Guest – post – 5 ani de bloggerit

Buna, eu sunt nicuvar si sunt din Timisoara. Pot spune ca am doua bloguri, http://nicuvar.wordpress.com/ si http://nichipercea.wordpress.com/ . Poate ma veti intreba de ce am doua bloguri, unul nu imi ajunge? 🙂 Este o poveste mai lunga. Sunt internaut din 2005. In 17 iunie m-am inscris pe forumul avocatura.com. Atunci a aparut nicuvar. Aveam nevoie de mai multe informatii juridice. Informatii pe care le-am primit prompt si mi-a placut atmosfera. Am ramas atasat de primul meu forum. am scris mult si multe, am facut multe greseli, dar forumistii m-au indragit.

Nu eram de formatie juridica, de profesie sunt inginer electronist, dar m-au ales moderator. A fost o mare surpriza. Nu prea stiam ce inseamna sa fii moderator pe un forum, dar am invatat. Mi-am dat seama ca, totusi, nu am ce cauta ca moderator pe un forum juridic, i-am anuntat ca ma retrag si m-am orientat catre alte forumuri, generaliste. M-am oprit la forumurile antena 1, antena 3 si realitatea.net. Altfel de forumuri, altfel de discutii, dar lumea a inceput sa afle despre nicuvar. Acolo mi-am facut multi prieteni, dar si multi dusmani pe net (este posibil sa fii indragit de multi in proportie de 100% si sa fii urat de altii in aceeasi proportie :)) .

Pana la urma, am fost facut moderator si pe forumul antena 3. Nu ma regaseam nici acolo.

Atunci mi-a venit ideea blogului … De fapt, am mai avut o incercare de blog, pe platforma blogger.

http://nicuvar-lovestory.blogspot.com/

Acolo mi-am dezvaluit povestea de dragoste, cam stangaci, dar a fost o incercare …

A fost un blog tot cu nicuvar. Daca dai acum cautare pe Google nicuvar , il gasesti si acum.

Pana la urma m-am gandit sa imi fac blog pe wordpress, in aprilie 2007. Am blog de 5 ani. 🙂 Tot cu nicuvar, bineinteles. I-am spus “Ganduri de noapte”. De obicei scriam tarziu, rar, despre orice, un fel de talmes-balmes din toate, vizite putine … Recordul de vizite intr-o luna a fost de ceva pe la 700, sau cam asa ceva. Rar intram pe blog. Mai mult pe forumuri. Dar pe blog am scris povestea vietii noastre, cele mai frumoase amintiri, la http://nicuvar.wordpress.com/tag/amintiri/

In 2009, s-a intamplat ceva. Doina, sotia mea, a primit mai multe telefoane de la prieteni, care doreau retete. Atunci ne-a venit ideea. Sa postam pe blog o reteta, pentru prietenii nostri, ca sa o poata vedea toti. O reteta completa, cu poze. In 12 mai 2009. Apoi am mai postat una si inca una. La sfarsitul lunii am batut recordul de vizite. Cele mai multe pentru retetele Doinei. In iunie la fel, ca sa nu mai vorbesc de iulie … si tot asa.

Un timp am mers impreuna, cu acelasi blog. Ofeream retete si sport. Un fel de fotbal pe paine. cam ce ii place romanului …

Dar mi-am dat seama ca Doina are mai multe sanse cu un blog culinar, nu avea rost sa isi faca altul, i-am schimbat numele din “Ganduri de noapte” in “Arta culinara Doina” si eu mi-am facut un alt blog. nicuvar.wordpress a ramas la Doina. Eu am devenit atunci Nichipercea. Si am luat-o de la capat, in 2010, cu un blog nou. 🙂 Un blog de sport.

Imi fac temele din timp, imi dau seama ce asteapta lumea de la mine, ma informez cand sunt evenimentele sportive care ii intereseaza pe cititori, prezint din timp programul, iar roadele se vad mai incolo. Poate in primele zile nu am vizitatori, dar pe masura ce se apropie evenimentul, numarul lor creste. De exemplu, recordurile de vizite le-am avut cu ocazia meciului de box al lui Lucian Bute. Un singur meci, o zi, de fapt cateva minute de sport. Dar am scris din timp unde se disputa, cine il transmite. ce noutati sunt … Si am avut succes. La fel cu campionatul european de handbal feminin sau cu gimnastica. Tot asa. Cu fotbalul nu am atat de multi vizitatori ca si cu alte sporturi. Vara capul de afis il detin cele trei mari tururi de ciclism, Il Giro, Le Tour si La Vuelta. Cel mai interesant este in Turul Frantei, in care comentatorii Eurosport dau in fiecare etapa cate o reteta culinara din zona, multe le incercam si le punem pe blogul culinar.

