Spune NU pariurilor!

 UPDATE 2: Hai sa nu mai cotizam la tepari. Macar atat putem face! Nu d-alta, dar in cazul unui castig, nu le luam lor banii, ci luam banii unor fraieri. Ei, „baietii destepti”, nu pierd niciodata!

UPDATE: Si totusi, care e rolul bookmakerilor? Care e PLUSVALOAREA pe care o aduc ei sportului? Si oricum, pentru a pierde banii, nu exista atatea si atatea loterii? Acum pe bune…

Salutare din nou,

V-am spus vreodata ca urasc pariurile? Pe blog n-am spus-o, dar multi dintre cei care ma cunosc stiu asta. Da, urasc pariurile. Si ma refer in special la cele sportive. Faptul ca book-makerii sunt niste intermediari stiti deja. In general ii urasc. Si le doresc cat mai multe insuccesuri de natura financiara. Da, ei n-au niciun rol efectiv in sport. Si totusi, castiga bani multi. Uneori mai multi ca elementele principale, si anume jucatorii. Trist, dar adevarat.

E adevarat, pariurile au ruinat atatia oameni. Oameni care au intrat in febra pariurilor si intr-un final s-au ruinat. Dar nu pe ei ii voi plange. Dupa mine, ei si-au facut-o cu mana lor. Nu i-am pus eu sa parieze, de ce se mai plang? Da, pariatul, ca si mersul la cazino, e un viciu. Unii sunt pasionati de asa ceva. E adrenalina, e frumos. Ok, deci a pierde bani la pariuri e acelasi lucru cu a-ti da banii pe tigari. Deci stii ce te asteapta, iti asumi riscurile, si apoi te bucuri. Simplu.

Eu insa doresc sa vorbesc despre rolul efectiv al pariurilor. Si al „book-makerilor”? La ce sunt ei utili pe aceasta planeta? Adica sa ne gandim logic: daca maine n-ar mai fi pariuri(case de pariuri, nici fizice, nici virtuale), cum ar fi? Ne-am supara? Am crede ca ne lipseste ceva? Nu cred. Desi depinde din punctul cui de vedere vedem aceste lucruri. Din punctul meu de vedere, ar fi chiar mai bine. Iar asta o spun in contextul scandalulurilor legate de „mafia pariurilor”. Da, se spune ca pariorii influenteaza rezultatul meciurilor. Deci ei nu se multumesc cu statutul de „paraziti”, care stau pe margine si castiga la fel de mult(poate mai mult) decat dobitocii care-si scuipa plamanii acolo pe teren, ci vor sa mai mult decat atat. Vor sa influenteze ce se intampla acolo pe teren… Si mai nou se pare ca si tarisoara noastra a intrat in vizor…

Legat de asta, sa va povestesc doua chestii…

1. Pe vremuri mai intram in casele de pariuri, nu neaparat ca imi doream asta. Intram cu diverse persoane (prin liceu de exemplu, pana-n 2005). Si stiu ca p-atunci nu era la pariuri campionatul nostru. Sau daca era, puteai lua doar 1 meci, si mai trebuia sa iei si altele. Si oamenii erau nefericiti, considerau ca „bookmakerii” ne desconsidera, ca de ce ar fi campionatul Belgiei sau al Ucrainei superior campionatului nostru?

Si ce fericire a fost cand au introdus si campionatul nostru. Si treptat au bagat si liga a II-a, dar si Liga a III-a. Da, acum la unele case de pariuri(parca doar online, dar nu mai conteaza) se poate paria si pe Liga a III-a. Cum care liga a III-a? Aia in care sunt fugariti arbitrii, in care spectatorii intra pe teren, in care sfaraie micii pe margine… Va imaginati ca in asemenea peisaje se joaca meciuri pe care se pariaza chiar si milioane de lei ori chiar de euro?

Iar daca ne gandim cat de bine sunt platiti jucatorii nostri de liga a III-a (si mai sus, in B, putem intalni cazuri asemanatoare), ne dam seama cat de vulnerabili sunt acesti fotbalisti. Daca ai 10 milioane pe luna, eventual si alt job, e clar ca te vinzi si pentru o mie de euro.

