Sa mai antrenam nitel …

Salutare din nou,

Despre pasiunea mea pentru jocurile virtuale de fotbal am mai scris .Pentru cine nu stie, jocurile virtuale de fotbal se impart in 2 categorii:

1. Simulatoarele de JUCAT fotbal, gen Fifa si Pro Evolution Soccer. Tu joci (cu tastele sau cu game-pad-ul), manuiesti toti jucatorii (sau doar unul mai nou). Iar farmecul e jocul in retea.

2. Jocurile de antrenat. Tu cumperi, vinzi, antrenezi. Si apoi stai si te uiti. Pe vremuri erau astea 2 combinate. Era un simulator al EA, Total Club Manager. Si aveam ambele cd-uri bagate si jucam meciurile echipei antrenate de mine. Ma rog, in general nu prea joci, doar stai si te uiti.

Vi se par cele din a II-a categorie plictisitoare? Mie nu. Si d-alea jucam pe vremuri enorm. Toata generala si liceul a fost pierdut, intr-o mare masura, pe asa ceva :)) Trist, dar adevarat.

Si pe vremea aia jucam variante pirat ale jocurilor. Bine, cica p-atunci erau mai usor de piratat.

Si ieri ma decid eu sa ma re-apuc „de treaba”. Si acu, smecherie mare, am Football Manager 2012 ORIGINAL. Luat de pe Steam(ma rog, primit cadou). Cand intru se actualizeaza automat, tot tacamul. Si incepui din nou. Cariera noua, de la capat. La Inter. Da, am cateva echipe preferate(se schimba unele, altele raman) pe unde tot incep. Printre ele, Inter. Bineinteles ca am facut-o praf :))

Sa va zic cum sta treaba (v-am plictisit deja?). Eu in general tratez jucatorii ca pe niste haine. Si cum iau haine, asa iau si jucatori: merg sa caut chilipiruri. La jucatori chilipiruri inseamna jucatori moca. Sau foarte ieftini. Dau un jucator foarte bun pe bani si iau unul moca. Ma visez Dan Petrescu, cel care a facut echipa cu jucatori moca. Si fac asta constant. Pe vremuri, jucam managere d-astea si mergea tactica. Nu era foarte realist si erau incurajate astfel de practici. Ramaneau fara contract o gramada de jucatori(Inteligenta artificiala a cluburilor controlate de PC era cam 0), eu faceam oferte in iarna si vara venea toptanu de jucatori. Si d-aia buni. Acum s-a schimbat treaba. Am cativa jucatori la inceput, in general pensionari, dar pe care ma incapatanez sa-i iau. Nu stiu de ce, dar poate-poate :)) Acum la inter am luat de exemplu pe Crespo si pe Owen. Acum 10 ani atacul asta rupea norii. Acum abia se mai tarasc…Poate totusi…

Si alta „amintire placuta”: la inceput nu era campionatul ROmaniei. Abia am asteptat sa-l bage. Si prima oara cand extinsesera campionatele nu setasera mai nimic. Adica nu era un campionat de nivel X sau de nivel Y. Iar salariu puteai da cat vroiai. EU luasem la Craiova pe FIgo, pe Rivaldo… Cam tot ce-mi poftea inima. Rupeam norii cu ei, logic. Realismul cam 0…

Acum pur si simplu jucatorii nu mai vor sa vina. Trist, nu?

Partea trista la astfel de jocuri e ca mananca mult timp. Pe bune: nici nu stii cand trece timpul. Si nu se termina niciodata. Parca ai mai juca un meci, parca ai mai juca „inca putin”. Ieri de exemplu m-am apucat pe la 6, am zis sa joc „o ora-doua” si am terminat la 11. Jucand fix 2 meciuri: 1 amical si 1 oficial. Iar Interul are primul oficial Super-Cupa cu Milanul. In mod uimitor am batut :)) (autogol si gol cu capul…2-0). Partea trista e ca asta ma va face sa continui. Am inceput cu dreptul, nu? (desi amicalul a fost dezamagitor, 0-0 cu Braga)

Si ma gandeam: cate lucruri as fi putut face in orele astea. As fi putut invata , as fi putut scrie la licenta , as fi putut vedea vreo 2 filme (chiar 3). Si totusi, unii prefera varianta asta.