Cel mai mult m-am bucurat cand am castigat prima data la Roblogfest, in 2011, la sectiunea Cel mai bun blog de sport. Surpriza pentru ceilalti competitori a fost atat de mare incat nu au stiut ce sa creada, de unde sa ma ia. Nu au mai auzit de blogul meu, dar altii au auzit, le-a placut si m-au votat. Am si pregatit din timp concursul. Sincer, ma asteptam sa fiu pe acolo, pe undeva sus, dar nu ma asteptam sa castig. Acum am o motivatie in plus. Lumea a inceput sa ma cunoasca si este curioasa sa vada ce scrie Nichipercea. Nu vreau sa ii dezamagesc.

In paralel am avut grija si de blogul culinar. Doina este artista, nu doar in gastronomie, a terminat arhitectura, a facut si arte plastice, picteaza, are maim ulte tablouri foarte interesante, le gasiti pe blogul culinar la Pictura pasiunea mea. Picteaza si in farfurii, dar de blog ma ocup eu. A participat la Roblogfest si in 2010, cand a terminat pe locul 5, iar in 2011 a castigat.

Dupa Roblogfest 2011, au aparut fel de fel de comentarii, mai mult sau mai putin rautacioase, despre blogul sportiv. Cei mai multi nu intelegeau ca este un blog de informatii sportive, ei erau obisnuiti cu blogurile unde se barfeste mult, unde se bate apa-n piua si se desface firul in patru.

Atunci am fost interesat sa vad cam ce si-ar dori vizitatorii blogului si am initiat un sondaj. Marea majoritate (si am primit peste 1.000 de voturi pana acum) doresc informatii, aproape 60% au raspuns ca vor informatii din toate sporturile, 30% au raspuns ca vor informatii doar din fotbal si doar cativa au raspuns ca doresc barfe sau un talmes-balmes din toate. Asa mi-am dat seama ca nu trebuie sa schimb prea mult, ideea cu care am inceput acest blog a fost buna.

Dar accept orice sugestii sau idei, daca sunt pertinente. De exemplu, cineva m-a rugat sa nu mai scriu, uneori, cu galben, pentru ca la RSS, cand e coala alba, nu se prea poate citi. Cum am fondul blogului de culoare inchisa, nu mi-am dat seama, dar de atunci nu mai folosesc galben.

Au fost si cateva incercari de injurii sau jigniri, dar acele comentarii nu le-am aprobat. Nu este blogosfera fara uscaturi.

Dupa ce am castigat si in 2012, cu ambele bloguri, au mai aparut comentarii, dar mai putine si mai voalate.

Cam asta e povestea celor 5 ani de bloggerit. Amandoi avem o varsta, nu mai suntem copii, avem copii de la care asteptam nepoti, dar avem fiecare cate o pasiune. Si ne place. Este destul de greu sa ai pe acelasi calculator doua bloguri pe aceeasi platforma. Pe unul sa fii Nichipercea, desi esti Nicuvar, iar pe celalalt sa fii Nicuvar, desi esti Doina. Mereu trebuie sa avem grija sa ne deconectam si sa ne autentificam cum trebuie, ca sa putem raspunde la comentarii. De multe ori raspundeam ca Nicuvar si aparea Doina sau viceversa. 🙂

Dar este placut ca ne intrecem in vizitatori. De cele mai multe ori castiga blogul culinar, are in total peste 830.000 de vizite pana acum, dar uneori mai castiga si cel sportiv, care nu se lasa mai prejos, are si el 350.000. Au fost cateva zile in care sportul a batut arta culinara 🙂 La meciul de box al lui Bute, de exemplu. 🙂 Sau in zilele cu meciuri din cupele europene la fotbal. La culinar este, totusi, mai usor, pentru ca multi cauta o reteta anume si ajung la Doina. La mine, daca nu am evenimente sportive proaspete, nu prea am vizitatori in cateva zile. Dar vine Olimpiada si imi iau revansa. 🙂

Cam atat,

Nicuvar & Nichipercea

Posted on 1 Mai 2012, in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Cel mai interesant guest-post citit la Emil pe blog. Felicitari si la mai mare, Nicu!

Lasă un răspuns

