Parinte de imprumut

Dupa tot felul de emisiuni de felul SCHIMB DE MAME, de ce ne-am mira daca am intalni o situatie de genul PE BUNE? Unii se mira, ironizeaza acest lucru.

Situatia completa e asa (aici): un elev da anunt pe un forum cum ca plateste pe cineva sa se duca la sedinta cu parintii. Ziaristii prefera sa dea stire intr-un colt de site (era sa zic de ziar) si sa ironizeze situatia. In fapt, discutia e cu totul alta.

Isi mai aminteste cineva sedintele cu parintii? Va zic eu principalele 3 caracteristici:

1. Se aduna toti parintii si toate boacanele unui elev sunt PUBLICE!

2. Notele nu se spun INDIVIDUAL, ci se spun in gura mare.

3. Reprosurile se fac de obicei cu tipete si urlete, sub nicio forma pe ton normal.

De aici parintii vin foarte frustrati. In cele mai multe cazuri imaginea lor este afectata. Daca acel om e intelectual ori un om important, lucrurile-s cu atat mai grave. Daca mai punem la socoteala si prapastia generationala evidenta, lucrurile sunt cu adevarat grave.

Parintele vine acasa cu imaginea sifonata si are fix 2 variante:

1. Sa-si pedepseasca odrasla, eventual intr-un mod cat se poate de dur. O nota de 3 si una de 4 sunt un dezastru, asta e clar.

2. Sa ia in brate pe copil si sa-i ia apararea. Foarte rar se intampla, dar si cand se intampla asta, ramane situatia: ce fac cu diriginta aia nebuna? A doua oara nu se va mai duce la sedinta.

Noi radem de acel copil, eu insa il apreciez. Daca imi citeste aceste randuri, eu il felicit. E o solutie ingenioasa si trebuie sa incurajam creativitatea. E adevarat, situatia se complica ulterior, pentru ca o sa intrebe parintii DA SEDINTA CU PARINTII NU E? Si candva tot se va duce un parinte d-al lui la scoala si va afla ca a facut si asa ceva.

Altfel, am dubii ca in regulamentul scolar e vreo pedeapsa pentru asa ceva. Tin minte ca din partea unei colege d-a mea venea fratistu. Conditia unica era sa fie adult. De ce nu si unul de pe strada? In filantropica vine sora-sa inventata, dar atat de buna (la suflet), de ce sa nu aplicam pe bune metoda?

A, da, era sa uit: cine sunt cei care dau cu pietre intr-un astfel de elev? Niste oameni care n-au luat in viata lor un 3? Niste oameni care n-au avut niciodata nicio absenta nemotivata? Nicio scutire semnata de ei sau de altcineva? Daca nu, atunci sa taca.

Tinere, oricine ai fi tu, ai tot respectul meu. Ti-as zice ca te-as cinsti cu o bere, dar e ilegal sa dai alcool la minori, fie el si o bere. Dar cand vei ajunge major chiar meriti o bere de la mine.

Salutari SCOLARESTI tuturor!

ps: Acesta este primul articol de pe noul blog. Cum am promis, il nisez. Chestii scolaresti, nu neaparat studentesti. Veti avea parte de multe articole de genul.

Posted on 21 Noiembrie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. foarte tare articolul …. si mie imi era frica sa anunt parintii de sedinta cu parintii :)))…. acum e mai altfel, sa-mi spune ce o vrea de notele mele, eu consider ca ceea ce fac si notele pe carele am o fac din placere

  2. Il inteleg pe tip. Stiu cum era prin generala si a 9a cu frica de parinti si chestii. Eu unul as fi mers si nu i-as fi luat banii pentru ca inteleg si mai bine cum e sa fii elev si sa mai dai si bani din buzunarul tau pentru diferite chestii

  1. Pingback: Vinerea recomand articole

Lasă un răspuns

