http://www.cadouldeosebit.ro – asa nu taiem pisicul in doua !

    Concursuri de 8 martie

    In perioada 28 februarie – 8 martie comanda 8 carti de pe http://www.superanticariat.ro si beneficiezi de o carte gratuita ( cartea cu pretul cel mai mic).

    In perioada 28 februarie – 8 martie comanda ziarul din ziua nasterii sarbatoritului de pe http://www.cadouldeosebit.ro si beneficiezi de 10 % reducere.

  2. bine vere, priceoui ca nu-ti place nunta si printre motive, costum si cravata.

    Pai de ce ne privesti de pe blog in costumatia aia alba? Si cu stransoare la gat?

    Pai ori suntem bloggeri ori … nuntasi 🙂

  3. Vere, ma prinsasi aici. Dar nu e chiar nunta. Poza e facuta la deschiderea scolii doctorale. Si tocmai d-aia am pus-o, pentru ca aia a fost ultima oara cand am purtat cravata(octombrie 2010).
    Valoarea unui lucru e data de unicitatea lui. Nu stiu cand voi mai purta cravata, deci e bine ca poza asta sa stea cat mai mult. Candva o voi schimba, probabil atunci cand voi schimba si blogul (voi trece pe .ro sau .eu, dar fara sa mut blogul, voi face altul nou).

    Pana atunci trebuie ca voi cu totii sa suportati in continuare aceasta poza 😀

    Salutari OLTENESTI tuturor!

Lasă un răspuns

