Guest – post – Construirea unei blogosfere locale

Guest – post – Construirea unei blogosfere locale

Salutare tuturor. Emil Călinescu este numele meu si sunt de meserie student. Sau blogger. Sau doctorand. Sau de fapt sunt de toate, doar ca niciuna nu imi aduce (incă) beneficii materiale.

Am fost provocat de proprietarul acestui blog să scriu despre blogosfere locale. Cum ar trebui acţionat, cum ar trebui construită una. Tema mi se pare chiar mişto si recunosc că mă tentează să fac o chestie de genul.

Aşadar, eu sunt născut în Slatina, dar la 7 ani m-am mutat cu familia în Bucureşti. Să mă şcolesc cică. De altfel, când sunt întrebat de originile mele, răspund : născut în Oltenia, dar crescut şi educat în Pantelimon ! Din acest motiv Slatina pentru mine înseamnă efectiv cei 7 ani de acasă. Când mai trec p-acolo o fac din nostalgie, deşi prieteni nu am mai deloc.

Acum câteva săptămâni dau de un blogger din Slatina. Logic, îl întreb dacă mai cunoaşte bloggeri slătineni. Mă gândeam ca la vară, când mai merg p-acolo, să organizăm o întâlnire blogosferică slătineană. Prima. Cică nu ştie, nu prea sunt. El este cam singurul, sau mă rog, singurul activ.

Drept urmare, mă tentează al dracului de mult să mă mut şi să încerc să consolidez o blogosferă locală. Nu ştiu dacă e o idee bună, dar sincer mă tentează.

Acum să vedem cum aş acţiona (Slatina e oraş mic, deci putem încerca metoda pe oricare oraş mic, fie el reşedinţă de judeţ sau nu) :

1. Aş începe prin a mă prezenta în mediul online. Bloggerul trebuie să fie cunoscut întâi şi întâi în mediul online. Eu am 4 ani de experienţă blogosferică, deci am un avantaj.

2. Aş cauta, prin diverse metode, alţi bloggeri din Slatina. De preferat ar fi cei care locuiesc în Slatina, dar şi niste originari din Slatina ar fi utili.

3. M-aş duce la toate evenimentele din oraş, fie ele şi unele aparent lipsite de importanţă. Astfel, dacă e campanie electorală, n-aş rata mitingul electoral al niciunui partid. Vine Mircea Geoană, vine Iliescu, vine Băsescu, vine Dan Diaconescu, nu contează, eu sunt acolo.

4. Că tot m-am referit la politică, aş fi prezent la viaţa politică locală : toate şedinţele de Consiliu Local, de Consiliu Judeţean, toate conferinţele de presă importante din oraş. Nu aş rata nimic.

5. Nu aş ignora nici presa scrisă. Dacă într-un final mă va invita vreun ziar să scriu pentru ei ar fi ideal. Dacă nu, măcar mi-as face ceva prieteni pe la ziare, să zicem că ei ar fi niţel mai informaţi. De asemenea, pe blogul meu n-ar strica o « revistă a presei Slatinene ».

6. Aş merge prin licee, prin şcoli, prin fabrici, să văd cum merg lucrurile p-acolo. Dacă sunt primit sau nu depinde de mine şi de imaginea mea de până atunci.

7. Bineînteles, pentru închegarea unei “blogosfere” în adevăratul sens al cuvântului, chestiile individuale enumerate mai sus ar trebui completate cu altele colective. De exemplu:

– grup facebook destinat bloggerilor Slătineni (exclusiv lor, fie şi doar originari din Slatina);

– un blog distinct despre Slatina, unde să scrie mai mulţi (dacă se doreşte) ;

– întâlniri periodice în offline pentru schimbarea impresiilor ;

– invitarea unor bloggeri celebri din alte oraşe pentru schimb de impresii (de exemplu, din blogosfera craioveană, datorită apropierii geografice ) ;

– organizarea de evenimente cu caracter blogosferic (de exemplu, Social Media Summit a avut loc în 3-4 oraşe din ţară ; dacă e posibil, organizarea unui eveniment de genul în oraşul Slatina)

8. După o perioadă, să zicem 5-6 luni, aş vedea efectele. Dacă reacţiile ar fi pozitive, aş vedea că-s citit, că oamenii apreciază ce scriu, că sunt interesaţi, aş continua. Adică important este ca cititorii să nu fie doar bloggeri, să fie oameni simpli, elevi, studenţi, interesaţi de oraşul lor. Eventual, aceştia ar putea fi încurajaţi să-şi facă şi ei blogguri asemănătoare sau măcar să contribuie constant la un eventual blog colectiv. De exemplu : 1 elev din fiecare şcoală /liceu va scrie când ceva se întâmplă p-acolo (nu neapărat ceva rău, pot fi evenimente curente : examene, vacanţă, deschiderea anului şcolar) ; 1 angajat de la Alro va scrie, atât cât are voie, despre ce se întâmplă p-acolo etc. De asemenea, pentru « slătinenii » de import vor scrie ce-şi amintesc despre Slatina, cum s-a schimbat faţă de momentul plecării din oraş…

9. Bineînteles, nu voi ignora evenimentele blogosferice din alte oraşe. Ar fi o prostie să fac aşa ceva. Doar că m-aş prezenta acolo drept « blogger de Slatina ». Iar cei care mă vor citi o vor face ştiindu-mă astfel.

Ca şi concluzie, nu aş putea spune care parte e mai importantă. Mie-mi par un tot unitar. Un blogger trebuie să fie cunoscut în online, dar nu trebuie să ignore nici offline-ul. E adevărat, nu cred că această operaţiune ar putea-o face un blogger care acu îşi începe cariera blogosferică. Experienţa este o condiţie necesară, dar nu suficientă. Ar mai fi perseverenţa. Şi niţel talent, bineînteles.

Nu ştiu dacă voi face, dar scriind acest articol poate dau idei altcuiva şi va pune altcineva în aplicare « planul meu ». Pentru Slatina sau pentru alt oraş. M-aş bucura sincer dacă s-ar întâmpla asta.

Salutări OLTENEŞTI tuturor şi mulţumesc încă o dată gazdei pentru publicarea acestui articol !

Posted on 20 Iunie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

