De ce nu-mi plac MAJORITATEA credinciosilor (1) – Manifest contra fanaticilor.

UPDATE: Am uitat cea mai importanta chestie: se enerveaza ca nu-i saluti cu HRISTOS A INVIAT, ori, MAI GRAV, turbeaza pentru ca la salutul lor nu le-ai raspuns cu ADEVARAT A INVIAT! Daca unora le zici asta in fata sunt aproape sa te scuipe(flegma pe care probabil o considera sfanta si care trebuie sa interactioneze cu trupul tau posedat de diavol)!

Salutare din nou,

Initial imi propusesem sa nu mai scriu alt articol astazi. Consideram ca este de ajuns ce am scris. Totusi, am considerat ca este necesar sa fac unele precizari. Si asta datorita „evenimentelor” de astazi.

Recunosc, ce scriu eu aici am mai scris. Unele chestii se vor repeta. Dar si in viata avem chestii repetitive. In fond, popii, atat de adorati de unii, tin aceeasi slujba de Paste in fiecare an, nu? Profesorii tin aceeasi lectie, uneori o tin de mai multe ori pe saptamana. Eu de ce n-as avea voie sa ma repet?

Asadar, mentionez din start ca nu am ceva cu TOTI credinciosii. Cu toti oamenii religiosi. Am ceva doar cu 2 categorii de oameni religiosi. Si cand zic religiosi, nu ma refer doar la crestini. Pot fi de orice religie. Religia nu e importanta, ci modul cum te raportezi la ea. Si cum imparti oamenii in functie de ea.

Si acum vom vedea prima categorie, si anume FANATICII.

Fanaticii. Si voi descrie pe scurt cateva actiuni care ma enerveaza pe mine la acesti fanatici:

1. Sunt habotnici din punctul de vedere al posturilor. Tin IN FIECARE miercuri si vineri, tin posturile mari in intregime. Mi se pare aberant, mi se pare ciudat. Totusi, daca ar fi doar asta eu unul as fi fericit.

2. Incearca sa convinga pe altii sa creada. Si folosesc un glas foarte mierlos-duios (mai ales in cazul fetelor, care-mi par in viziunea mea sunt mai credincioase ca baietii; asta se vede si la varsta a III-a, in Biserica, unde sunt mai multe babe decat mosi), amestecand intamplari din viata personala cu citate din Biblie si eventual citate din cine stie ce popi celebri. In mod sigur nu poti verifica daca a avut dreptate, daca acele citate sunt pe bune. Daca zice versetul 5 sau 15 nu e nicio diferenta. Citatele oricum sunt de efect, sa-ti ia ochii, sa para cunoscatori.
Fratilor, daca voi sunteti asa cum sunteti, de ce vrei sa fie si restul la fel?
La intrebarea asta am primit un raspuns „divin”: Emil, daca eu am descoperit o comoara, nu vreau s-o tin pentru mine. Vreau s-o dau la toata lumea!
Poate comoara aia nu e cu diamante ci cu niste tinichele. Ma rog, chestie de gusturi.

3. Se enerveaza cand vad „pacatosii” de langa ei. Daca e post, de ce miroase a „carne” in locul unde se afla? Chestia asta am patit-o cand eram student la socio, cand in nenorocitul ala de SOCIAL CLUB mirosea a carne. Rusine sa le fie paganilor care consumau carne. Chiar in Saptamana Mare. Iar ei, oamenii lui Dumnezeu, trebuiau sa indure acel miros. Vai, ce oroare!

4. Se enerveaza cand se spun bancuri religioase. „Vai, dar eu de ce sunt obligat/a sa ascult mizeriile astea? Nu ai/aveti pic de respect fata de cele sfinte”. Aici reactiile sunt diferite. Daca vreti sa vedeti reactii adevarate, intrati pe profilele de facebook cu bancuri. Ori pe forumuri mai vechi. Si vedeti acolo ce se spune.
Daca faci eroarea sa dai un astfel de banc intr-o zi importanta(ma rog, ORICARE zi din post e importanta), e clar ca-l ai pe diavol in suflet.
„Da cu altceva nu puteti spune bancuri? Chiar nu putem sa lasam pe cele sfinte in pace?”
Legat de bancuri si despre ce avem/nu avem voie sa spunem voi reveni intr-un articol viitor.
Ultima chestie: cunosc persoane care s-au ridicat de la masa ori altele care au amenintat ca o vor face daca se spun bancuri religioase. Trist.

5. O chestie care ma enerveaza poate mai mult ca cele de mai sus: batjocorirea celorlalte religii. Nu exista adventisti, pocaiti sau alte chestii, ci exista „sectanti”. Care sectanti pot fi si protestanti, pot fi orice. Cine nu e CA MINE(ortodox sa zicem), e IMPOTRIVA MEA. Si e clar ca mi-e inferior. Toleranta nu e chiar la moda printre unii credinciosi.