Revenind la situatia initiala: oamenii, suporterii(sau macar o parte din ei), au facut presiune pe casele de pariuri sa introduca si ligile noastre. Acestea, ca sa dovedeasca faptul ca sunt interesate de ce vor fanii, le-au introdus. Iar acum sunt suspiciuni cum ca „mafia pariurilor” ar actiona si la noi. Si tot suporterii(aceiasi ori altii) sunt cei nemultumiti. Nu-i condamn, spun doar ca pana nu vezi pe propria piele, nu crezi. Nu te intereseaza ca-n Belgia, Polonia, China ori chiar „civilizata” Germanie sunt scandaluri de genul. In schimb, cand auzi ca favoritii tai ar fi trantit meciul astfel de ambalezi si te enervezi la culme. E firesc.

Pacat insa ca drumul e ireversibil. Mi-as dori sa poata fi scos campionatul romanesc de la toate casele de pariuri. Ok, n-ar mai avea romanii placerea sa parieze pe echipa lor. Dar macar am scapa de o suspiciune. Dupa ce ca oricum campionatul nostru era plin de din astea…

2. Al doilea exemplu este unul mai personal. Dar este elocvent pentru „utilitatea” pariorilor. Si cand zic pariori, ma refer si la cei care detin case de pariuri, dar si la cei care pariaza si castiga. Si unii si altii sunt doar niste paraziti si niste capuse.

Asadar…

Eram io prin clasa a XI-a. Si vad un afis la liceu cum ca e un concurs de jocuri (pe calculator si nu numai) la casa Radio. Concursul era de fifa(se juca 2003, desi eram prin 2004, si aparuse demult 2004; nu stiu exact explicatia, dar asa era) si de sah. La sah nu m-am bagat de frica. Dar nu de frica sa nu pierd. Ci ma temeam sa nu se suprapuna si sa pierd. E chestia aia cu cel care alearga dupa 2 iepuri. Am preferat sa nu. Si deci ma axam pe fifa.

Si paralel cu concursul de fifa, era un concurs de pariuri. Primeai niste bani virtuali(se chemau SRR-uri) pe care-i foloseai sa pariezi pe meciurile in desfasurare. Meciurile de fifa adica. Si la sfarsit se facea un clasament ca si la fifa. Premii luau doar primii 3. Si la fifa si la pariuri. Nu am castigat nimic, dar ca si experienta de viata pot zice ca nu regret. Se desfasura tot weekendul, stateam in picioare mult, dar mie-mi placea oarecum. Oricum, prima oara te duci de curiozitate si tot te duci. Iar daca vezi ca tot invingi, na, zici sa mai incerci.

Revin la concurs. SI in special la cel de pariuri. Acolo castigau invariabil oameni care N-AVEAU HABAR DE FIFA. Pur si simplu oamenii aia veneau acolo sa parieze. Iar pe mine ma enervau la culme. Eu ma strofocam, stateam acasa sa mai joc, sa ma mai „Antrenez” si venea unu’ din ala, ma intreba cu cine joc, se uita la amandoi, imi zicea BAFTA MULTA, AM PUS PE TINE, iar eu ii bagam lui o gramada de bani in buzunar. Ma rog, virtuali.

Si unul din ei chiar nu stia fifa. Adica ma intrebase la un moment dat unul tastele, ca nu le stia. Si el se intorcea d-acolo cu premii, pentru ca avea „inspiratie” la pariuri, iar eu am ajuns maxim in sferturi, deci n-am luat nimic. Iar la pariuri, recunosc, n-am fost bun niciodata.

Pentru cine doreste sa stie perioada, ca reper, era 2004. Prin iarna-primavara, asa.

Bun, si acum pun intrebarea: de ce UEFA si FIFA se lupta contra pariurilor monitorizand meciurile alaturi de alde INTERPOL si politii? Nu ar fi mai sigur sa le INTERZICA? Adica pe sporturile importante si mari sa n-ai voie sa pui pariu. Eventual sa le reduca la sporturile minore, gen curse de caini si alte chestii care oricum nu intereseaza pe nimeni. Si care pot fi mai usor monitorizate.

