Atractiile din mijloacele de transport: animalele si copiii !

Salutare din nou,

Nu stiu daca ati observat, dar de fiecare data cand urca in mijloacele de transport un animal toate privirile se indreapta spre el. Daca e caine unii se uita speriati, asta e clar. Dar daca este „o biata pisicuta” e clar ca privirile vor fi admirative. Pisicile de multe ori stau inchise in custi. Cainii din pacate nu. Si invariabil e vreun iubitor de animale care se uita , uneori cu jind, la aceste animale. Iar daca sunt si copii cu parintii de mana, lucrurile sunt si mai triste: MAMA, MAMA, DA MIE DE CE NU-MI MIE UN CATELUS? Bineinteles ca mai auzi si UITE CAT E DE DULCE(habar n-am daca faci diabet din cauza asta, n-am incercat), VAI CAT DE FRUMOS E; daca „bietul caine” (puteti inlocui cu pisica) e lovit si e dus la veterinar, e clar ca auzim tot felul de compatimiri, mai-mai ca ii zice lumea HAI MICUTULE, STAI LINISTIT, TE FACI BINE!

Si ca tot am ajuns la copii..Eram ieri in metrou. Urc la Iancului. In fata mea o doamna, se tot straduia sa vada ceva in spatele meu. Eu sunt mai mare si cam ocup privelistea. Ma dau eu la o parte, femeia privea cu atentie si preocupare. Si ma intorc sa vad. Ce era? Pai doar un amarat de copil mic, care nici macar nu plangea. Dar ea, cu ochii ei de vultur, il si ginise. Si bineinteles ca se mai uitau si altii,admirativ, la acel copil. Clar: romanii is mari iubitori de copii. Si de animale.

LEgat de asta: am o amica fix cu aceeasi „nebunie”: cum vede un copil, cum se duce la el. Il mangaie, il ia in brate. Tot tacamul. Nu ma intrebati de ce, ca nu stiu.

Iar copiilor li se zice precum animalelor: si ei sunt dulci, frumosi si tot arsenalul de laude. La ei mai e ceva: faza cu deocheatul. Intai zici VAI CE FRUMOS E, iar apoi cica-l scuipi, ca sa nu-l deochi. De multe ori scuipatul e simbolic, dar uneori e pe bune. Nu vreau sa fiu in locul acelui copil(am fost de fapt). De fapt nu as vrea sa fiu nici in preajma lui.

Si dupa faza de ieri din metrou, ma gandeam: ma, n-o fi tot norma sociala? Adica lumea se uita la animale „ca la urs”, la copii la fel. Unii cu exces de zel se duc sa-i mangaie (copil, caine, pisica, aceeasi categorie se pare), iar cei carora nu le plac stau deoparte. Deoparte-deoparte, dar nu „Au curaj” sa zica nimic. De exemplu, n-am auzit pe nimeni revoltat de faptul ca un carucior ocupa acolo un spatiu imens, in conditiile in care autobuzul e full. N-am auzit pe cineva sa critice faptul ca e un CAINE (cu sau fara botnita) in autobuz. Ori poate ca un copil plange in urechile calatorilor. Daca insa vreun tanar „ingamfat” vorbeste la telefon, imediat e taxat. Am patit-o personal, am si asistat.

Nu zic ca ar trebui interzis accesul acestor persoane. Dar in unele situatii tine si de bunul simt al acestora. Am amici cu copil mic. Si in majoritatea cazurilor folosesc taxiul. La un moment dat, unul din amici chiar imi zicea: NU, CA MAI URLA COPILUL, DERANJAM LUMEA…Ok, sa nu cazi in extrema cealalta sa nu deranjezi pe nimeni, dar pe bune: daca autobuzul e full, te urci tu cu caruciorul sa ocupi ce nu e de ocupat? Iar bilet platesti doar tu, carucioru’ e bonus! De caine nu mai zic…e si el fiinta, are si el dreptul sa traiasca…Da tine-l vere in brate! E prea mare sa-l poti cara? Pai dracu’ te-a pus sa-ti iei potaie asa mare? Si acu pe bune: cu taxiul n-oti avea bani sa circulati non-stop, dar astea zic ca-s urgente.

Ce e de facut? Nu stiu…eu doar ma descarc sufleteste! Singurul lucru pe care-l pot face!

Salutari NE-COPILAROASE si COMPLET NE-ANIMALICE tuturor!

Posted on 26 Aprilie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. esti durere pe bune ..daca nu!! m-ai amuzat terihbil!!!

  2. :))Ai si tu dreptate :))

  1. Pingback: Promovări prin articole de suflet « Iulia Radu

Lasă un răspuns

