Link exchange-ul MEU cel de toate zilele…

Salutare din nou,

Dupa cum ati observat, sunt un fan al link-exchange-ului. Si ca de obicei, cand imi place ceva, imi place la modul grav. Asta e felul meu de a fi: sunt mai taliban asa.

Din multe motive, promovez link-exchange-ul si chiar il propun altora. Consider ca nu e deloc rusinos sa intrebi un blogger, fie el si de 2 luni, daca doreste asa ceva. De ce sa-mi fie rusine? Sunt nacrisist, dar nu ingamfat. Eu n-o sa zic niciodata NU DISCUT CU MUCOSII DE 14 ANI ori CUM SA FAC EU LINK EXCHANGE CU UN BLOG CU 10 ARTICOLE?! N-o sa ma vedeti niciodata zicand asta. Si asta poate tot din narcisism: pur si simplu iubesc atat de mult sa ma vad scris pe alte blogguri incat nu mai conteaza ce blog e ala. Ma rog, asta e „explicatia narcisista”. Mai sunt si altele.

Acum sa redevin serios si sa spun, punctual, chestii personale legate de link-exchange. Si da, este un manifest pentru link-exchange, cu mine dat ca exemplu:

1. Link-exchange-ul la mine inseamna mai mult decat un schimb de link-uri. Prin intermediul lui ajungi la mine-n blogroll, iar din blogroll aleg blogurile pentru review, din blogroll aleg articolele recomandate vinerea…Din blogroll aleg guest-postingul… Da, „premiez” blogroll-ul meu.

2. Dupa ce ai facut link-exchange, asteapta-te ca acel om sa intre la tine pe blog. OFerind tu aceasta colaborare, ii arati acelui blogger ca-ti place ce scrie. Iar eu printre defecte am si sinceritatea. Da, recunosc: citesc blogurile cam o data pe saptamana. Si atunci nu in totalitate. Dar ei, ceilalti, ma pot lectura si zilnic. Pe unii da, i-am castigat cititori. Si le multumesc.

3. Am observat o chestie: bloggurile cu care tocmai am facut link-exchange imi aduc la inceput ceva cititori. Cititorii lor probabil gandesc: ieta un link nou. Hai sa vedem cine e. Apoi acestia ori devin cititori fideli ai blogului tau, ori pleaca.

4. Asta ma duce la urmatoarea chestie: incearca sa faci link-exchange cu bloggurile cu care ai cat de cat legatura. Eu de exemplu fac cu bloguri de filme. Nu scriu non-stop despre asta, dar scriu. La fel cu cele de sport.
Totusi, nu refuzati blogurile aparent „contrare”. Daca e un blog despre mamici care alapteaza, credeti ca ai sai cititori vor refuza o gluma sau poate un articol politic? De ce considerati cititorii ca fiind atat de incuiati? Blogurile de nisa nu au cititori incuiati doar pe nisa aia. Acum citesc bloguri de fotbal, dar pot fi interesati si de politica dar si de filme.

5. Daca va intereseaza clasamentele tip zelist, sa stii ca link-exchange-ul va ajuta enorm. Decat sa va plangeti UITE, ALA A FACUT O SUTA DE LINK-EXCHANGE-URI SI D-AIA A CRESCUT mai bine faceti voi 101 si sunteti inaintea lui. Daca astea-s regulile, jucati dupa ele, nu dupa altele.

6. Continuare a punctului 4: incercati sa intrati in cat mai multe „nise” cu blogul vostru. Ma dau exemplu pe mine: am dat de cateva bloguri cinefile. Imi plac. Daca mai gasesc bloguri cinefile, le adaug si pe ele. Dar in acest moment nu mai e prioritar asta. Pe nisa FILME deja exist. Oricum am vazut ca de multe ori sunt cititori si comentatori comuni. Mai sunt bloguri cinefile destule, dar prioritare pentru mine acum sunt alte nise. Repet: deja exist pe acea nisa.

