Cum ne imbracam la facultate?

Intru direct in subiect facand precizarea: nu stiu daca ar trebui sa spun cum NE imbracam la facultate. Nu mai sunt student, habar n-am cand si cum voi mai ajunge prin vreo facultate in calitate de student, insa sufletul meu a ramas student. Oricum, conform spuselor unui fost profesor de-al meu (pe care altfel nu-l inghiteam), student ar insemna cel ce studiaza tot timpul. Deci din acest punct de vedere m-as incadra.

Asadar, lasand la o parte exprimarea colocviala, cum ne imbracam la facultate? Incerc sa va raspund la intrebarea asta, mentionand ca nu am facut studii oficiale si stiintifice in acest sens. Asadar, in cele ce urmeaza voi spune doar ce am observat eu in cei 7 ani de studentie (cam multi?):

1. Imbracamintea standard a studentilor este una casual. Blugii sunt la ordinea zilei (si la baieti si la fete), putem afirma deci fara teama de a gresi ca blugii sunt un simbol studentesc.

2. La facultate, cand vreo colega venea in fusta sau in rochie, toti ochii erau atintiti asupra ei. Din acest motiv unele refuzau sa mai vina astfel, nu doreau sa se simta sub lumina reflectoarelor.

3. Baietii veneau in blugi in proportie de 99%, pantalonii scurti fiind o exceptie, la fel si cei de stofa.

Aici trebuie sa dau 3 exemple de cazuri diferite (cazuri speciale ar suna urat):
– Am avut la sociologie un coleg caruia nu-i placeau blugii. El purta deci pantaloni de stofa si din acest motiv parea de multe ori „Elegant”. La el era o chestie personala si subiectiva, insa impresia generala era de elegant. Nu stiu cat de rau era acest lucru.
– La drept, in chiar prima mea zi de studentie acolo, am intalnit un coleg caruia ii placea sa vina elegant. Venise cu pantaloni de costum si camasa cu butoni. Ii veneau hainele foarte bine, dar mi se pare oarecum o risipa sa imbraci astfel de haine la cursuri.
– Tot la drept am avut un examen special, pe care l-am dat de 5 ori. La unul din examene un tip venise in pantaloni scurti. Nu-l cunoastem, era de la FR (eu eram la ZI). Din cauza lui era sa nu dam examenul toti pentru ca profa a refuzat sa inceapa examenul cu el in sala. El s-a dus repede acasa sa se schimbe, insa oamenii erau in sala destul de nemultumiti. Pe de-o parte ii dadeam dreptate ei (nu se vine asa la facultate), pe de alta parte ii dadeam dreptate lui (a cam fost jignit la faza aia). Nu stiu legal si regulamentar de partea cui era dreptatea, dar am tinut minte faza.

Ideea era insa alta: puteai veni cu orice tricou sau camasa, orice imprimeu ar fi avut. Important era sa nu fie pantalonii scurti si sa nu fie slapi in picioare.

4. Legat de baieti, la moda erau tricourile. Cine venea cu camasa era privit asa, drept „fitos”. Mie-mi placeau camasile pentru ca tricourile stateau pe gat (Sau tricou polo). Insa putini purtau camasi. Mie camasa mi-a placut dintotdeauna, deci nu m-a deranjat niciodata sa port asa ceva.

5. Singurele momente in care am vazut ceva eleganta au fost la licenta si la bal. Eu unul venisem la cravata, altii venisera la camasa (pentru ei insemna elegant), fetele pe ditamai toacele. Ma rog, cat de cat eleganta. Erau si persoane in blugi (mai MiSeRupisti), insa foarte putini. Parca toti isi uitasera blugii acasa.

6. La master lucrurile erau diferite. Multi veneau de la servici (multe de fapt, ca eram 2 baieti la master, iar celalalt nu prea venea la cursuri), deci eleganta era cam la ea acasa. Eu ramasesem acelasi.

7. La dizertatie eram singurul cu cravata (celalalt coleg doar o camasa, insa niciun profesor n-avea cravata). Sunt eu prea oficial? Intreb doar.

(poza este facuta DUPA dizertatie, la Carul cu Bere)
Cateva mentiuni mai am de facut pentru a incheia:
– Eu am absolvit 2 facultati (Sociologie si drept) si un master in sociologie. Am vorbit strict de cum ne imbracam la facultatate doar cu referire la cele 2 facultati. La medicina probabil nici nu conta ce tricou ai atata timp cat halatul e de baza acolo.
– Mentiune importanta: dreptul l-am facut la Dimitrie Cantemir. Nu stiu cum se imbraca cei de la dreptul de la stat (posibil mai eleganti, posibil la fel).
– Ambele facultati au fost in Bucuresti.
– Pe vremea mea (suna bine, nu?) nu erau la moda magazinele online. Inca erau la moda mall-urile ori chiar magazinele stradale. Acum din ce in ce mai multa lume apeleaza la magazinele online, hainele bineinteles nefacand exceptie. Ultimul exemplu care mi-a fost adus la cunostinta: costume nimphe.ro (Doar pt fete, bineinteles). Puteti arunca o privire.

Nu stiu daca am reusit sa raspund la intrebarea cum ne imbracam la facultate. Stiu doar ca mi-am expus observatiile si experientele personale. In fond, asta este diferenta dintre un articol pe blog si un studiu stiintific. Salutari STUDENTESTI tuturor!

Posted on 4 Septembrie 2013, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. e intr-adevar o problema!

Lasă un răspuns

