Blogul – raftul cu amintiri? Bloggerul de ieri, bloggerul de azi !

Salutare din nou,

Acest articol este scris din cauza(sau datorita) unor intamplari de ieri (si de alaltaieri). Trei (as putea sa-l citez pe Adi Despot, dar n-o fac) intr-un interval scurt. Sa fie coincidente?
Asadar, prima chestie: ma uitam eu alaltaieri pe blog, la niste articole foarte vechi. Si in mod surprinzator, ma intrebam CINE LE-A SCRIS? Sa fiu eu ala? Oare? Ma rog, chestia a durat cam 15-20 de min, deci nu o eternitate. Dar s-a intamplat.

Apoi, vine ziua de ieri. Eram in tramvaiul 1 si vorbeam la telefon cu colegul meu Andrew .Iar el imi zicea ca reciteste anumite articole pentru a retrai acele evenimente. Unii retraiesc prin poze, altii prin articolele de pe blog 🙂 Dar si el reciteste propriile articole 🙂

Si urmeaza seaara. Vorbesc cu o fosta colega de facultate pe mess. Ii dau sa citeasca articolul meu oltenesc. Ea, mirata: BRAVO…NU TE MAI CITISEM DEMULT, TI-AI SCHIMBAT STILUL. FELICITARI. Si apoi incepe sa spuna ca ea citea bancuri, alte chestii, dar articole „lungi” nu. Si da, cica mi-am schimbat stilul. 

Si dupa asta propun pe GRUPUL BLOGGERILOR DIN ROMANIA aceasta tema. CIca miercurea e zi de discutii. Si hai sa discutam. Si se pare ca nu-s singurul care gandeste asa.

Iar cineva imi zicea mai demult ca e in cautare de compuneri vechi, din generalA(daca se poate din primara), pentru a le posta pe blog. Eu am facut acum catva(mult timp) curatenie prin casa, am dubii ca mai am. Si oricum la noi compunerile nu erau pe caiete, ci erau pe foi. Care ajungeau la profesori, si acolo ramaneau. Ori in cel mai bun caz ni le dadeau inapoi noua, care le aruncam la cos daca erau cu note proaste. Iar daca nu, la ce folos sa le pastrezi? Un avion, o pocnitoare din hartie, le foloseam in scop nobil. Si da, acum regret. MAAAAAAAAAAXIM AM ZIS!

Legat de schimbarea de stil, recunosc ca nu stiu cand s-a intamplat. E ca si cu ingrasarea: daca te vezi zilnic, nu-ti dai seama. Pana cand te pui la un moment dat pe cantar si vezi ca ai cu nu stiu cate kile mai mult ca ultima oara. Si incepi sa te ingrijorezi. La fel si aici: te schimbi treptat, acum putin, maine putin. Poimaine inca un pic. Si schimbare devine evidenta la un moment dat. Iar pentru cei care NU intra zilnic pe blog, schimbarea pare uimitoare. Atat de uimitoare, incat au impresia ca-s pe alt blog.

Si acum a II-a parte a dezbaterii de pe acelasi grup. Citez pe Horea Badau : „Mai propun si eu una: Seth Godin, in cartea sa, Triburi, spune ca nu poti supravietui in blgosfera daca nu faci parte dintr-un trib, dintr-o comunitate care, tot el spune, functioneaza pe principii tribale. Ce parere aveti? Poti reusi de unul singur in blogosfera sau trebuie sa faci parte dintr-un „trib”?”

Si incerc sa raspund: nu stiu daca poti supravietui, dar e greu. Bloggingul este dupa mine o activitate eminamente sociala. Scrii pentru altii, altii te influenteaza. Ok, vrei sa fii unic. Dar trebuie sa respecti unele norme. Nu ai voie sa jignesti alti bloggeri. Alti useri.

Altfel, notiunea de trib e ambigua. Trib eu vad o organizatie cu lider, care are o ierarhie, si care SE LUPTA cu altele de genul ei. DIn acest punct de vedere, citatul e neadevarat. Blogosfera nu este o lupta intre triburi. Ar insemna ca trebuie sa faci parte musai dintr-unul.

A, ca nu trebuie sa fii singur. Ca altii, nu conteaza cine, trebuie sa te citeasc, trebuie sa te recomande, e altceva. CU asta sunt de acord 🙂

Si acum, intrebarea cheie : ce legatura e intre cele 2 teme?Intre cele 2 dezbateri 🙂 Pai legatura e simpla: pe mine interactiunea m-a schimbat. Mai ales de prin ianuarie, de cand m-am inscris prin diversele grupuri facebook de blogging. Da, puteam s-o fac dinainte. Da, poate am „pierdut” (sau nu?) niste ani. Sau poate intrand pe ele ca „blogger cu 4 ani vechime” e mai bine. Habar n-am. Oricum, fara sa vreau, aceste lucruri m-au schimbat. SI m-au crescut. Ca numar de vizitatori sigur, ca si calitate e de discutat.

Cert este ca fara interactiune n-ai sti cat de bun esti. Bloggingul e in fond un act de comunicare 🙂 Iar la comunicare elementul primordial este FEED-BACK-UL. Daca vorbesti „ca televizorul” nu ajungi nicaieri. Ok, nu trebuie sa scrii doar ce vor altii sa auda. Aia e alta extrema unde nu trebuie sa cazi 🙂 Dar deja deviez intr-un subiect diferit. Despre care oricum am mai scris 🙂

Astept si parerile altora despre acest subiect 🙂

Salutari BLOGOSFERICE tuturor 🙂

Posted on 21 Martie 2012, in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

