Bucuresti – el dorado pentru viitorii angajati?

Circula un mit printre elevi ori studenti: du-te la Bucuresti, acolo sigur vei reusi sa te angajezi. Nu conteaza ce: carator de marfa in Cora, vanzator la Carrefour, paznic la Real. Chiar conteaza ce? Ai job, ai banii tai, poti sa-i bei linistit prin carciumile regiei. E frumos adica.

S-a gandit insa cineva ca sunt joburi (si chiar bune) si-n provincie? V-ati gandit ca daca sunteti buni (CEI mai buni) s-ar putea sa fiti mai avantajati in provincie pentru ca este concurenta mai mica? Sau va duceti cu turma?

Imi zicea acum cateva zile un amic o faza tare: cautase pe un site de joburi si cel mai tare job gasit era in provincie. De ce nu intelegea nici el. Dar era un adevar. Si mi-a zis si mie: ia cauta locuri de munca Iasi si vezi ce rezultate iti apar. S-ar putea sa ai o surpriza. Si sa constati ca pe anumite domenii in Iasi, Cluj ori Timisoara sunt locuri de munca mai multe. Si, paradoxal, e si concurenta mai mica.

Cu toate astea da mai bine pe al tau cv europass (ca doar d-asta e acceptat acu’) sa ai facultate bucuresteana. Sau nu, nu da mai bine, dar asa ai tu impresia.

Nu am nimic cu oamenii din provincie, sa nu ma intelegeti gresit. In fond, eu sunt nascut la Slatina. M-am mirat doar (si am simtit nevoia sa-mi exprim aceasta mirare) de situatia intalnita. Si am zis sa v-o expun si voua.

Salutari STUDENTESTI si OLTENESTI tuturor 🙂

Posted on 26 Ianuarie 2013, in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

