Guest-post – Litere, hartie, tastatura. Ganduri si cerneala.


 Namaste bloggeri iubitori de scris, citit, criticat si laudat !

Cinefila infocata si modesta detinatoare a unui blog de profil, incantata de cunostinta se declara Angela. Vizitata pot fi la adresa http://anzhelamovies.wordpress.com/, blog unde incerc sa fiu prezenta prin postarea unor recenzii cat mai obiective, dar totusi sincere ale filmelor care rareori ma enervezea sau adeseori ma surprind placut. Sau era invers…

La invitatia adresata de recentul blogger “inrudit”, am avut placerea de a raspunde afirmativ, cu cea mai mare placere intru prezentarea unei teme care ma sacaie. Inutil ar spune unii.

Am invatat sa uit sa scriu… Sa va explic. O constatare trista pe care imi permit sa o cataloghez drept rusinoasa ma impiedica de ceva timp sa fiu aroganta. Poate ca sunt o fire nostalgica si tin prea mult de lucrurile din trecut pentru ca imi dau starea aceea nedreptatit de buna de confort, dar va spun sincer: MI-E DOR SA SCRIU PE HARTIE. De fapt, nu mai stiu sa gandesc pentru redactare pe un alt suport decat cel “mecanic”. Va las sa ma mustrati, dar rogu-va sa-mi spuneti daca si voua vi se intampla asta.

Cu ceva ani buni in urma am renuntat sa folosesc stiloul si, asa cum am fost avertizata de dascalii mai intelepti mi-am stirbit scrisul. Dupa ce am inceput sa folosesc pixul, uite ca nici bine nu m-am acomodat cu schimbarea ca singura ma arunc in gura tentatiei si ma vand calculatorului ! Acum sa nu se inteleaga ca imi fac lista de cumparaturi la el :-p.

Mare consumatoare a filmelor, de cateva ori mi-am permis sa ma duc la vizionari la cinema. Erau ocazii cand trebuia sa strabat Bucurestiul si ma inarmam in avans cu o agenda, urmand ca pe drumul spre casa sa scriu. Dezamagita am fost sa constat ca nu puteam sa finalizez vreo cronica. Cel mult luam niste notite. Abia cand am ajuns acasa si m-am asezat in fata complicelui, am putut sa-mi insir logic ideile si parerile…. Fac eu lucrurile sa para exagerate?

Nu vreau sa fiu promoterul sau demolatorul vreunui mesaj ecologic. O parere personala ma indeamna sa affirm ca hartia a devenit un element care accesorizeaza imprimanta sau instrumentul cu care dibuiesti stangaci diverse forme in incercarea de a-ti etala (ne)indemanarea origami. In cazul meu, si am certitudinea ca nu e singular, placererea de a scrie pe foi a devenit doar o amintire.

Cineva m-a rugat candva sa-mi fac o descriere. Nu am omis sa spun ca imi plac lucrurile vechi, antichitatile, asa ca ma intreb resemnata: unde au disparut scrisorile si de ce nu le mai folosim? Oare nu-i mai e nimanui dor de mirosul de invechit ?

Incep sa devin melancolica si nu-mi place. De fapt nu-mi place pentru ca ma deranjeaza sa-mi confirm ca am devenit o victima a secolului vitezei care, sa recunosc, desi imi asigura o existenta usoara, acum pare ca mi-o complica pentru ca incerc sa ma conving ca nu e gresit sa fi uitat sa scriu pe hartie…

Regretele si doleantele mele par sa paleasca in fata pasiunii nebune de a scrie. Ar fi trist sa uitam candva ca putem scrie oriunde, pe orice si cu orice. “Orice” devine laitmotiv, dar nu trebuie tratat ca atare. E bine sa nu omitem ca imaginatia si gandurile noastre sunt mai frumoase atunci cand sunt impartasite. Vorba (ne)inspirata a domnului Heliade – Rădulescu: „Scrieți, băieți, orice, numai scrieți!” (aviz cititorilor: a nu se interpreta ca un indemn misogin). Ma vad nevoita sa-i dau dreptate, sa-l cred pe cuvant si sa ma resemnez ca poate ideea pe care eu o vad ca fiind gresita, sa fie totusi iertata pentru ca nu renunt sa scriu. Sa ii spunem adaptare?

Ma inclin si va urez deja clasiele salutari blogsferice J

Posted on 1 Mai 2012, in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 6 comentarii.

  1. sorinadavid

    si mie imi este dor cateodata sa scriu cu creionul pe hartie…dar sunt constienta ca nu puteam sta in loc…evoluam…tehnica ne usureaza viata…ne lasa mai mult timp pentru noi si asta e de bine, ma gandesc…

  2. Prea micuta sa-mi dau cu parerea dar am citit zilele trecute ceva interesant ….
    http://jurnaleidotomic.egophobia.ro/?p=390

  3. Prea micuta sa-mi dau cu parerea dar am citit zilele trecute ceva interesant ….
    http://jurnaleidotomic.egophobia.ro/?p=390

  1. Pingback: Mini-intalnire blogosferica bucuresteana! « CEL MAI MINUNAT BLOG!

  2. Pingback: Lunea avem … review de blogguri ! « CEL MAI MINUNAT BLOG!

  3. Pingback: Leapsa- versuri despre fericire | Iubesc Viaţa

Lasă un răspuns

