Guest-post – Pledoarie pentru negru!

Eu, Raluca Nicoleta Preda, sunt o fosta doctoranda a Scolii Doctorale de Sociologie (desi cred ca nu m-au exmaticulat inca…oricum e doar o chestiune de timp). Pe langa asta sunt o mare iubitoare de animale ( am 2 pisici). Imi place foarte mult dansul (il practic la clubul Hobby Dance) si desenul. Despre desen nu ar fi trebuit sa scriu pentru ca am promis ca ii fac portretul lui Emil si inca nu l-am facut…… Ce altceva imi mai place va las sa descoperiti in articol 🙂

Sunt neagră, dar sunt frumoasă,(…)
„Sunt neagră, dar sunt frumoasă,(…) Nu vă uitaţi că sunt aşa de negricioasă, căci m-a ars soarele.”
Cântarea cântărilor, făcută de Solomon 1,5-6

Citatul de mai sus se refera la cafea….sau „apa neagra care o bea doamna” – cum spuneam la gradinita. Totusi pasiunea mea pentru negru a aparut mult mai tarziu dupa ce incepusem sa consum cafea si toata gama de „cofeinoase” ( capuccino, frappe etc.).

In urma cu cativa ani prietena mea cea buna a inceput sa poarte numai haine negre. Cat dureaza pana cand lumea din jur isi da seama ca te imbraci numai in negru? am intrebat-o. Cam 3 zile. Asta a fost singura mea remarca fata de culoarea pe care o purta spre deosebire de multi altii care au criticat-o. Mai mult sau mai putin. Eu am admirat-o. Si incet a inceput…. transformarea mea…..

Fara sa imi dau seama sifonierul meu prindea incet dar sigur o culoare …spre non-culoare…adica negru. Imi aduc aminte cand m-am intalnit in facultate cu profesorul de antropologie, dnul Geana, care m-a intrebat: „Domnisoara sunteti in doliu? A, nu? Va sta bine in negru dar…..”

Recunosc ca nu ma imbrac tot timpul in haine negre dar, asa cum a observat si posesorul minunatului blog…e o culoare pe care o folosesc…mult…..cu siguranta mai mult decat altii din moment ce lumea observa. Tot Emil m-a intrebat daca am si sufletul negru. Nu il am. E doar invelit. Bine de tot 🙂

Si acum iata pledoaria mea pentru negru….

Cel mai important este ca se asorteaza cu orice (cel mai bine se asorteaza bineinteles, tot cu negru). Sa folosim si cateva exemple celebre: Audrey Hepburn in „Mic dejun la Tiffany” cu rochita ei neagra – una dintre cele mai cunoscute tinute din toate timpurile.

Cafeaua (sau licoarea magica a studentilor) foloseste si ea culoareaaaa……neagra!

Ciocolata neagra – „Ciocolata neagra, datorita continutului de potasiu, ajuta la reechilibrarea tensiunii arteriale, previne durerile musculare si crampele, iar magneziul stimuleaza sistemul nervos si imbunatateste starea de spirit” ( link )

Calugarii se imbraca in negru sa isi arate credinta (eu nu urmaresc asta dar este un plus pentru culoarea pe care o apar in acest articol).

Michael Jackson cel mai renumit cantaret pop din toate timpurile (si cantaretul meu preferat) a fost negru.

Si la final sa invoc si un argument de Oscar: multpremiatul “The Artist” filmat alb –negru. Rezulta: combinatia alb-negru este una de calitate.

Pe langa argumentele mai mult sau mai putin haioase adaug faptul ca ma simt increzatoare si eleganta in aceasta culoare ( stiu ca de fapt este o non-culoare) care mi se pare potrivita pentru orice ocazie.

Daca doriti, puteti incerca asta acasa!

Salutari negre de pe blogul colegului meu Emil.

Raluca Nicoleta Preda

Intervin si eu cu 2 precizari:
– nu am modificat nimic la acest articol;
– 3 link-uri despre autoare: PAC , PAC si PAC !

Posted on 6 Martie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un răspuns

