Lunea recomand blogguri (10) – EDITIE SPECIALA RoBlogFest (2)

Salutare din nou,

Aceasta este partea a II-a, unde voi prezenta blogurile castigatoare la categoriile votate de public. Pana sa prezint blogurile, am o mica nelamurire: cum au fost alese blogurile ce vor castiga in urma votului public respectiv pe baza votului unui juriu? Adica blogul politic, blogul cultural trebuie musai alese de un juriu, in timp ce blogul de muzica si cel de filme trebuiesc alese de public? Care a fost criteriul(daca a existat vreunul)? Inteleg de ce blogul de fotografie e pe vot jurizat. Sau ma rog, as putea sa inteleg.Dar BLOG DE JURNALIST? Jurnalistul nu scrie pentru public, ci pentru juriu? Ciudat…

Lasam detaliile administrative si trecem la bloguri:

1. Incep sociologic, cu categoria Personal & Infotainment – Blog colectiv , unde castigator a fost fostul meu coleg de facultate George Darie, cu a lui SOSETA CU POVESTI .Si pentru ca sunt narcisist pana la capat, cand vorbesc de alte bloguri trebuie sa vorbesc si de mine, asadar: ACEST BLOG MA ARE IN BLOGROLL! Nu dati cu pietre in el, a facut si el o eroare. Si-o poate indrepta oricand!
E adevarat, am noroc ca stiu blogul, stiu pe unul din autori (za bos), din pacate insa ei refuza sa se prezinte. Blogul e unul de povesti, ei scriu lucruri ce nu prea au legatura cu realitate. Si totusi, asta e un motiv sa -si ascunda identitatile reale? Nu cred.
Altfel, povestile sunt foarte-foarte misto. Am fost uimit sa vad acest blog castigator, nu stiam ca e atat de cunoscut si apreciat. Da, am o problema: eu citesc bloguri, unele ale unor persoane pe care le cunosc, si habar n-am niciodata cat de cunoscute si cat de apreciate sunt si de catre altii. Ma bucur sincer pentru George si il felicit si pe aceasta cale. Iar faptul ca a depasit site-uri precum TIMESNEWROMAN e un lucru cu adevarat remarcabil.
Ca si recomandare de articol: PESTI MOTOTOLITI .

2. Trec la al doilea castigator, si anume cel de la categoria blog de muzica. Si recunosc ca-mi place. Imi place si design-ul, imi place si informatia ca atare(pare un blog documentat), imi place si stilul de a scrie. Si are si blogroll, are si pagina de link-exchange. Aproape totul corect. Pana la partea cu CINE SUNT ACESTI OAMENI? Poate nisa blogului ori politica acestuia nu permite. Sincer, eu as prefera. Si-mi pare rau, pentru ca blogul arata foarte bine si articolele sunt asemenea.
Dau si o recomandare de articol, cel despre un hit hi-q. Pe langa atata muzica straina, nu strica sa ascultam si ceva in romaneste.

3. Trec mai departe si ajung la castigatorul categoriei BLOG CULINAR. Sunt gurmand, dar nu stiu sa gatesc. Din pacate. Iar cand intru pe astfel de bloguri imi ploua efectiv in gura. Recunosc, e un blog util. Ai ce invata. Si arata si bine. Ca design. Ca de poze nu mai zic. Probabil cand ma voi apuca de gatit voi folosi si astfel de bloguri. Dar pe voi cei care doriti si stiti sa gatiti va invit cu drag.
Si sa va dau si 2 recomandari(pe principiul CARE MANCARURI ARATA BINE) si acestea sunt 2 deserturi: 1 si 2 . Daca va ies la fel ca-n pozele de pe acest blog sa ma anuntati. Si drept multumire sa ma chemati la voi sa va ajut sa le consumati 😀
A, si era sa uit: are blogroll, are tot 🙂 Niciun repros 🙂

4. Ajung la o categorie care-mi place: BLOG DE FILME . Si dam de … FILME TARI (cum altcumva?). Blogul imi place ca design, e foarte bine informat, scris foarte ingrijit. Ne da absolut toate informatiile de care avem nevoie. Si are si concursuri. Multe concursuri. Totusi, aceeasi vesnica obsesie a mea: cine il scrie? Cer prea multe? De blogroll nu poate fi vorba, deja cer prea multe 🙂 DUpa mine, e un site upgradatat, care poate deveni candva blog. Concureaza cu cinemagia, nu cu bloguri 🙂 Nu e deloc o rusine, dar ce cauta totusi in categoria BLOG DE FILME? 🙂
Nu neg ca voi reveni pe el, sunt cinefil inrait. Si pentru un cinefil filmul nu se termina dupa ce a iesit din sala de cinema 🙂
Ca si recomandare de articol dau pe cel despre un film … spaniniol 🙂 Da, stiti bine ca-s fan al non-americanelor 🙂

