Maririle de nota

Ideea acestui articol vine de la o postare pe facebook a unei tipe. Aceasta era nemultumita de faptul ca in Universitatea Bucuresti maririle de nota COSTA, in timp ce restantele sunt GRATIS. Auzind aceste lucruri, primul instinct ar fi sa luam apararea celor cu mariri de nota si sa dam in nenorocitii de restantieri, care ar fi niste lenesi nenorociti. Lucrurile sunt de fapt mult mai complicate.

Cum ii sta bine unui om batran ca mine, voi povesti propria experienta si voi face trimitere si la postarea cu pricina:

1. Mentionez din start: nu am fost niciodata la marire de nota. Nu pricep sensul maririi, iar cand vedeam ce specimene merg la marire mi se facea instant greata. Dar voi explica mai incolo in detaliu.

2. La sfarsitul anului 1 de facultate (la socio, cea de stat, la drept, fiind la particular, n-am avut aceasta problema) s-au facut reclasificari buget-taxa. Cand s-au facut ele? Simplu: vara, dupa a II-a sesiune. Nu a contat ce iei toamna ori ce maresti toamna. Era insa o situatie ciudata: mediile de toamna contau la bursa si camine. Nu ma intrebati exact ce si cum, nu aveam treaba cu asa ceva. Eu stiam ca-s la buget si ca nu-mi poate lua nimeni locul. De ce ar mai fi contat altceva?

3. La sfarsitul anului 2, din cauza unei restante (DECAT UNA) am picat iarasi la taxa. Deci aceeasi regula m-a dus la buget, aceeasi m-a dus inapoi la taxa (anul 1 il platisem).

4. De ce sunt de acord cu asa ceva? Simplu: nota cea mai importanta este, dupa mine, cea obtinuta in timpul anului. Atunci cand ai 6 examene in sesiune, cand la ultimul examen esti obosit mort si abia daca mai retii ceva. Un 7 obtinut atunci poate fi un succes chiar si pentru unul care invata.

5. Situatie reala, la o alta facultate din Universitate. Un tip avea doua note de 6 si in rest 10. S-a dus toamna la marire (acolo ai voie 2 mariri) si a transformat acele note in 10. Altul avea 10 si 9, cam egalitate. Cel cu 6 i-a luat fata, tocind toata vara. Oare astfel de specimene trebuiesc incurajate?

6. Persoana care a pus statusul pe facebook a spus asa: eu imi proiectez niste experiente trecute (adevarat), pentru ca apoi sa spuna ca nu stie cum e sa ai restanta pentru ca n-a avut niciodata. Sa mai adaug ceva?

7. Eu comparasem marirea de nota cu luxul, iar restanta cu necesitatea. Luxul se plateste, necesitatea nu. Intr-o tara (parca Franta) o tipa a cerut ca operatia ei estetica (sa-i umble la nas, ca nu stiu ce avea) sa fie moca, pentru ca o amica de-a ei a facut aceeasi operatie gratis. I s-a spus ca acea amica o facuse gratis pentru ca in ea daduse masina, nefiind vorba de o dorinta a ei de a arata mai bine. Justificarea scrisa a spitalului se incheia cu LUXUL SE PLATESTE. Corect.

8. Ce as face eu? Pai:
– As exclude complet sesiunea de toamna din calculul trecerii la buget, la bursa sau la camin. COMPLET.
– Acum este relativ. Pe de-o parte ma gandesc ca maririle ar trebui interzise. Pe de alta parte as pune marirea 7 milioane si daca aud ca vreun inteligent plateste suma asta pentru marirea de nota m-as duce personal la el sa rad de prostia lui.

Concluzia: ce bine ca nu am eu putere de decizie!😀

Salutari STUDENTESTI si NEMARITE tuturor!

Posted on 26 Iulie 2013, in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Da insa pentru cei care nu invata aceasta marire este mana cereasca.

Lasă un răspuns

