Guest-post – Superstitii & co

Monica Costache este doctoranda in facultatea de sociologie si bloggerita. Poate fi citita la adresa http://plantutaperseverenta.blogspot.com/ . Din pacate insa, scrie foarte rar. Despre ea am tot scris articole (ORDINE COMPLET NE-CRONOLOGICA) : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 .
Cam atat despre autoare.

Enjoy:

De fiecare data cand Emil trece printr-o pasa proasta sau nu-i iese vreo combinatie ma contacteaza intr-un mod sau altul si ma intreaba de ce l-am blestemat. Degeaba i-am explicat ca nu am puteri paranormale; degeaba am incercat sa glumesc cu el spunandu-i ca daca as avea puteri supranaturale probabil cineva, mai puternic decat mine, m-ar forta sa folosesc o lista sau macar bonuri de ordine sa nu-i blestem pe toti odata; degeaba l-am asigurat ca lista nu exista si ca daca ar exista el nu ar fi notat acolo! Pentru el tot cea cu blestemele raman! La inceput am fost chiar suparata… Acum cred ca am gasit o explicatie. Vedeti dvs, lui Emil ii place sa creada ca toti prietenii lui sunt oameni speciali( deosebiti, misto). Mie imi place cand cineva crede despre mine ca sunt deosebita. Astfel, pentru ca suntem prea olteni sa ne dezamagim unul pe altul, el ramane „cel cu prietenii deosebiti” si eu sunt „cea cu blestemele”.
Motivul pentru care am acceptat sa scriu aceste cateva randuri deriva din aceasta credinta a lui: ca eu ma pricep cu partile astea mai oculte si, in aceasta postura, pot sa fiu partea „pro” dintr-o discutie despre semnificatia zilei de marti 13. Tot de la Emil am aflat ca altcineva, probabil la fel de special/a, e foarte inversunat/a impotriva supertitiilor (si implicit a semnificatiei zilei de marti 13). N-am inteles in ce fel trebuie sa fiu PRO.. Pro superstitii in general sau in favoarea acestei zile, in particular.. Voi incerca sa fac cate putin din fiecare in randurile ce urmeaza.
Sunt superstitioasa? Eu nu cred asta despre mine; nu neaparat.. Dar am idee despre cuspide si ascendent. Stiu ce zodie sunt in trei tipuri de zodiace. Mi-am facut cont pe Cafeastrology si in fiecare zi cei de la yahoo imi trimit horoscopul personalizat. Trimit cadou prietenilor mei interpretari numelorlogice ale datei lor de nastere. Nu aduc niciodata liliac alb in casa si „bat” cutitul de trei ori daca il vad cu lama in sus. Daca nu as fi alergica si daca mi-as schimba locuinta mi-as lua o pisica cu mine. Doar asa, sa vad unde se aseaza.. Mi-am scris numele pe talpa pantofilor de mireasa ale prietenelor mele. Stiu cine este Urania dar si Diana Roman. Inteleg notiunea de „case zburatoare” si groaza pentru „cinciul galben”. Si da! Am fost la o tanti care zice ca e vrajitoare si am acasa carti de tarot! Cu toate astea nu ma consider superstitioasa. Din punctul meu de vedere exista o ordine pe lumea asta doar ca e cam incalcita. La fel ca-n jocul „leaganul pisicii”. Sa cunosti cum sa te pazesti de ghinion sau de cearta mi se pare acelasi lucru cu dezlegarea itelor si „mutarea” urmatoare. Nu te lasi prin in „leaganul pisicii”… Daca poti ramane acasa in pat toata ziua de marti 13 si crezi ca asta te fereste de accidente stupide, ramai linistit acasa. Oamenii fac lucruri mult mai ciudate decat astea  ! Ca sa reiau o fraza simbol ce bantuie Romania „Si care e problema”??
Revenind la marti 13. Mie mi se pare o idee buna ca doua „ghinioane” se petrec in aceeasi zi. Se „strica”doar o zi , nu doua. In plus, daca te astepti ca ceva rau sa se intample , acel ceva nu te mai ia prin surprindere. Socul nu e asa mare si iti revii mai repede. Si e chiar bine ca se intampla martea. Daca ar fi luni 13 atunci ai avea ghinion toata saptamana. Miercuri 13 atunci ai avea ghinion la munca (miercurea e ziua cea mai activa , se spune). Daca ar fi joi 13 atunci ai fi si mai suparat, deoarece joi e , de obicei, cea mai norocoasa zi. Vineri 13, daca merge prost intri ursuz in week-end si nu te poti bucura de zilele libere. Sambata , oricum e „ziua mortilor” asa ca daca pica data de 13 atunci dai de pomana si se rezolva. Duminica 13 iar nu e bine pentru ca dupa o saptamana „buna”sa ai o zi „proasta” ti se pare si mai rau..
V-am convins? Daca da, imi voi rezerva data viitoare o discutie despre ziua pe care o consider cea mai ghinionista. Daca nu, va rog folositi cu incredere semnul X din partea superior- dreapta a paginii . Va multumesc 🙂

Posted on 13 Martie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un răspuns

