Referate plagiate …

Poate va mai amintiti de perioada liceului si de momentul in care un profesor cerea un referat. Erau unii care le doreau pe bune si chiar faceau urat daca erau copiate, insa altii pur si simplu doreau a putea justifica o nota. Unii chiar radeau, spunand E A V-A OARA CAND PRIMESC ACEST REFERAT. Era chiar un lucru amuzant…

P-atunci erau putine surse de inspiratie. In generala erau si mai putine. Era perioada in care copiam din ziare ori reviste. In liceu deja ajunsesem la referate.ro ori chestii asemanatoare. Acum sursele sunt din ce in ce mai diverse. Si totusi, v-ati gandit vreodata ca un student poate sa faca un referat in urma unui articol de pe blog? Ieta ca s-a intamplat. Nu inteleg daca articolul doar a inspirat pe acel elev sau a fost aratat profei in forma de pe blog. Discutia e aceeasi indiferent de acest aspect. Desi unii moralisti de serviciu vor considera ca nu e etic sa „plagiezi” si ca n-ar trebui sa ne bucuram ca cineva a luat 10 trisand. A copia (a plagia) e trisat, e furt, si ar trebui pedepsit nu recompensat.

Dupa ce am citit stirea stateam si ma gandeam: uite la ce e utila blogosfera. Ok, noua nu ne aduce niciun beneficiu. Dar ma simt bine sa stiu ca o persoana, fie si elev de liceu, a considerat relevant ceea ce am scris eu. Si ca munca mea a fost utila cuiva. Peste ani de zile e posibil ca acel pusti, devenit adult, sa nu uite de faptele mele bune. Si sa-mi ramana cititor fidel. Iar o nota de 10 data articolului meu ar trebui interpretata pozitiv. Uite domne, daca eu n-am reusit cat eram elev sa iau 10, macar sa iau prin intermediul altora. E si asta un mod de a avea note mari …

Salutari STUDENTESTI tuturor 🙂

Posted on 24 Noiembrie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

