Lunea recomand blogguri (11) – EDITIE SPECIALA RoBlogFest (3)

Salutare din nou,

Continui periplul meu Ro-Blog-feric , analizand astazi blogurile de pe locul 2. Nu le-as zice „invinse”, pentru ca locul 2, in multe cazuri, este o victorie.
Si ca de obicei, incep cu categoriile jurizate:

1. Ca blog de fotografie avem FOTO UNION .Cum am mai spus, nu sunt fan al blogurilor de fotografie. Pozele spun multe, dar trebuie insotite de cuvinte. Nu repet povestea. Ce pot spune e ca pe acest blog sunt foarte putine cuvinte. Si foarte multe fotografii. Altfel, pozele sunt profesioniste, nu neg. Dar care e farmecul in a te uita la sute de poze, cu fete mai ales (dupa cate vad), fara sa cunosti nimic despre ele? Despre locurile unde au fost facute, despre cine sunt acele persoane… Nu stiu, ma declar depasit. Nu recomand nimic si trec mai departe.

2. Ajung la blog de comunicare unde dau de Fishington Post .Blogul e ok, poate mult prea complex si mult prea incarcat pentru gusturile mele. Si mult prea putin personal. Unii l-ar considera site in toata regula. Desi altfel e interactiv. Dar iarasi obsesia mea: cine-s domnii (ori doamnele/domnisoarele) care-l scriu? Nu au si ei un nume? Cer prea multe, stiu 🙂
D-aici dau totusi o recomandare: Consumatorul a murit, traiasca consumatorul de recomandari! . Nu zic nimic, va las pe voi sa cititi. Si trec mai departe la categorii mai interesante pentru mine 🙂

3. Ajung la un blog cultural de filme si carti. Imi place denumirea simpla (nu simplista) si elocventa: filme-carti . Da bine la google.
Blogul este bun si are un subiect care ma pasioneaza. Da, sunt cinefil, nu ma ascund, dimpotriva. Si in sfarsit pot afla cine-l scrie. E blog colectiv, sunt 8 persoane, si stim cine sunt. Deci se poate 🙂 Si imi place blogul ca atare: imi place tema, imi place cum e scris. Am insa eu o problema la blogurile colective: nu-s atent cine a scris articolul. Asa ca uneori ma „incurca” stilurile diferite. Nu ca ar fi ceva rau in asta.
Aici dau recomandare cu siguranta (si e in mod firesc, film): The Grey . N-am vazut filmul, dar urmeaza 🙂

4. Ajung la categoria politica unde dau de Sutu .NU revin iar cu povestea nominalizarii mele la aceasta categorie.
Vorbesc doar de acest blog. Si spun ca este unul celebru, unul bine scris. Tipul e informat, e citit, tot tacamul. E ziarist (Acum la Puterea, uau, alt „puterist” prin blogosfera), deci informatiile de p-acolo vin. Multi s-au mirat cum de n-a castigat acest blog categoria. Unii chiar puteau paria ca va castiga. Fiind categorie jurizata, probabil juriul a avut alte criterii (mai lasam si p-altii…). Nu zic ca locul 1 nu merita, dimpotriva. Mie-mi place si locul 1. Dar daca era pe vot popular Sutu probabil castiga, fiind mult mai cunoscut.
Ca si recomandare, MEGAOSCILANTII . Mie-mi plac oamenii consecventi. Pacat ca ducem lipsa. Aici sunt doar cateva exemple de inconsecventa 🙂

5. Ajung iarasi la o categorie foarte putin draga mie, si anume BLOG DE BUSINESS. Si dam de unul cu o denumire ciudata: Steven Van Groningen – Blogging Banker. Dupa ce ca si categoria e destul de abstracta, mai dau si de un blog cu asa denumire… Primele impresii e clar ca-s negative. Si surpriza: nenea nu e roman. E olandez care a trait in ultima vreme SI p-aici. Deci blogul e in engleza. Oricum engleza e limba oficiala a afacerilor, deci DE CE NU? Partea buna e ca ne zice despre el,deci nu se ascunde in spatele unui nick.
Altfel, blogul e super-simplist (ca si tema), dar cu articole destul de lungi. Cine e interesat le poate citi. Eu recomand doar pe cel mai recent . Pentru pasionati se poate dovedi un blog util. Eu am dubii ca ma voi intoarce prea curand …

6. Ajung la blog de tehnologie si dam de alt nume mai greu de pronuntat: nwradu tech.blog (cu o adresa la fel de neobisnuita). Ma rog, adresa e asa pentru ca de fapt sunt mai multe blogguri intr-unul singur. Asta e partea tehnologica deci. Ce vedem prin el? Pai niste stiri despre diverse reduceri, niste review-uri ale unor diverse aparate… Adica lucruri doar pentru cunoscatori. Daca esti pasionat de telefonie si vrei sa-ti iei un dispozitiv nou, pai trebuie sa vezi ce au unii si altii de zis. Si mai treci si pe la blogguri, nu?
Altfel, nimic spectaculos. Nu prea are ce, e domeniu de ultra-nisa. Totusi, fac o recomandare: patru functii pe care le-as vrea intr-un magazin online. Sincer, si eu le-as vrea.

7. Cum la blog de jurnalist pe locul 2 a iesit acelasi sutu (analizat deja), trec la urmatoarea categorie si anume blog de companie. Unde dau de Headvertising Blog (uau, un blogspot.com …). Fiind blog de companie era oarecum logic sa fie impersonal. Bine macar ca cei care-l scriu au simtul umorului. Pe bune, stilul e placut, oamenii puteau face cariera si individual (sau poate au facut si asa au fost angajati). Daca as lucra in domeniu poate as gusta si mai mult umorul. Insa cine stie: poate candva voi lucra si eu p-acolo. Sau printre astfel de oameni.
Pana atunci, doar o mica recomandare .

8.Ultima categorie jurizata e BLOGUL DE PRODUS. Si dam de un blog cu un nume misto: BERARUL .E, asa da: in sfarsit ceva frumos. E adevarat, eu ca bautor de bere recunosc ca acest blog imi face o poftaaaaaaaaaaaaaa. Si da, mi se pare extrem de util un site unde sa afli totul despre bere. Adica afli cand apare o bere noua, afli de fabrici de bere. Afli si ca trebuie sa ai un prieten de bere(asa s-o traduce cred). Cam tot ce iti trebuie zic. Si da, e util site-ul asta. Si e un subiect atat de placut mie. Atat de placut si de RECEEEEEEEEEEEEEEEE! 🙂

Si dupa bere zic stop 🙂 Nu ca m-am imbatat, ci pentru ca am ajuns la final. Urmeaza partea a II-a (sau a IV-a), cea cu locurile 2 de la categoriile populare. Asta tot azi, da mai incolo 🙂

Salutari BLOGOSFERICE tuturor 🙂

Posted on 16 Aprilie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Multumim pentru recomandare…
    La inceputul fiecarui articol, este mentionat numele editorului, iar stilul personal face parte din ideea noastra, fiecare isi asuma propriile cuvinte…

  2. Da, confirm ca e o idee buna. Am spus doar ca nu sunt eu obisnuit, atata tot 🙂

    Recomandarile mele sunt personale, daca zic ca ceva e rau inseamna ca nu-mi place, nu ca e rau in sine 🙂

    Salutari 🙂

Lasă un răspuns