Si sunt multe chestii „ciudate” care pot fi spuse despre pariuri:

1. Sunt echipe sponsorizate de case de pariuri. Nu e ciudat? Si nu e ciudat ca acele echipe, unele mari gen Real, chiar accepta asa ceva? Adica a fost scandal cand o echipa acceptase sa fie sponsorizata de un bordel. Dar de case de pariuri e voie. Pot fi catalogat drept misogin ori cinic, dar bordelurile mi se par afaceri mult mai curate(in tarile unde e legala prostitutia). Eu mi-as asocia mai degraba imaginea cu un bordel decat cu o casa de pariuri. Sau le-as exclude pe ambele.

2. Sunt tot felul de pariuri ciudate, care n-au nicio legatura cu „intuitiA”. De exemplu: numar de cornere/auturi/auturi de poarta. Ori cine are primul corner/aut etc. Ori cine face prima schimbare.
Ok, inteleg: faptul ca ai „intuit” cine invinge e o chestie de inteligenta. Da domne, te pricepi la fotbal si ai stiut ca aia vor fi mai buni. Da’ ce dracu’ inteligenta e atunci cand spui ca echipa X va avea primul corner? Acu’ pe bune!

3. Pe vremuri juca Beckham la Milan. Si sponsor era o casa de pariuri. Si la ea era un pariu: VA JUCA BECKHAM TITULAR? Si ma tot intrebam: bai, astia o sa-i spuna lu Ancelotti sa-l bage sau nu in functie de cum s-a pariat mai mult. Si daca nu va fi asa, tot vor fi unii care sa creada asta. Si uneori conteaza foarte mult si asta.

Pe bune acu’: hai sa ne uitam la wrestling. Acolo stim macar ca e „blat”. Suntem convinsi de asta. Sa lasam fotbalul cu „dramatismul” sau. Ala e doar in basme.

Iar daca e sa „compatimesc” pe cineva, chiar sunt unii. De exemplu:

1. Imi pare rau de echipa Petrolul Ploiesti. Nu stiu daca e implicata sau nu. Dar acuzele nu-i fac bine. Are galerie frumoasa, stadion frumos. Ar putea fi o forta, pentru ca premise sunt. Si e pacat. Nu stiu daca e adevarat, n-am dovezi in nicio directie, dar e o echipa „vulnerabila”.

2. Imi pare rau si de Reghe si de Chiajna lui. Poate ajunge antrenor bun. El asa pare ok. Ca om si ca antrenor. Si Chiajna chiar e echipa „vulnerabila”. Banii vin de la stat, daca e stat e coruptie. Sef e un impresar, care cica are relatii peste tot. Reghe a jucat in Germania la echipe banuite…Tacamul e complet. Nu, nu cred ca e el implicat. Dar la fel ca si la Petrolul, imaginea e praf. Ar trebui sa faca ceva s-o repare.

Si ca sa toarne gaz pe foc, sunt si cativa conducatori care confirma acuzele. Nu aduc dovezi, dar confirma ca ar exista. In conditiile astea, de ce ne-am mai uita la fotbalul nostru? De ce ne-am uita la meciuri? Nu e mai misto show-ul lui Gigi? E circ, dar macar e distractiv. Nu ne enervam, nu ne intristam. E circ pur si atat 🙂

Mai e ceva de zis? A da: acelasi mesaj pe care l-am dat si-l voi da si cu alte ocazii: SPUNE NU INTERMEDIARILOR!

Salutari ANTI-INTERMEDIARE tuturor!

Posted on 28 Martie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Te-ai intrecut pe tine cu lungimea articolului 🙂 Nici mie nu-mi miroase a bine cand vad sponsori gen Bwin pe tricourile unor echipe de fotbal.

  2. Eu la fotbal nu ma pricep deloc,chiar am scris un articol azi despre asta,dar ma gandesc la cei care pariaza inconstienti sume mari de bani.De tigari,de bautura,chiar si de droguri te mai scapa vreun doctor,dar de boala asta cine sa te scape?

  3. Pentru ca mi-a placut abordarea, ai de la mine o nominalizare dar si o leapsa profilata FB.
    Te bagi la leapsa sau macar la un comentariu?

  4. Joc de 10 ani la pariuri ..sunt distrus . mam imbolnavit la doar 24 ani

Lasă un răspuns