6. Oameni care-si oranduiesc viata in functie de religie. Si aici culmea, ortodocsii sunt avantajati. Exista acei „pocaiti” (adventisti cred ca sunt) care sambata nu fac nimic. Dar ABSOLUT NIMIC! Si mi s-au povestit multe. Bunica-miu a avut o gramada de elevi pocaiti. Si avea enorm de multe probleme cu ei. Asta pentru ca in acea vreme se invata si sambata. Iar ei nu trebuiau sa aiba in orar sambata obiecte cu o singura ora pe saptamana, ca altfel la alea ar fi ramas corigenti. Din acest motiv, erau bagate obiecte relativ importante sambata: matematica, romana, etc. Asta pentru ca acei oameni considerau ca sambata, pana la apusul soarelui, nu trebuie sa faci nimic.
Si tot legat de unii pocaiti: multi au pierdut 1 an pentru ca admiterea la facultatea dorita de ei se dadea sambata. Altii refuza sa invete sambata daca examenul e duminica.
Ortodocsii parca nu-s chiar atat de habotnici. Se duc la examene duminica, daca e musai se duc si de Craciun/Paste etc la examene/munca etc. Nu stiu cum sunt musulmanii, daca as fi avut prieteni apropiati de aceasta religie probabil mi-as fi format o parere. Parca ei au „ramadan”, cand nu mananca nimic pana la apusul soarelui. Nu am intalnit personal, stiu din auzite, dar daca as cunoaste un astfel de om, cu siguranta nu mi-ar conveni acest aspect. Ca sa ma exprim ok.

7. Cei (si mai ales CELE) care se imbraca „bisericos”. Da, sunt persoane care merg cu basma pe cap (ca acu’ 50 de ani si mai bine), care isi iau fuste pana-n pamant, pe sub care au fireste, pantaloni, ca nu care cumva sa li se vada vrun milimetru din picioarele lor pretioase. SI bonus: mai sunt si nemultumite ca nu le urmeaza si altii exemplul…
Urasc, din acelasi motiv, si preotii care umbla prin oras imbracati in sutana. Fratilor, cum ar fi sa mergem toti in hainele de lucru? Cum ar fi ca chelnerii sa mearga pe strada imbracati asa, in uniforma aia? Cum ar fi ca muncitorii sa mearga in salopete pe strada? Cum ar fi ca doctorii sa fie vazuti pe strada in halat (sutana e tot un halat, nu)? Cum ar fi ca avocatii sa poarte roba peste tot? E un fanatism si un mod de a arata ce esti GRETOS. Ok, esti preot, treaba ta, meseria ta, dar cand esti in autobuz sau pe strada esti UN CETATEAN. Ca toti ceilalti. Nu poti fi imbracat ca toti ceilalti? E prea greu, nu?

Mai sunt si alte „manifestari”. Astea sunt cele mai importante.

Nu trebuie ca un om sa le aiba pe toate. Poate avea doar una, poate avea cateva. E adevarat, cu cat are mai multe, cu atat va deveni fi mai fanatica.

Ramaneti pe CEL MAI MINUNAT BLOG. La 21:14 am partea a II-a, cu manifestul contra FARISEILOR. Persoane la fel de disgratioase ca si fanaticii. Poate un pic mai periculoase. Macar fanaticul, in adevaratul sens al cuvantului, este SINCER. El chiar crede.

Salutari ATEE tuturor!

Posted on 15 Aprilie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. Interesant articol, sris fara patima. O singura mentiune as face. Adventistii considera ca sambata / sabatul este o zi speciala, pusa deoparte de Dumnezeu pentru odihna si devotiune inca de la Creatie. Asta nu este fanatism, atata vreme cat acesti oameni au diverse activitati in aceasta zi, altele decat in mod obisnuit. De exemplu: participa activ la cult, fac vizite la spitale, ajuta pe nevoiasi, ies in natura, canta, participa la seminarii, activitati educative, etc. E adevarat ca unii au inteles gresit semnificatia acestei zile si au pus tot felul de restrictii, la fel ca fariseii din timpul lui Isus. Modelul de sfintire a zilei de odihna ni l-a dat la toti, Isus…

  2. @Rovanova: in toate religiile exista fanatici si oameni normali/rationali. Eu vorbeam de fanatici.

    Si aici e vorba de procent: la adventisti mi se pare ca sunt mai multi fanatici decat la ortodocsi. E doar o impresie.

    In rest sa inteleg ca esti de acord cu articolul ? 🙂

    • Daca e impresie, mai adaug una. Dar ordodocsii care se calca in picioare pentru a pupa moaste, astia ce sunt? Eu i-as numi tot fanatici, pe deasupra si ignoranti…
      Cat despre articol e clar subiectiv. Ca opinie personala e ok.

  3. Total de acord cu ce ai scris. Sa stii ca unul din lucrurile pentru care am devenit atee este legat de existenta mai multor Zei. De ce trebuie sa fie si un Dumnezeu si un Buddha si un Alah? Se presupune ca Dumnezeu a creat lumea in 7 zile. Dar care din ei? Si mai exista si toleranta 0 fata de ceilalti zei. Chiar daca nu pe fata, dar sunt anumiti ortodocsi care stramba din nas cand aud de budisti si ii numesc pagani. Niciodata nu o sa inteleg de ce.

  4. @Rovanova : Nu am site de stiri, am blog. Aici sunt opinii personale. In unele domenii sunt mai avizat, in altele nu.

    Iar aici era doar o opinie.

    Legat de ce zici tu: ai dreptate. Doar ca pe mine chiar nu ma intereseaza ce se intampla in biserica. Eu nu ma duc p-acolo , deci de ce m-ar interesa? Sunt mult mai interesat de cum se comporta credinciosii in alte locuri, unde interactioneaza si cu cei ce nu-s ca ei. Din acest motiv n-am scris de acel „spectacol” din bisericile ortodoxe. Dupa mine, in biserica pot sa faca ce vor, NU MA AFECTEAZA!

  5. @Rovanova: vezi ca ti-am scris un email 🙂 Astept un raspuns 🙂 Daca l-ai sters din greseala anunta-ma, ca ti -l dau din nou 🙂

Lasă un răspuns

