Prea multa cultura…

Salutare din nou,

Acesta este iar un articol in care povestesc ceva ce mi se pare mie interesant din plicticoasa mea viata. Nu stiu, poate ati intalnit si voi, pentru pentru unii e ceva firesc. Dar sa va zic despre ce e vorba…

Asadar, azi mergeam la examen. Si eu pana la Timpuri Noi (New Times, cum zic eu) merg cu metroul. Dar pana la metrou trebuie sa merg 2 statii cu RATB. Ori pe jos.

Si urc eu in 335. Imediat cum urc un tip, care statea pe scaun exact langa usa, raspunde la telefon. Si vorbea tare, sa auda tot autobuzul. „UITE CITEAM” (probabil fusese intrebat CE FACI). Si continua: „NU BA, CARTE IN FORMAT FIZIC, CA NU-MI PLAC ALEA PE TELEFON SAU PE ALTCEVA”…Iar asta fusese zis mult mai tare. Sa stim ca el citeste CARTI in format fizic. Si nu altceva.

Ajung la metrou. Am doar 2 statii intre Iancului si Dristor. Acolo, in vagonul ala, erau cel putin 4 oameni care citeau carti. Nu stiu, poate sunt in general, dar eu azi am fost atent la ei. Trei (3 IN PULA MEA, cum ar zice Adi Despot) din ei erau cu cartile in format fizic, iar unul din ei o citea pe un telefon (nu zic care). O fi din cauza primaverii? Habar n-am…

Cobor din metrou la Dristor, ca sa schimb. Urc din nou, si iar vad cititori. Doar 2 de data asta. Si cum trece metroul de Mihai Bravu, aud: SA-MI BAG PULA, TREBUIA SA COBOR :)) Academic si cultural, nu altceva ! Era sa-i zic: DACA TI-A TREBUIT CULTURA? NA CULTURA!

Acu’ pe bune: mie mi-e incomod si sa citesc niste amarate de cursuri in metrou. NU stiu, faptul ca se misca metroul imi strica toata starea de a citi. Iar cursurile trebuie citite, deci nu le citesti chiar de placere. Habar n-am de ce unii oameni prefera sa citeasca in metrou? Oricat de lung ar avea drumul, parca tot nu m-as apuca sa citesc in autobuz. Sau o fi vorba doar de aparente? O da bine la imagine sa te vada lumea citind in mijloacele de transport. Mai ales daca ai si niste ochelari interesanti, si o privire din aia profunda, de concentrare maxima, cum am si vazut azi. Iar eu, ca sociolog, stau si ma intreb: statistic de ce sunt atat de mult „telectuali” ? Adica azi, acum, parca au fost mai multi ca niciodata. Si citeau diverse(din ce am apucat sa vad): sf vreo 2, CISMIGIU & co cineva… Pe telefon nu m-am prins ce carte era…

Legat de intamplare, mi se pare elocvent: cand asculti la MP3/telefon, esti totusi atent in jur, vezi la ce statie esti. Cand citesti si esti cufundat in lectura, risti sa ratezi statia. Si nu-mi spuneti ca auzul e intact, ca daca e cartea interesanta si tu esti concentrat, poate fi orice zgomot, ca nu-l sesizezi. Si poate aici e cheia: poate oamenii astia nu sunt asa de concentrati pe cum par. Eu unul as prefera sa citesc IN LINISTE o carte decat sa fac asta in galagia din metrou. Sunt eu cumva prea pretentios?

Salutari CULTE (sau COOL-te) tuturor!

Posted on 18 Aprilie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. =))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Genial=)) in 335 vezi numai ciudatenii :-j sa nu mai zic de minunantele statii spre facultate;;) apropo;;) imi place denumirea ,,New Times”. Suna mai… COOL;;)

  2. Eu mereu citesc in metrou, pentru ca ma plictisesc pe drumul de ~1h dus intors pana la facultate si inapoi sau pana in centru si inapoi. Daca citesti o carte care iti place, crede-ma ca nu observi ce e in jur.
    Bine, trebuie sa recunosc ca ieri m-am cam chinuit sa citesc, pentru ca se auzeau manele de la telefonul cuiva, dar asta e un caz mai rar. Sper.

  3. mda..aici ar fi multe de spus..cred ca depinde f mult de la un individ la altul…intr-adevar nu poti fi f tare concentrat pe un subiect in timp ce metroul se misca cu tine..poti fi..dar intr un procent destul de redus..acuma fiecare stie pentru el de ce isi ia cartea in metrou..din dorinta de „a promova cultura”prin sine insusi ;)))sau pt ca intr-adevar se cam plicitiseste si vrea sa incerce si altceva decat nunta lui pepe..sau daca e vb de un curs..macar asa in ajuns sa ingrase nitel porcul..ca deh ..doar ” äsa i la noi”;)) stiti bancul?

Lasă un răspuns

