Examenele grila …

Nu uitati de cel mai DULCE concurs!

Salutare tuturor!

Nu stiu cati dintre voi ati dat in facultate examene grila. Stiti voi, d-alea unde bifati. A, B, C…

Io la socio am dat peste jumatate din examene grile. La drept cred ca am dat 5 grile in 4 ani. Si acum urmeaza grila decisiva: licenta! Care pare a fi cel mai greu examen grila pe care l-am dat vreodata.

Mie in general mi-au placut examenle grila. E adevarat, imi plac si mai mult daca:
– este grila inchisa si nu deschisa (aberatia aia cu grila deschisa mi se pare ciudata; sa dai o definitie, sa enumeri niste concepte…; mai bine as da sinteza decat asa ceva);
– are o singura varianta corecta (luatul prin excludere este cel mai simplu);
– sa nu fie foarte multe intrebari (sa am timp sa citesc si sa recitesc).

In facultatea de drept am dat cea mai mare grila data vreodata: 100 de intrebari in 120 de minute. Si mai avea si intrebari deschise. CRUUNT!

Altfel, prefer oricand o grila in dauna unei sinteza. Eu. Altii invers. Altii vor sa abereze maxim pe langa subiect si vor sa-si puna in valoare alte 2 talente:
– exprimarea buna;
– scrisul frumos (da, asta e inca un argument pentru examenele grila: profesorii nu-mi vor vedea scrisul).

Da, adica vor sa ambaleze bine continutul lor. Care nu era totdeauna cel mai bun.

Acum vine examenul de licenta. A doua licenta insa, paradoxal, primul examen de licenta. La socio am scapat de asa ceva. Ma gandesc daca e mai bine sau mai rau. Incerc sa ma gandesc si nu-mi dau seama.

Ah, mai trebuie sa va zic ceva. Ceva „interzis”:
– Grila se copiaza cel mai usor. Daca ai ochiul format te poti uita si cu 2-3 banci in fata. Trebuie doar sa numeri intrebarea si varianta. NU e atat de greu daca acea colega te ajuta (voluntar sau involuntar). Am patit-o la un examen la socio: ma chiombeam la lucrarea unei colege ce statea cu 3 banci in fata mea. Ea a iesit aproape plangand din examen. Pe nu ma speriase examenul ci plansul ei. I-am zis foarte calm: DACA PICI TU PIC SI IO… A crezut ca glumesc :))
– La grila poti folosi metode care tin de noroc, stele si alte alea. De exemplu un zar. Nu stiu daca in allte parti te lasa (sau daca ai tu timp), dar eu am folosit si aceasta metoda. Am noroc, deci n-am luat nota mica. La acel obiect chiar pot spune ca am luat nota mult mai mica atunci cand am invatat. Nu e intamplator…

Un ultim lucru zic despre examenul grila. CUm imi zicea mie cu nervozitate o ruda: voi dati examene ca la scoala de soferi? P-alea le poate corecta si portarul, la ce va mai trebuie profesor?

Salutari STUDENTESTI tuturor 🙂

Posted on 7 Februarie 2013, in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Cea mai nasoala grila e aceea unde ai (sa zicem) 2 puncte pentru un raspuns corect, 0 daca nu bifezi nimic, si -1 punct daca raspunzi gresit. Acelea te termina pentru ca pur si simplu ti-e frica sa copiezi. Risti sa iesi pe minus. Si inca o intamplare haioasa, la iesirea din examen (grila), profesorul ne spune razand: „hai ca a fost usor, daca bifati a) la toate grilele riscati sa treceti examenul”. Si a avut dreptate, 56% din intrebari aveau raspuns corect a). Dar cine s-a gandit la asa ceva?

  2. Nu am absolvit de mult timp facultatea si am avut si eu materii in care am avut grile. Sunt eficiente si la un moment dat mi s-au parut mai usoare, insa sunt mai multe variante de grile si cand ai raspunsuri multiple corecte unde, daca nu le incercuiesti pe toate nu primesti punctajul maxim e destul de trist. Mai ales ca stii ca ca daca din patru variante corecte, deodata, gresesti una si nu primesti nimic pe intrebarea respectiva, nu mai e la fel de usor. La examenele traditionale mi se pare ca ai o mai mare libertate de a raspunde si, unde ai sanse sa iti primesti punctajul.

  3. Eu am fost studenta in perioada 2002 – 2006 am fost la zi la contabilitate si informatica de gestiune.
    Pot spune ca in primii doi ani am avut examene normale ca pe vremuri, scris la greu, compuneri.
    Din anul trei insa, au inceput sa apara incet grilele care s-au intetit in frecventa catre anul IV si astfel am ajuns la sau licenta tot grila, dar o grila destul de grea.

  1. Pingback: Licenta mea cea DREAPTA | blogger CU GREUTATE pe un blog CU DE TOATE

Lasă un răspuns

