Bucuresti vs provincie. Posibilitati.

Dupa cum stiti eu sunt fericit absolvent a 2 facultati. Una de sociologie, la stat, si una de drept, la particular. Cat imi sunt de utile este alta discutie. Aici voi discuta insa un alt aspect: Bucuresti vs provincie.

Si imi iau ca exemplu facultatea mea de drept de la Cantemir. Facuse ministrul la un moment dat un top si aceasta facultate figura mai sus ca unele de stat. Si acelea erau din Pitesti si din Targoviste, ca sa dau exemple aproape de Bucuresti. Pe romaneste: mai bine vii in Bucuresti si faci facultatea la particular decat sa stai in orasul tau si s-o faci la stat. Bine, acum este relativ de ce te inscrii la o facultate particulara si nu la una de stat. Si este relativ ce anume vrei sa faci cu acea facultate. Repet: nu asta este insa discutia.

Revin. Am avut o multime de colegi din provincie. Nu i-am privit niciodata cu dispret ori cu trufie, ii consideram egali cu cei din Bucuresti. Tin minte insa o faza interesanta: aflasem despre nu stiu care coleg ca ar fi din Pitesti. Mintea mea incuiata a produs instant urmatoarea intrebare: si de ce ai venit in Bucuresti sa studiezi la particular in loc sa stai in Pitestiul tau? Ai acolo si facultate de stat si facultate particulara. Raspunsul lui a fost: aici am mai multe posibilitati. Cica aici te angajezi mai usor, aici te distrezi mai mult, aici „se intampla totul”.

Discutia asta am avut-o iarasi acum cateva zile cu un amic. Care, pe langa multe altele, imi mai zice ceva: tu ai observat ca la cautarea pe google masaj erotic Bucuresti e pe primele 2 pagini. Pe romaneste: daca vrei sa ai parte de asa ceva vino in Bucuresti. Nu-mi dau seama de ce provincia este privata de asemenea placeri, dar e o constatare. Unii ar zice ca e mai bine asa: „lasa maica, sa ramana Bucurestiu depravat, iar noi aici sa continuam sa avem frica lui Dumnezeu”. Oare asa sa fie?

Salutari OLTENESTI tuturor!

Posted on 6 Iunie 2013, in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Eu am facut facultatea la Iasi. Desi stiu ca la Bucuresti sunt mai mult posibilitati, exista orase de provincie (Iasi, Cluj, Timisoara) unde studentii se pot distra si avea oportunitati asa cum sunt si in capitala. Doar ca trebuie cautat mai mult.

Lasă un răspuns