5. Ajungem in alt domeniu care ma intereseaza: sportul. Si dam de niste ganduri de noapte .Si blogul asta imi place. Chiar nu ma mir ca a castigat. Observ ca tipul e timisorean (AZI LA TIMISOARA/MAINE-N TOATA TARA) si ca scrie bine. Si culmea, scrie nu doar despre fotbal. Nu inteleg totusi denumirea GANDURI DE NOAPTE…Probabil omul scrie doar noaptea. Daca e asa, se pare ca e o alegere buna. Ce a iesit va las pe toti sa constatati.
Dau si doua exemple: un articol despre fotbal feminin – juniori (multi inca nu stiu ca exista fotbal feminin…) si articolul in care anunta ca a castigat la RoBlogFest . Felicitari inca o data!

6. Ajung la categoria BLOG DE CALATORIE (pe site-ul roblogfest scrie BLOG TRAVEL, probabil le e rusine cu limba romana, sa spuna CALATORIE), unde dam de niste fete. Le-am vazut la festivitate si mi s-au parut destul de dragute. Le felicit sincer pentru premiu. Chiar imi place blogul lor. Ca sa folosesc o gluma celebra in blogosfera, ele probabil isi doresc sa viziteze tot „BLOGUL PAMANTESC” :)) . Legat de tipe: par foarte ok, scriu foarte bine. Si nu se ascund in spatele unui nick. Chiar ne spune fiecare povestea ei, chiar ne si arata poze cu ele. Scriu bine, arata bine, ce scriu acolo sunt experiente personale. Da, asta numesc eu BLOG! Felicitari fetelor 🙂 Acum ca tot dadui de voi, o sa va si citesc in continuare 🙂 (daca ma nimeresc in acelasi loc cu voi candva, promit sa-mi fac timp sa va intalnesc live).
Cateva recomandari de articole: despre FRANKFURT (am fost acolo, deci am citit cu interes articolul) si despre CURTEA REGALA. Interesant si captivant. (legat de Frankfurt, mentionez ca nu sunt pe aceeasi lungime de unda cu fetele; mie mi-a displacut acel oras si pace)

7. Continui si eu calatoria mea blogosferica si ajung la castigatorul categoriei … BLOG DE FASHION .Da, e un blog masculin. Cica si barbatii ar avea moda lor, asa ca de ce va mirati?
Site-ul (nu dati cu pietre, asa se declara si ei, eu de ce le-as zice altfel) este altfel foarte util. Mi-a sarit in ochi dezbaterea legata de culori (care te fac sau nu gay). Spun doar ca mie-mi convine: daca barbatii evita sa poarte culori, eu care le port voi fi diferit. Ceea ce pana la un punct imi convine. De asemenea, mi-a mai atras atentia si discutia despre uniformele scolare. Eu am scapat, asa ca ma uit cu detasare la aceasta discutie.
Stiu ca am inceput invers, si anume cu recomandarile, dar regulile sunt facute pentru a fi incalcate, nu?
Altfel, nu inteleg sintagma „BLOGROLL PENTRU CONCURS”. Ma rog, eu ma bucur ca exista, dar atat. Pacat ca nu am putut afla cine scrie pe acest site. Ar fi fost o bila alba(si l-as fi putut denumi si eu blog). Stiu, sunt obsedat de asa ceva, dar asta e 🙂

8. Trecem la categoria BLOG AUTO si dam de blogul unui service. Nu e nimic peiorativ in ce am zis, blogul e chiar foarte bun. Stiu ca multi aveti impresia ca serviceul e o chestie la marginea drumului, unde te duci cand ai probleme. Si ca service-ul in niciun caz nu-l alegi tu, ci te duci la al mai apropiat.
Unii se pare ca gandesc altfel. Unii vad service-ul ca o afacere, iar orice afacere se bazeaza pe brand. Deci se comporta ca atare.
Iar blogul este unul colectiv, iar autorii nu sunt importanti. Ei mai apar prin clipuri p-acolo, dar importanta este imaginea brandului. Nu sunt de acord cu abordarea, dar pot s-o inteleg. Si da, domeniul auto nu e pasiunea mea.
Asa ca trec repede mai departe, nu inainte insa de a recomanda un articol: un clip cu unul din consilierii de la acest service. Eu m-am uitat de curiozitate pentru a cunoaste unul dintre autori. Nu eram neaparat interesat de ce face nenea acolo, dar pentru altii poate fi util.