Pe bune: ca nostalgie poate e ok. „Uite, asa-mi petreceam eu timpul liber pe vremuri”. Dar acum parca simt ca innebunesc fara sa socializez . Fara sa schimb o vorba. La telefon, pe mess, live. Simt nevoia sa fiu cu cineva. Sa vorbesc cu cineva. P-atunci puteam sa ma izolez ore in sir. Acum ma simt ciudat (fara blog e si mai grav, dar revin asupra lui intr-un alt articol).

Altfel, nu prea-s bun antrenor. CUm ziceam, echipele le fac praf. Sunt un mare bazar echipele mele. Orice jucator e de vanzare daca are o oferta buna. Orice jucator moca e tinta pentru mine. Ca la haine: daca am 30 de tricouri, daca vad unul misto si ieftin, de ce sa nu-l iau? Si decat sa dau 100 de lei pe unul „smecher”, mai bine iau 10 cu banii aia. Sau mai multe :))

Ma gandesc ca e bine ca nu m-am facut antrenor. Cine stie cate echipe as fi facut praf :))

In final, un top al echipelor unde-mi place sa antrenez la Football manager:

1. Inainte antrenam la Craiova. Era un challange sa iau titlu cu ei. Am reusit sa fac asta la vreo 3 jocuri. Acum a disparut si din joc…Trist.

2. Inter. Mi-a placut dintotdeauna echipa si sa si antrenez(virtual) la ea. Acum e mai dificil, jucatorii au lefuri mari, trebuie ori sa faci curatenie, ori sa te bazezi pe ei. In general prefer prima varianta.

3. Real Madrid. Incepusem o cariera la Real, dar ma plictiseam. Bateam tot. E adevarat, in Champions League nu eram departe. Iar Barca era departe de mine. Too good to be light :))

4. Manchester United (pe vremuri). Da, era echipa mea preferata pe vremuri, mai ales din finala din 99. D-atunci incepusem sa-i antrenez. Stiu ca mult timp luam pe Owen la Manchester(mi-l dadea cumva liverpool) si rupeam tot. Dar tot.

5. Galatasaray. A fost mult timp un „El Dorado”. Mama da ce echipa avea. Si era vremea cand aveai bani, iar jocul nu tinea cont de „nivelul campionatului”. Si de „buget de salarii”. Dadeai ce lefuri vroiai, vindeai tu cumva la final de sezon. Luam tot ce pofteam.

6. Chelsea. Asta e nebunie mai noua. De cand cu Rusnacul si cu Mutu. Ma cam enerveaza mai nou regulile din Anglia. Trebuie sa am un lot de doar 25 de jucatori. Pentru mine e tragedie. Mai bine ma las de joc decat sa am doar 25 de jucatori in lot :)) Cum adica, doar 3 portari? Doar 4 atacanti? Doar 4 fundasi centrali?! NU!

7. Manchester City. Aceeasi poveste de mai sus. Pur si simplu nu suport restrictia aia. Degeaba are arabu’ bani daca nu pot sa-i arunc io pe geam pe sute de jucatori…

8. Malaga. Si in Spania sunt aceleasi reguli. Vreau sa cheltui banii arabilor si nu pot…

9. E da! Ultimul FM l-am jucat aproape numai la PSG! Si de fiecare data am dat-o-n bara :)) Am rezistat pana am iesit din Europa League, apoi afara. Ma primesc rusii apoi, e boring p-acolo, asa ca renunt. Nu imi iese la PSG si pace…

10. Prin Olanda ma simteam bine pe vremuri. Cum n-am favorita, nu conta ca e Feyenoord, PSV sau Ajax. Acolo n-am nici regula cu straini, n-am nici numar limitat de jucatori in lot. Bazarul absolut. Acum, la ultimele FM-uri, e regula aia in Champions League cu jucatori formati de tine… Sa ma cac pe regulile lor! Da cu jucatorii luati de pe internet ce-aveti fratilor?!

Apropo, am 2 tehnici „murdare”:

1. Ma pun fost international, am reputatie mare.

2. Imi pun 2 nationalitati: italian si englez/francez/spaniol. Sa am sanse sa ma puna prin campionatele respective 😀

A, trebuie sa incep cu asta: cine n-a jucat niciodata asa ceva nu stie despre ce vorbesc. Crede ca vorbesc chineza :)) Asta e, mea culpa 🙂 Dar simteam nevoia sa scriu asta (uite cum am ajuns: am pierdut 5 ore la ceva, si apoi mai pierd juma’ de ora sa ma laud pe blog cu asta… trist).

Salutari MICROBISTE tuturor!

Posted on 3 Iunie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

Lasă un răspuns

