Pile, cunostiinte, relatii … OFICIALE

Salutare din nou tuturor,

Tot aud pe unii si pe altii cum se plang ca nu mai au loc de PCR. Ca peste tot sunt adusi „cunoscuti”, iar ei cica nu cunosc pe nimeni. Si ca daca n-ar fi aceste pile, cunostiinte, relatii, ei ar fi ajuns mult mai sus. Si ultima chestie: „numai la noi e asa, prin alte parti nu”… Oare asa sa fie?

Sa vedem acum ce inseamna de fapt angajatul pe pile. Si cum se face (sau ar trebui sa se faca OFICIAL). In alte tari se cheama RECOMANDARE. Este ceva OFICIAL si nu e nimic rusinos. Eu am avut ca profesor pe X, o mare personalitate, pai acel X ma va recomanda, zicand ca am fost student bun. Daca am fost. Daca am fost student prost si el ma recomanda, pica de naspa. Si nu mai are nimeni incredere in recomandarile lui.

Cei care-s studenti stiu cum umblau dupa recomandari pentru a pleca afara, cu Erasmus. Acolo se practica oficial. Asa ar trebui sa fie deci si la noi. Nu radeti, dar si la admiterea la facultate. Sa nu mai zic la job.

Imi amintesc ce zicea un profesor la curs(nu-i dau numele, il respect prea mult): a venit cineva la mine sa-mi ceara o recomandare si nu i-am dat-o? Omul le dadea din suflet, doar ca … CE VALOARE MAI AU ELE? Tu recomanzi pe cineva doar pentru ca ti-a fost student? Sau tu certifici ca e in stare de ceva?

Adica aici a dat-o-n bara sistemul de recomandari OFICIALE la noi. La noi daca stii pe X, automat il recomanzi. Si atunci ne intoarcem de unde am plecat: recomanzi OMUL pentru ca-l cunosti si nu pentru ca e competent. Trist, dramatic, dar adevarat.

Al doilea aspect care trebuie luat in considerare: increderea. In Romania, cam peste tot, se practica mancatoria. Asa ca atunci cand ajungi undeva jos ai tendinta de a angaja CUNOSCUTI pentru ca IN EI AI INCREDERE. Cea mai multa incredere o ai in prieteni. Preferi sa angajezi OAMENII TAI, care la greu SA TINA CU TINE. Sau ma rog, asa sa speri. Nu se stie daca se va si intampla.

Suntem in blocaj, putine sunt de facut. Solutii n-am, daca din astea vroiati. Vroiam doar sa spun ca atunci cand vom ajunge ca sistemul OFICIAL de recomandari sa functioneze, inseamna ca am rezolvat o MARE problema din societate. Pentru ca ele pleaca de la admiterea la facultate (unde inca avem impresia ca un examen scris este relevant) si ajung pana la angajarea in institutii de stat. Mai e mult pana departe insa. Optimismul nu ni-l vom pierde insa niciodata.

Salutari STUDENTESTI tuturor 🙂

Posted on 4 Decembrie 2012, in Uncategorized and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

Lasă un răspuns