7. Nu te astepta ca link-exchange-ul in sine sa fie solutia. Fa ca mine(punctul 1) si coreleaza-l cu alte chestii. Cu guest-posting, cu „recomandari de articole”, cu altceva. Un guest-post pe un alt blog iti aduce enorm de multi vizitatori. Si punctaj d-ala in „tembelul” zelist. Si invers: scrie altul la tine, apoi preia la el pe blog. Vizitatorii vor veni la tine.
Legat de asta, am observat ca cel mai mult mi-a adus punctaj un guest-post preluat de la mine. Autoarea a scris la mine, apoi l-a preluat pe Mostwantedblog. Unii zic ca nu e bine sa preiei, ca e articol duplicat. NU sunt convins de asta. Eu zic ca e dreptul tau sa ai TOT CE AI SCRIS TU la TINE pe blog! Ma rog, intru in alta discutie!

8. Cand oferi link-exchange cuiva, ai grija sa ai ce sa-i oferi. Asta presupune ca:
– ai ceva experienta in blogging , ai ceva page rank, loc in zelist, nu stiu, ceva; d-aia zic ca nu e nicio rusine in a oferi altuia MAI SLAB COTAT ca tine link-exchange;
– locul in blogroll-ul tau inseamna ca tu -l vei citi d-acum inainte(eu recunosc: SINGURELE BLOGURI PE CARE LE CITESC SUNT CELE DIN BLOGROLL, rar sau foarte rar citesc si altceva);
– locul in blogroll-ul tau inseamna sa fie colegi cu … ; daca la tine-n blogroll exista PITIPOANCE.ORG si cine stie ce alt site, fii sigur ca sansele sa -ti fie acceptata propunerea sunt mici;
– daca nu ai experienta, macar arata ca ai vointa, ca ai talent, vino cu ceva CALITATIV;
– daca tot ai la inceput doar 3 bloguri in blogroll, intra des pe ele, comenteaza…demonstreaza ca n-au gresit bagandu-te.

9. Gandeste link-exchange ca o colaborare pe termen lung cu un blogger. El acu e mic si are 2 luni, da peste 3 ani poate ajunge blogger de top. Iar daca are caracter, isi va aduce aminte ca tu I-AI OFERIT link-exchange cand era mic si pricajit, ca l-ai ajutat prin asta, si nu te va uita.

10. Da, privind (SI) din perspectiva clasamentelor tip zelist, link-exchange-ul te duce la urmatoarea afirmatie: cresti impreuna cu „colaboratorii” tai. Acum el e 10 mii si tu esti 2 mii. Dar peste 1 an poate fi invers. Si ce n-ai da sa fii in blogroll-ul acelui blog. Nu mai bine stai tu sa cauti si sa gasesti „talente”. N-or ajunge toti de top, dar macar 5 din ei tot ajung. Si da bine, nu? Poate cine stie, te vor si chema pe tine la cine stie ce intalnire organizata de ei. Poate te vor pomeni la ei pe blog (el m-a ajutat cand eram mic). Deci de ce sa nu incerci?!

11.Uitati partea estetica. Este importanta, dar nu de baza. Nu refuzati link-exchange-ul doar pentru ca estetic nu da bine sa ai multe legaturi pe margine.

In final, reinnoiesc invitatia mea:

– hai la un link-exchange cu mine, nu conteaza pr, loc in zelist sau altceva, conteaza doar CUM scrii;
– daca vei „intra” la mine-n blogroll, vei putea fi recomandat vinerea(tine de tine, sa scrii ceva care sa-mi placa), iti voi face si review candva si vei avea si ocazia sa scrii la mine pe blog (si invers, voi scrie si eu la tine);
– faceti link-exchange-uri cat mai multe; puteti vedea asta si ca un ajutor pentru cei mai mici, dar si un ajutor pentru voi;
– tineti minte: CEILALTI BLOGGERI NU SUNT ADVERSARI, NU SUNT COMPETITORI, SUNT COLEGI! asa ca e indicat sa-i tratati ca atare!!

V-am convins sa faceti link-exchange (cu mine sau cu altii)? Daca da, hai la un link-exchange! NICI NU STITI CE PIERDETI(de fapt, pardon, stiti, ca va zisai mai sus)!

Salutari MINUNATE tuturor! 🙂

Posted on 13 Mai 2012, in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