9. Ajung la o categorie care recunosc ca-mi displace: BLOG DE PARINTI. Daca melodia zice NE PLACE NE PLACE NE PLACE PLACE PLACE, eu as zice NE DISPLACE, NE DISPLACE, NE DISPLACE DISPLACE DISPLACE. N-o avea rima, ritm si alte alea, dar e exact ce gandesc eu. Si sentimentele sunt legate de categorie. Ca blogul castigator e de fapt cam altceva. Intru pe el si dau de REVIEW DE FILME, dau de motivele pentru care autoarei ii place online-ul. Deci chestii ce nu sunt … puerile. El de fapt e un blog bun, probabil pentru simplul fapt ca autoarea e mamica a intrat in aceasta categorie. Altfel, nu are tona de poze cu copilul si nu baga sute de sfaturi despre cum sa-l alaptezi/cresti/educi. Da, asa am avut impresia initial, inainte sa intru pe el.
Pe bune, chiar merita citit. Si chiar n-am nimic de criticat. Poate unora li se pare ciudat blogroll-ul imens, care e impartit in 3 categorii: LOVELY COOKING , life bio-green si CU COPII SI DESPRE COPII . E alegerea autoarei, nu vad nimic rau in asta.
Recomandari de articole am dat deja, asa ca pot trece la ULTIMA recomandare a zilei.

10. Da, ati ghicit: CEL MAI POPULAR BLOG! Nu , nu voi critica acest blog. Blogul ca atare chiar imi place. Ce am criticat eu a fost modalitatea prin care acesta a castigat. Legala, dar usor imorala. Ganditi-va cum ar fi sa candideze Mihaela Radulescu la Primarie si sa anunte: cine ma voteaza si dovedeste asta are cartea mea moca. De candidat va candida barba-su’ cica, deci ne putem astepta la asa ceva.
Ma rog, nu asta a fost singurul motiv pentru care a castigat. Probabil faptul ca trateaza problema Basarabiei este altul(posibil principalul motiv). Da, fiind singurul care trateaza problema asta, este normal ca toate voturile sa se duca spre el.
Revin la blog si spun inca o data: IMI PLACE! Tipul le are cu scrisul, si pare dispus sa invete si treaba cu online-ul. Da, e un blog despre istoria romanilor. Si unul bun. Pacat ca lipseste blogroll-ul (macar site-uri cu aceeasi tematica, sunt cateva chiar bune), desi sunt acolo 3 bannere. Decat nimic bune si alea.
Legat de stil, da, e unul serios. Tipul chiar e dedicat meseriei. Aici n-am niciun repros. Sincer voi reveni pe site-ul lui(am aflat de aici ca s-a alaturat echipei PUTEREA ; eu de fapt nici nu stiam ca mai exista acest ziar!) pentru ca gasesc chestii interesante. E adevarat, parca as prefera ceva mai multa personalizare. Nu strica, pe bune.
Legat de premiu: felicitari. Succes si pe viitor. Poate data viitoare vei castiga si fara imbolduri de genul… (la ziaristi, pe vot de juriu, a luat locul 4; unii zic ca asta ar fi valoarea reala, ceea ce e si ea in sine o mandrie)
Si ultima chestie: mai bun poate fi, dar mai cunoscut si mai popular decat AndiMoisescu , Blogatu ori Ardeblog sigur nu e. Asta e singura „problema”. In rest, tine-o tot asa. Blogul e bun si util si chiar merita citit.
Si era sa uit recomandarile: pac si pac .Nu, nu dau ca recomandare articolul in care-l lauda pe Basescu. Nu intru in dispute politice, dar pur si simplu nu pot face asta!

Salutari BLOGOSFERICE tuturor 🙂

Posted on 9 Aprilie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. Articolul de haine,de la stilmasculin,l`am gasit si in revista mea:)..

  2. Multumim mult pentru aprecieri. Te-am trecut, amandoi, la blogroll. Mult succes in continuare.
    Doina si Nicu

  3. Emile, student minune, trebuia sa mergi si tu mai in spate un pic. Uite iti dau de aici, numai luna august, de exemplu au fost cinci articole dedicate alaptarii: http://bogdanasblog.blogspot.com/2011_08_01_archive.html si ca tot ziceai ca nu am poze cu copilul (BTW, am trei copii, doi dintre ei avand povestile de sarcina, nastere si bla-bla-bla, ghici, tot pe blog) luna august 2011 e plina de poze cu copiii 🙂

    Hai, enjoy si merci de aprecieri 🙂

  4. Multumim. Faptul ca nu este despre realitatea ta, asta nu inseamna ca nu este despre realitate.

  1. Pingback: Cum se câştigă Roblogfest în 7 paşi

  2. Pingback: Recomandarile zilei: articole de pe bloguri despre Roblogfest 2012 | Blogatu

Lasă un răspuns

