Guest-post – Inmultirea (NE)prietenoasa a semnelor

Articol scris GUEST-POST pe blogul Roxanei Porcaru :  Blogul pe care-l postasem nu mai exista. Aceasta este varianta ORIGINALA si INTEGRALA a articolului🙂

Salutare si din deplasare.
Emil Calinescu ma numesc, autor al blogului https://emilstudentulminune.wordpress.com/. Mai multe despre mine gasiti acolo.

Asadar, eram clasa a VI-a si tocmai mi se predase inmultirea semnelor. Da, aia cu « minus cu minus face plus ». Si tot asa. Iar eu n-o pricepeam. Adica intr-un final as fi memorat-o, m-as fi obisnuit cu ideea. Dar eu tot timpul am cautat explicatii: de ce e asa ? Multi n-au fost capabili sa-mi dea explicatii concludente.
Si totusi a existat cineva care a reusit. Asadar, prin aceeasi perioada venea p-acasa un tip (pe la vreo 25 de ani) care ne arata diverse pe la pc. Excel, alte prostii. Nu stiu cati bani ii dadea taicamiu (daca-i dadea ceva), dar noua ne era util. Si nu mai stiu cum venise vorba de celebra inmultire a semnelor. Dar s-a oferit sa mi-o explice.

Iar explicatia sa a fost urmatoarea : + prieten ; – dusman.

Si le luam pe rand :
1. + cu + , adica prietenul prietenului, mi-e prieten , deci + ;
2. + cu – , adica prietenul dusmanului, mi-e dusman, deci – ;
3. – cu +, adica dusmanul prietenului, mi-e dusman, deci tot – ;
4. ultima chestie, pe care n-o intelegeam eu, era – cu – ; si era simplu : – cu -, adica DUSMANUL DUSMANULUI, tie ti-e … prieten, adica +.

Iar de chestia asta mi-am amintit ieri, cand am completat un test politic, sa determine unde ma aflu eu. Si era printre intrebari si daca sunt de acord cu DUSMANUL DUSMANULUI ITI E PRIETEN. Logic ca sunt de acord, matematica toata se bazeaza pe aceasta sintagma. Politica de ce ar fi diferita ?

In final, o singura rugaminte: dragi profesori de matematica, incercati sa gasesti argumente concrete pentru ceea ce predati. Nu mai puneti elevii sa memoreze chestiile alea, iar unicele explicatii sa fie tot matematice. Incercati sa fiti mai putin abstracti si mult mai concreti. Cum acel tip a gasit explicatia asta cu « prieten » si « dusman », probabil pot fi gasite alte sute de explicatii pentru diverse « teoreme ». Nu ar fi mai frumos ? Si nu ar invata si elevii mai mult ?

Salutari MATEMATICE si PRIETENOASE (sunt in categoria + cu +, asa ca nu dati cu pietre😀 ) tuturor cititorilor acestui blog🙂

Posted on 4 Aprilie 2012, in Bac, Scoala and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

