Guest-post – Fii şi tu Turist în România!

Salut,

Eu sunt Laurenţiu Iancu şi scriu sub pseudonimul Ochiu’ Raţiunii, pe www.ochiuratiunii.ro. Astăzi sunt în vizită la Emil. Virtual, of course.

Pe blogul meu am ales să promovez turismul în România, nu tehnic, ci prezentând aventuri din vacanţele mele. Nu am lucrat niciodată în turism. Ştiu însă că iubesc meleagurile astea ale noastre româneşti. M-am tot plimbat prin România, şi am cam avut şi camera la mine… 😉

Şi, până la urmă, dacă nu promovăm noi turismul în România, cine să o facă? Întotdeauna am susţinut că avem o ţară extrem de frumoasă, care nu beneficiază însă de o mediatizare pe măsură. Noi, românii, nu ştim să vindem. Vrem să avem turişti, dar nu facem nimic pentru asta. Tot timpul pretindem să ne dea cineva, dar să şi muncim pentru ce primim e puţin mai complicat.

E adevărat că la infrastructură mai avem de lucrat, dar, chiar şi cu infrastructura existentă, indiferent ce zic unii şi alţii, ţara noastră se poate vizita. Părerea mea… 😉

Mă oftic când văd persoane cu vizibilitate care vorbesc doar despre lipsa infrastructurii. Cine trebuie totuşi să vorbească despre infrastructura care apare? Ei vorbesc despre găuri în asfalt, despre valuri pe autostradă, în loc să remarce superbul drum apărut pe Defileul Dunării. Sau drumul de acces ca în palmă către Vulcanii Noroioşi. Poate că realizările sunt mai puţine decât nerealizările, dar poate că privind doar partea goală a paharului greşim fundamental. Şi sigur nu asta este calea către progres.

Am fost la Barcelona anul trecut. Când mergi într-o excursie de 3 zile, vezi repede ce poţi vedea şi gata… Am stat însă suficient de mult, încât să am timp să văd şi părţile mai puţin bune… S-a gândit cineva ce ar fi Barcelona fără Gaudi? Încercaţi să îl eliminaţi pe Gaudi din poveste şi hai să vedem ce rămâne… Dar ei ştiu să vândă. Căutaţi pe net un ghid cu obiectivele de vizitat în Barcelona. Veţi vedea la loc de cinste, petrecerea unei după amieze în Parcul Ciutadella, ce ar putea culmina cu o plimbare cu barca pe lac. Ştiţi cât e lacul ăla de mare? Cam cât un sfert de Cişmigiu… Te poţi învârti cu barca aproape pe loc. În jurul unui tufiş, ce-i drept…

Ei bine, sper că aţi înţeles despre ce vorbesc. Trebuie să ne promovăm. Trebuie să promovăm locaţii mai puţin cunoscute sau chiar necunoscute publicului larg. Avem Delta Dunării, cu peisaje unice în Europa. Avem munţi, avem mare, avem saline, peşteri, defilee. Avem istorie, culturi diferite care s-au întâlnit aici, avem castele. Cu ce, avem. Avem un relief de invidiat, natura ne-a dat… dar nu ne bagă nimeni în traistă…

Şi cred că trebuie să începem cu noi, românii. Am ajuns să preferăm să mergem în Bulgaria, la mare. Preţ mic, servicii bune. Şi nimic de văzut… dar ce contează? Unde le spui prietenilor că ai fost? Cine a auzit de Sulina sau de Gura Portiţei? Nu sună mai bine Nisipurile de aur? Cine a fost interesat cât costă un concediu la Sulina? E scump la Mamaia, mergem la Nisipuri, şi gata…

Condamnăm frunza. E scumpă, da? Dar ce face fiecare dintre noi în rest? Asta încerc… să schimb această atitudine. De aceea, vă spun mereu… să fii turist în România este considerat de multă lume un lucru destul de curajos. Dar deosebit de frumos…

Vă invit deci la o călătorie prin România. Puteţi începe cutreierând paginile blogului meu, dar nu vă opriţi aici.

Posted on 17 Aprilie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. chiar imi doresc sa vad Romania..are multe de oferit..numai ca stii cum e? e ca in viata? multi oameni au frumoase emotii de oferit..dar nu toti au ochisa vada si urechi sa auda..asa si cu tara noastra,,nu avem ochi sa vedem si nici urechi sa auzim..si mai ales ..pentru ca e aici, e a noastra…si ce e obtinut usor..nici nu are valoare..asa gandesc unii.dar nu toti..deci!?!?!:)

  1. Pingback: Mini-intalnire blogosferica bucuresteana! « CEL MAI MINUNAT BLOG!

Lasă un răspuns

