Guest – post – My Story

Salut! Mă numesc Ana-Maria şi în sfârşit dau curs invitaţiei lui Emil, de a scrie pe blogul său.

Hotărârea a venit ca un raspuns la articolul despre repetarea facultăţii.

În urmă cu doi ani am absolvit o facultate din cadrul Politehnicii din Bucureşti, iar acum mă pregătesc să susţin şi disertaţia, dar ca să ajung până aici mi-au trebuit vreo 9 ani şi nu spun asta cu mândrie.

Involuntar m-am ghidat după celebra zicală care spune că la Politehnică primii 6 ani sunt grei până treci de anul 3.

După terminarea liceului am dat admiterea la o facultate din cadrul Politehnicii(alta decât cea pe care am terminat-o), iar după trei ani am renunţat la ea pentru că aveam prea multe restanţe şi nu aş mai fi putut să trec în anul 4. Restanţele s-au adunat pentru că prin anul 2 începusem să lucrez şi nu mai puteam să ajung la facultate, iar la Politehnică regula de aur ca să treci un examen e sa vii la cursuri.

Am ales să renunţ la ea şi nu să imi dau restanţele, pentru că nu am vrut să fac o facultate doar ca să fie făcută, fară să mă aleg cu nimic după urma ei.

Deşi am ales să renunţ la prima facultate, ştiam că mă duce capul pentru a termina o facultate din cadrul Politehnicii aşa că în toamnă îmi puneam dosarul de concurs la altă facultate, tot in Politehnică.

Aici lucrurile au fost diferite, eram mai matură, aveam deja o experienţă în mediul universitar şi devenisem conştientă că timpul trece şi că eu trebuie să fac ceva cu viaţa mea.

Am renunţat la job-ul pe care-l aveam şi m-am pus serios pe treabă. Fiind mai mare şi cunoscând cum stă treaba cu facultatea, colegii m-au desemnat şef de grupă, iar apoi am fost aleasă şi în consilul profesoral. Toate astea m-au ajutat şi m-au responsabilizat.

Dintr-un student cu multe restanţe am ajuns să fiu student cu bursă de merit. Banii nu erau mulţi,dar îmi ofereau o altă satisfacţie. În Politehnică, primii 2 -3 ani sunt cam la fel în toate facultăţile şi unele materii le-am repetat, dar lucrul asta m-a ajutat la consolidarea cunoştintelor. Au fost materii la care avusesem restanţe sau pe care le promovasem la limită în prima facultate, iar în a doua le treceam cu 10 şi cu felicitări.

Da, am avut parte şi de profesori pe care i-am avut şi în prima facultate şi de asistenţi universitari care erau mai mici cu un an sau doi decat mine.

Dar cel mai frumos lucru care mi s-a întâmplat a fost că am avut ocazia să fac parte dintr-o asociaţie studentească. Acţiunile de voluntariat m-au ajutat să mă dezvolt foarte mult pe plan personal. Am cunoscut foarte multe persoane de la care am avut ce să învăţ,dar despre asta aş putea să scriu un articol întreg, cine ştie, poate într-un nou guest post.

Ca o conluzie la această poveste, nu regret alegerea făcută,pentru că mi-a adus foarte multe lucruri bune în viaţa mea.

Vă mulţumesc că ati avut rabdarea să citiţi pană la capăt şi să nu regretaţi nicio alegere pe care o faceţi, fie bună sau rea. Face parte din voi.

Posted on 19 Iunie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

Lasă un răspuns

