Guest – post – Tatuaj

Din partea celor mereu tineri Ramona vă vorbește despre o formă de artă, apărută cu mii de ani în urmă – tatuajele

Nu o să vă spun acum istoria lor pentru că asta o puteți citi pe Wikipedia. O să vă spun părerea mea despre ele.

Este o vorbă: ”suferă baba la frumusețe” Dacă vrei un tatuaj înduri puțin deoarece doare. Gradul de durere depinde de zona tatuată, de fiecare individ în parte, dar și cât de relaxat sau nerăbdător ești.

Din punct de vedere al siguranței, eu zic să nu vă faceți griji dacă vi-l faceți la un salon autorizat. Se folosesc ace noi, pigmenți, creme și mânuși care se aruncă după fiecare folosire.

Trebuie să țineți cont de un lucru major: tatuajul va deveni o parte din voi pentru tot restul vieții așa că alegeți ceva ce vă reprezintă sau are o semnificație importantă, pentru a nu-l regreta.

Îndepărtarea unui tatuaj este mult mai costisitoare și mult mai dureroasă decât facerea lui. Am auzit sau citit la unul dintre artiștii de la noi: pentru a fi sigur că nu regreți un tatuaj ar fi bine să ai ideea întipărită în minte de mai bine de 2 ani. O altă greșeală este că mulți își fac un tatuaj fără să știe semnificația lui, exemplu: dragon, phoenix, koi fish, geisha, caractere japoneze.

De ce își doresc mulți un tatuaj? Apartenență la o gașcă? Să fie acceptați de prieteni? (dacă ai prieteni adevărați nu ai nevoie de tatuaj ca să te accepte) Ca să te dai mare? Pentru că este la modă și este cool? Toate astea sunt motive greșite. Nu uita că este permanent și este corpul tău așa că fă-l de bună-voie.

Eu personal am devenit pasionată de această artă, poate și pentru că am puțină înclinație artistică. Am o obsesie legată de o melodie care după câte am spus și în câteva articole de pe blogul personal nu reprezintă doar cele două cuvinte în sine ci are și alte însemne mult mai profunde. Obsesia m-a dus la gândul tatuajului. Am avut acest gând ani buni, încă de pe băncile liceului, dar am împlinit-o deabia în ultimul an de facultate. Știam ce vreau și cum dar nu știam unde. M-am gândit foarte mul la loc pentru că peste ani vreau să arate la fel de bine ca acum. Este vorba despre ”Forever Young” – scris caligrafic – deasupra gleznei..

Acum am în gând o continuare a tatuajului, sau adăugire. Un phoenix, dar pentru acesta îmi trebuie mult timp de gândire asupra designului plus fonduri mai mari.

La noi în țară încă nu există o cultură a tatuajului și cei care sunt tatuați sunt priviți cu alți ochi, uneori ca și cum ar fi făcut o crimă. Unii oameni se grăbesc să pună o etichetă acestor persoane, dar poate că cel tatuat până la coate, cu pierce în sprânceană și pantalonii de cad de pe el îți va sării în ajutor când ai nevoie.

Românul încă are gândirea îngustă. Am pățit-o pe pielea mea de două ori după ce l-am făcut.

Prima dată a fost la o săptămână după ce mi l-am făcut. O băbuță stătea pe o bancă și am auzit-o când trecea pe lângă ea: ”Tinerii din ziua de azi nu mai au nici un pic de respect pentru corpul lor. Și-l mâzgălesc cu lucruri inutile”

A doua oară s-a întâmplat în metrou. Eram în picioare. Pe scaunul din spatele meu stătea un tip îmbrăcat rap style ce avea tatuat pe picior un pește koi – citea ceva. Metroul era aproape gol. Lângă una din uși stăteau în picioare două cucoane. Pe la jumătatea distanței dintre două stații m-am așezat lângă tip. Discuția dintre cele două cucoane a decurs ceva de genul:

”- Uită-te și la golanul ălă ce desen are pe picior.

– Sigur nu se ocupă cu lucruri legale.

– Și fata aia care s-a așezat lângă el degeaba citește din cartea aia că sigur e curvă.”

Vă dați seama că nu m-am putut abține și le-am zis câteva cucoanelor, care au și coborât la următoarea stație. După m-am băgat în seamă cu tipul care era student la arhitectură. Concluzia ar fi: nu trageți concluzii înainte de a cunoaște persoana pentru că uneori aparențele înșeală.

În SUA chiar a fost o campanie legată de discriminarea celor cu tatuaje.

Moda tatuajelor prinde amploare din ce în ce mai mult având din ce în ce mai mulți adepți. Un lucru vă pot spune cer. Tatuajele creează dependență – după primul tatuaj întotdeauna mai vrei încă unul.

Posted on 19 Iunie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

