Firmele si clientii lor

Despre mobila am mai scris. Despre inchiriatul mobilei pentru evenimente iarasi am mai scris. Pentru ca la ea ma voi referi voi rezuma in cateva fraze: in loc sa cumparati mobila pentru evenimentul X sau Y si apoi sa constatati ca la urmatorul este nepotrivita mai bine inchiriati acea mobila. Mobila va fi una specifica evenimentului vostru. Sa nu mai vorbesc de faptul ca veti inchiria si sala respectiva (sunteti firma, nu aveti hotel), iar la 2 evenimente consecutive puteti inchiria 2 sali distincte.

Asta e introducerea. Acum sa presupunem ca avem de ales intre mai multe firme care se ocupa cu asa ceva. Care sunt criteriile dupa care facem aceasta alegere? Eu enumar 3:

1. Pretul. Nu trebuie sa fie principalul criteriu, dar trebuie sa conteze si el. Nu poti da 500 de lei pentru un serviciu pe care alte firme ti-l fac cu 200 de lei. De asemenea, pretul poate fi un indicator si in sens invers: daca 7 firme au pretul de 500 de lei si vine una cu 100 de lei, e clar ca e ceva necurat la mijloc. Sau ma rog: sunt sanse sa fie ceva necurat la mijloc.

2. Calitatea. Si aici intra atat calitatea produselor (mobila sa fie de calitate), cat si calitatea serviciilor efective (cat de promti sunt, cum aranjeaza mobilierul pentru ca am inteles ca sunt exemple negative in acest sens). Tot aici e important trecutul: daca ai mai colaborat cu ei, daca stii cam „ce le poate pielea” etc.

3. Clientii. Pe site-ul fiecarei firme exista o sectiune: clientii nostrii. Iar aici este o chestie foarte interesanta: cine pe cine se promoveaza? Ca sa raman in domeniu: eu ca si firma de inchiriat mobila am interesul sa ma laud ca printre clientii mei este si Cosmote (am dat exemplul unei firme despre care am auzit, al carei link l-am si dat si care are printre clienti pe Cosmote, deci nimic inventat) sau Cosmote-ul este interesata ca eu sa-i fac reclama? Ok, interesul este oarecum reciproc, dar cine iese mai avantajat? Ideea e simpla: daca au apelat firme mari la mine inseamna ca eu sunt serios. Ei m-au legitimat intr-un fel.

Atentie: cele 3 criterii trebuie gandite impreuna nu separat. Degeaba ai clienti de top daca preturile sunt astronomice iar tu ca firma mica si noua nu-ti permiti.

Si da, eu ma adresez intai si intai firmelor mici, la inceput de drum. Firmele mari probabil stiu deja la cine sa apeleze 🙂

Salutari STUDENTESTI tuturor 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s