Guest-post GURMAND – Curele de slabire si painea.

Guest-post scris la Cristi Rusu !

Salutare natiune. Eu sunt, Emil Calinescu, student, doctorand si blogger. Pentru ultima calitate, responsabil estehttps://emilstudentulminune.wordpress.com/ . Daca tot am pus 3 calitati, va mai zic ceva: sunt in general cat 3. Inclusiv ca si greutate…

Despre asta voi scrie in acest articol. Despre greutate. Mai precis, despre celebrele cure de slabire.

Ca eu am ceva cu ele e cert. De altfel, se si vede. Da, pur si simplu le urasc. Din tot sufletul si din toata inima. Si va dau 3 motive :

1. A spune ca TII CURA imi suna PITI-STYLE. Stiu, am pitici pe creier, dar asta-mi suna. Nu-s pitiponc, sunt “macho”, d-ala care mananca orice-I place :D

2. A spune ca N-AI VOIE sa mananci ceva imi suna atat de batranesc. Parca ai avea 60 de ani, abia te-ai intors de la « policlinica » si doctorul ti-a zis ce ai voie si n-ai voie sa mananci. Ultima oara cand am verificat aveam 25 de ani totusi…

3. Curele de slabire deregleaza organismul. Am avut o colega in generala, care a pierdut inclusiv balul de absolvire pentru i se dereglase complet organismul.

4. Legat de asta : n-am incredere in nicio cura de slabire, nici macar cele date de doctori. Daca tii de capul tau faci rau. Daca te duci la un doctor, ti se va da o cura. Cica buna. Dar daca te duci la alt doctor si arati ce ti s-a dat, o sa rada de tine : CE DOCTOR TAMPIT TI-A DAT ASA CEVA ? ASTA E BINE, DAR ASTA E O TAMPENIE. LAS’ CA-TI DAU IO O CURA, D-A MEA SIGUR SLABESTI…

Da, despre doctori nu am o parere atat de buna. Ai nevoie de ei, dar uneori iti trebuie inspiratie si intuitie. Asta pare doctor bun, asta nu. Dupa asta ma iau, dupa asta nu.

Si totusi, majoritatea doctorilor recomanda la curele de slabire ELIMINAREA(treptata ori chiar DEFINITIVA) a painii. Cica painea ingrasa, painea inseamna « calorii goale »(daca-s goale, de ce tu devii din ce in ce mai plin ?) si oricum ai lua-o, e bine s-o elimini.

De altfel, multi au preluat « din auzite » aceasta idee. Si cand ii intreb cum as putea sa slabesc, imi spun, fara sa clipeasca : renunta la paine.  Lucru care mie mi se pare total deplasat.

Intai si intai, romanii au traditional un adevarat « cult » al painii. Traditional, te intampina cu PAINE SI SARE. Apoi, expresia romaneasca : IMI CASTIG PAINEA isi gaseste explicatia in aceasta dragoste fata de paine. Daca ei sunt si credinciosi, atunci cu atat mai mult: rugaciunea de baza a crestinismul spune “PAINEA noastra cea de toate zilele”. Hai sa ne imaginam cum ar suna chestiile astea fara paine(care, nu-i asa, trebuie inlocuita cu … o salata sa zicem) :

–          Presedintele Romaniei a fost intampinat de localnici cu SALATA si SARE (si sarea face rau la sanatate si silueta, nu ? nasol, sa punem PIPER ?!) ;

–          Cum iti castigi tu PAINEA ? Pai stii, eu nu consum paine… Salariul meu il dau pe SALATE DE CRUDITATI, iar de baut doar apa plata… Ai putea sa zici mai degraba CUM IMI CASTIG SALATA…

–           Bonus : SALATA NOASTRA CEA DE TOATE ZILELE, DA-NE-O NOUA ASTAZI, SI NE IARTA NOUA DE GRESALELE NOASTRE, PRECUM SI NOI IERTAM GRESITILOR NOSTRI. Oare « gresitii » nostrii sunt cei care consuma paine ?!

Si « bomboana de pe coliva » : pe langa faptul ca-s roman, mai sunt si oltean. Ce legatura are ? Pai nu stiti ce a facut olteanul cand a aparut franzela ?A MANCAT-O CU PAINE !

Salutari PLINE DE CALORII tuturor !

Posted on 6 Iunie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. :))))))) Eu am renuntat la paine de mai mult de juma de an, la modul ca mananc o felie la 2-3 zile pentru ca pur si simplu nu mai simt nevoia de paine. Si e adevarat, pe langa faptul ca slabesti, te simti si mai bine. Muuult mai bine. Nu stiu care e explicatia, dar asta am observat eu.

Lasă un răspuns

