Guest-post – Cum si despre ce scriem guest-posturi?

Scris guest la TABLOUL VIETII !

Salutare din nou din deplasare. Emil Calinescu sunt , blogger. Scriu pe CEL MAI MINUNAT BLOG .De peste 10 saptamani am instituit martea drept GUEST-POSTING DAY. Martea scriu altii, mereu altii, la mine pe blog, urmand ca eu sa scriu la altii, mereu la altii, asa cum fac si acum. Toate regulile si toate guest-urile se afla intr-o pagina distincta : https://emilstudentulminune.wordpress.com/guest-posts/ .
Despre guest-posturi voi scrie astazi. Si anume despre ce scriem acest guest-uri. Mentionez din start ca nu mai impun teme de guest-ing. Am doar teme excluse. Ele ar fi religioase, politice si cele care ma ataca pe mine, direct ori indirect. Deci nu despre ce vreau eu sa scrie altii la mine pe blog, ci in general, cum alegem temele de guest-posting.
Si incep prin ce zic altii. Horea Badau de exemplu, in cartea sa, sustine ca un guest-post ar trebui sa fie despre o tema actuala, AICI si ACUM, si nu despre ceva ce va fi valabil si maine. Logica sa este simpla : daca un articol este atat de bun, atunci ar trebui ca acesta sa se afle pe blogul tau si nu pe blogul altuia.
Din acest punct de vedere, eu am o parere contrara. Am mentalitatea inversa : guest-postul este pasaportul tau. Asa te vad pe tine alti cititori. Asa te prezinti tu altora. Mentalitatea mea este una veche : acasa te imbraci in zdrente, iar cand iesi in lume iti pui hainele bune. Ma rog, este exagerat, dar cam asa sta treaba.
Din aceasta cauza, dupa mine, unele dintre cele mai bune articole scrise de mine sunt guest-posturi. Cand m-am prezentat altor cititori, am incercat sa dau tot ce am mai bun. Din respect pentru acei cititori. Si pentru gazda.
Acum nu pot spune cum au facut cei care au scris la mine. Pot doar sa-mi dau cu parerea. Nu-mi dau seama daca au scris un articol « sa scape de mine » sau chiar s-au straduit. Recunosc insa ca unele guest-uri imi plac la nebunie. Lor « le-a iesit ». Altele insa sunt dezamagitoare. Nu stiu daca e doar o chestie de gust sau ei nu s-au straduit.
Legat de teme, recunosc, ma pliez pe tematica blogerului respectiv. Daca e blog cinefil, e clar ca scriu despre filme, desi nu fac review-uri. Daca e blog de caterinca, scriu ceva la misto. Daca e blog de calatorii, incerc sa zic ceva de tarisoara noastra. In general scriu ceva ce s-ar potrivi acelui blog.
Exista si alte dati, cand scriu un articol, fac un document si intreb: cine doreste articol pe tema X? Si aflu cine doreste acea aberatie de-a mea. Pana acum am gasit « gazda ».
De ce sa faci guest-posting ? Pai as zice de placere, pentru a te descoperi si altii si pentru a promova pe altii. Ce anume scrii intr-un guest este strict alegerea ta. Tu suporti consecintele . Tu vezi daca in urma guest-ului ti-au venit 20 de vizitatori sau doar 2.
Sper ca am mai convins cativa cititori. Daca da, cine doreste guest-post la mine pe blog este rugat sa ma contacteze. Singura conditie pe care n-am zis-o inca : sa nu mai fi scris deja un guest. Fiecare trebuie sa aiba aceasta sansa.
Salutari BLOGOSFERICE tuturor si hai la guest-posting 🙂 !

Posted on 23 Mai 2012, in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

