Filmul meu … filmul vietii mele …

UPDATE: articolele participante: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 .

Salutare din nou,

Articolul este participant la concursul BLOG POWER 16 , tema fiind aleasa de PSI .

Sa-i dam drumul zic…

Asadar trebuie sa scriu despre eroul principal al filmului meu ori a romanului. Cum eu sunt cinefil, ma voi referi la film. Nu d-alta, dar daca as face un film sunt convins ca majoritatea prietenilor mei il vor viziona. Daca as scrie o carte, nici 10% din ei n-ar citi-o. Deci film sa fie.

Tema mi se pare chiar interesanta. Iar discutia ar putea fi extrem de lunga.

Nu stiu cum gandesc altii, dar eu de multe ori m-am gandit cum ar fi sa fac eu un film. Nu stiu, dar ca si cinefil te gandesti: bai, filmul asta e misto asa, dar parca si mai misto era daca… Si incepi cu tot felul de scenarii. Cu tot felul de situatii ipotetice. Replica invariabila a oamenilor este: ala e regizor/scenarist(oricum multa lume confunda pe cei 2, mai ales ca in multe cazuri e una si aceeasi persoana), tu esti un nimeni. Si mi se reproseaza ca-s vesnic nemultumit. Ca niciun film nu e cu adevarat bun.

Asa ca singura mea sansa este sa fac eu unul. E adevarat, regizor nu-s in stare. Pentru aia iti trebuie si talent, dar si scoala de profil. Asa ca singurul lucru de care as fi capabil ar fi sa scriu un scenariu. Cum ar fi acel scenariu?

Pai in mod sigur s-ar baza pe chestii reale. Pe chestii din jurul meu. Am instinctul de a zice ca voi dori sa fac un film despre mine. Dar nu sunt sigur ca voi face asta. Dar daca as avea ocazia cu adevarat sa fac un film, as strange prietenii si i-as intreba: ziceti ceva extraordinar din viata voastra. Sau incercati sa va amintiti de cineva care a trait asa ceva.

E adevarat, poate pentru ca asa e firea mea, chestii „extraordinare” la mine se traduc prin faze comice. Da, 99% filmul meu va fi comedie. Sau va avea faze comice. Asta si pentru ca nu prea am intalnit chestii tragice pe la prieteni. Sau daca le-am intalnit am trecut peste ele. Poate am refuzat sa le tin minte. Mi-au iesit repede din minte. De ce as tine minte ceva tragic?

Iar intrebarea din titlul temei de azi este FILMUL. E o chestie-capcana dupa mine. De ce as face doar UN FILM? As putea face o gramada de filme. Am atatia prieteni, fiecare cu povestea lor. Fiecare cu „ciudateniile” lor. Fiecare cu felul sau de a fi. Si am si dusmani. Cum as putea sa-i uit tocmai pe ei?

Legat de asta, imi amintesc o chestie legata de scriitori. Cica ei aveau un fel misto de a se razbuna intre ei: il faceau pe celalalt personaj in roman. Ceva de genul: eu am boala pe X, il fac personaj, musai negativ, in romanul meu.

Asa as putea actiona si eu. Daca mi-as dori sa ma razbun pe cineva, l-as face personaj in filmul meu. Si filmul poate n-ar fi ceva real, as putea bineinteles exagera. E o idee buna de a te razbuna pe dusmani. Iar eu ca oltean simt o placere deosebita cand fac asa ceva.

Cine ar putea juca in filmele mele? Asta e greu de zis. Daca ar fi vorba de rolul meu, pai cine altcineva in afara de mine ar putea-o face? Sergiu Nicolaescu s-a pus personaj in filmele sale. Pana si Cristi Puiu, din noul val, s-a pus personaj in Aurora. Deci eu de ce nu? As avea grija totusi sa-mi dau un rol super-pozitiv :)) Pacat ca nu pot sa-mi schimb fizicul si mai ales fata. Asta e, ne descurcam cu ce avem :))

Salutari BLOGOSFERICE si CINEFILE tuturor!

Posted on 7 Aprilie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 7 comentarii.

  1. E simplu sa faci un film. Ma cunosti pe mine, poti face un film despre mine 🙂 si viata mea de telenovela :))

  2. victoria ar fi regizor?

  3. @Andrew: imi dai idei. Ce misto ar fi sa fac un film despre tine!
    @Alex (idei si idei): si tu imi dai idei. Peste catva timp cine stie, poate chiar voi face asta 🙂

  4. Prin umorul si optimismul specific oltenesti…articolul tau m-a bine-dispus.
    Sa te gandesti sa-mi pregatesti un mic rol in film…poate ai nevoie si de o feminina (nu feminista!!) usor aeriana si putin depresiva :))

  5. ma mai gandesc 😛

    Oricum mai stau cativa ani si apoi poate ma apuc de filme 🙂 oricum filmele sunt una din pasiunile mele 🙂

  1. Pingback: Științele exact(e) adunate » Blog Archive » Viaţă, ferea că vin!

  2. Pingback: Blog Power 17

Lasă un răspuns

