DSLR sau compacta?

Despre camere digitale am mai scris, si aici, si pe celelalte bloguri. Acum voi aborda, din punctul MEU de vedere, subiectul de mai sus. Asadar, DSLR sau compacta?

Incep cu experienta mea: am avut numai compacte (si in numar de 3). Am avut un Canon, am avut un Lumix (foarte prost) iar acum am Nikon. Ma rog, Nikonul meu actual nu e chiat atat de compacta, si nu neaparat in sensul rau al cuvantului. Ca despre el vreau sa va vorbesc: mi se pare foarte greu de transportat. Nu mai am agatatoare d-aia pentru gat, asa ca nu mai tin camera tot timpul la mine. Camera sta in foarte multe situatii acasa, iar uneori i-as fi fost recunoscator (intr-un mod plastic si metaforic) daca as fi avut-o.

Pe de alta parte, face niste poze fabuloase, mult peste 90% din camerele compacte. Sa nu zic mai mult. Scade portabilitatea, creste calitatea.

Sa va zic insa despre un mit legat de DSLR-uri: nu stie oricine sa le foloseasca. Este fals. La fel de fals precum TREBUIE SA FII DESTEPT CA SA FOLOSESTI UN SMARTPHONE. Ok, nu-l vei folosi la capacitate maxima, asta este posibil, insa un DSLR bun va face poze exceptionale si pe automat. Asta pentru ca multi se tem de acest lucru (si eu ma tem: de atatea ori dau aparatul atator si atator persoane, sa MA pozeze, incat un aparat complicat de folosit mi-ar dauna foarte mult). Este deci fals acest mit, nu in totalitate insa.

Sa va zic totusi un mare avantaj al compactei: o puteti lua in multe locuri unde camerele profesioniste n-au acces. La atatea concerte, pe stadion ori la film aveti voie cu camere compacte insa o sa vi se confiste cele profesioniste. Uneori iti doresti sa fii amator.

Principalul criteriu ar trebui insa sa fie ce-ti doresti tu sa faci: doresti sa faci poze profesioniste sau nu? Se merita deci o investitie intr-un DSLR?

Legat de DSLR-uri, am dat de un blog dedicat unui model de Nikon: http://nikond800.ro/. Nu stiu daca e cel mai bun model de Nikon, dar cu siguranta este PRINTRE ele. Daca ar fi sa iau o camera DSLR profesionista as alege doar intre 4 marci: Nikon, Canon, Sony si Olympus. Restul mi se pare inutile pe piata.

Salutari FOTOGENICE tuturor!

Posted on 1 August 2013, in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Sunt tare curios cum a reusit acel obiectiv sa iti sara de pe aparat. Eu tare tind sa cred ca tu nu ai pus cum trebuie obiectivul (desi e cam greu). Tocmai pt acest gen de incidente, atat cei de la Nikon cat si cei de la Canon, „au avut ideea geniala si revolutionara”, ca dupa apasarea butonului, sa trebuiasca sa si invarti de obiectiv pt a-l putea lua jos de pe body.

  2. Noul model poate lucra la sensibilităţi cuprinse între ISO 100 – ISO 6400. Cei care doresc, pot creşte sensibilitatea până la ISO 25.600, însă această creştere nu este nativă, deci calitatea imaginii nu mai este garantată. Am avut ocazia să trag mai multe cadre, cu diferite valori ale sensibilităţii. Zgomotul de imagine se menţine la valori bune, iar pierderea de detalii la ISO 3200 este aproape insesizabilă. Pentru filmare, am comutat modul de focalizare în AF-F, astfel încât aceasta să fie realizată continuu. În lumina unei camere normale, nu am întâmpinat probleme de claritate. Cel mai probabil, cei care vor lucra cu obiective mai puţin luminoase, vor avea dificultăţi în focalizare la lumină redusă, dar acesta este un compromis general acceptat şi inevitabil, în cazul unor asemenea sisteme optice.

Lasă un răspuns

