Guest – post REFUZAT – Geometria funny

Precizare: dadusem acest articol unei tinere bloggerite (e clasa a VII-a sau a VIII-a). Dupa ce a stat 3 saptamani „la naftalina”, s-a hotarat sa nu-l mai publice, renuntand la rubrica de guest-posting. Am hotarat sa-l public exact asta, fara sa-l modific. O sa mai scriu guest-posturi si pe alte bloguri, probabil mai bune ca acesta 🙂 pana atunci, bucurati-va de el 🙂

Salutari si de pe blogul tinerei mele colege de blogosfera. Sincer, datorita ei m-am gandit la acest articol, deci era firesc ca pe blogul ei sa apara. Si ca sa ma prezint : Emil Calinescu sunt, autor al blogului https://emilstudentulminune.wordpress.com/ si doctorand in sociologie. Restul gasiti la mine pe blog.

Asadar, imi amintesc de « farmecul » orelor de geometrie. Geometrie care altfel nu-mi placea. De ce mi-ar fi placut ? Imagine in spatiu oricum n-aveam, formulele erau multe. Asa ca aveam atatea si atatea motive s-o urasc.

Si totusi, orele de geometrie aveau farmecul lor. Datorita glumelor care se puteau face.

Prima chestie clara si evidenta era exprimarea « piramida patrulatera REGULATA ». Si ma distra enorm chestia asta. Si tin minte ca atunci cand am dat de prima figura geometrica « regulata » radeam singur. Si nu pentru ca altora nu li se parea funny, ci pentru ca eu lipsisem cu o ora inainte, deci restul deja se distrasera pe asta. Eu eram ala intarziat, care rade la o gluma deja fumata. Si apropo de glume fumate : eu sunt tipul de om care rad oricand la gluma. Ok, nu rad ca prima oara cand o aud, dar rad. Si mie o gluma mi se pare buna chiar si daca e spusa a X-a oara. Tot rad la ea. Si imi si place s-o zic. S-o repet. Chiar daca uneori par enervant pentru altii.

Revin la orele de geometrie. Si la farmecul lor. A doua chestie funny era legata de combinatiile de litere. Latura OB era obisnuinta, deja erai prost daca mai radeai la asa ceva. Desi acolo in coltul gurii parca tot iti venea sa razi. Sau ma rog, asa eram eu.  Dar erau si combinatii mai speciale. Tin minte ca la un moment dat iesise triunghiul OAM, pe care l-am citit clar si tare O AM. Profa s-a intrebat, pe buna dreptate, de ce nu am citit MAO SAU AMO. Dar ce farmec avea ?

Alta chestie geometrica este legata de cunostiintele mele in acest domeniu. Asadar, nu aveam privire in spatiu. Si pe langa asta, era si ceva ce nu-mi place. Combinatie fatala. Si ca sa vedeti cat de « informat » eram : am aflat abia cu 3 zile inainte de capacitate ca exista TRUNCHI DE CON. Trunchi de piramida stiam ca exista, dar si de con ? Si am facut o zi intreaga probleme doar cu trunchiul de con si, surpriza : la capacitate chiar trunchiul de con a picat. Si da, iar se aplica zicala cu PROST SA FII, NOROC SA AI. Precizez ca faceam la matematica cu bunicul meu, fost profesor de matematica. Deci faceam acasa, unde eram batut la cap constant. Facusem si meditatie la mate, dar proful era bata, asa ca am renuntat la el. Pierdere de timp si de bani.

Si alt farmec al geometriei este legat de faptul ca n-am mai facut si in liceu. Nu i-am dus lipsa, dar a facut-o asa, mai excentrica. Geometria imi aduce aminte de copilarie, de generala. Are un aer aparte. Si are latura ei funny, care ma face sa-mi aduc aminte de ea cu placere.

La alte ramuri ale matematicii nu prea exista lucruri funny. Poate doar la analiza matematica, unde se studiaza « primitive ». Inapoiati matematicienii astia :)) . Pentru cititorii acestui blog elevi de generala : o sa vedeti prin clasa a 11-a ce tot zic eu p-aici. Mai aveti de asteptat, nu mult ce-i drept.

In final, cu multumirile de rigoare gazdei, salutari GEOMETRICE tuturor.

Ps : Am aflat de la autoarea blogului ca acum la moda ar fi combinatia BOC. Triunghiul BOC. Nu stiu cum e un astfel de triunghi, dar imi pot imagina ca e de mici dimensiuni. Si e foarte … flexibil J

Posted on 14 Aprilie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Ii foarte fain guestul:>Pacat ca nu a vrut;))!:D

Lasă un răspuns

