Auto-tratament si auto-medicatie

De cate ori nu ati apelat la propriile cunostinte medicale pentru a va trata? De cate ori nu v-ati dus la farmacie fara sa stiti ce cautati? De cate ori ati sarit doctorul din aceasta ecuatie? O sa va explic imediat si de ce. Si da, tot despre studenti vorbesc.

Asadar, incep cu sfarsitul: de ce nu se duc studentii la doctor (ma rog, medic)? Eu as da 3 motive:

1. In Bucuresti ai probleme de natura administrativa: daca esti din provincie, teoretic ar trebui sa mergi la medicul tau de familie din orasul natal. Tu esti bolnav (Sa zicem racit, dar raceala d-aia puternica), nu prea ai cum sa faci acel drum pana acasa. Asa ca trebuie sa rezolvi cumva problema.

2. In al doilea rand e coada. Nu radeti, dar cam asa este. Uneori cozile sunt imense si-ti piere cheful de tratament.

3. Doctorii au o problema de comunicare. Serios, doctorul ar trebui sa fie un amic, un frate mai mare. Un medic tanar, la care sa mergi sa discuti si altceva in afara de problemele medicale si cu care sa pastrezi legatura si dupa. Nu, deloc. Toti doctorii sunt scortosi, acri, constipati si ce cuvinte mai vreti voi. Sa nu mai zic de asistente, care se inchina la suta de mii cu 2 maini. Serios, un zambet nu strica niciodata …

Ce fac atunci studentii? Simplu: nu se mai duc la doctor. Chestiile soft se rezolva cu auto-tratament si auto-medicatie (ba un sfat medical online, ba un sfat medical de la parinti, ba sunat un prieten student la medicina). Pentru chestiile mai complicate se vor duce in orasul de bastina, la fel si in cazul problemelor la dintilor. Si e paradoxal: se spune ca-n Bucuresti sunt cei mai buni medici si cea mai buna aparatura. Studentii fug de Bucuresti si se trateaza la ei in oras (birocratia).

Cand apar insa la tv, medicii vorbesc despre romanii care folosesc asa numitul auto-tratament si cat de periculos e acesta. Nu va mai tratati folosind auto-medicatie si mergeti la un doctor. Da, usor de zis, greu de facut in conditiile date.

Iar daca te duci la un medic si-i spui ca ai vazut ceva pe net va urla la tine si probabil te va da afara din cabinet. Cititi ce am scris mai sus la punctul 3. In loc sa-ti explice cu calm de ce e asa ei te vor injura. Am avut o colega care avusese licenta despre relatia medic-pacient si care sustinea acelasi lucru. Ea facuse studiul pe medicii de familie din Focsani, dar cred ca poate fi extins la toti medicii. Nu zic ca nu sunt si exceptii, sunt, dar foarte putine.

Si apropo, ati observat ca si atunci cand apar la tv medicii sunt incruntati si vorbesc ca pentru ei? Un zambet nu strica, serios.

Nu stiu daca ar trebui sa indemn sa va folositi in continuare de auto-tratament si auto-medicatie sau nu. Eu prefer doar sa atrag atentia ca oricat de daunatoare ar fi ele au un motiv real care nu trebuie ignorat.

Salutari STUDENTESTI tuturor!

Posted on 5 Septembrie 2013, in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. imi e frica de dentist…..nu am fost de cca 10 ani la dentist si cu toate astea mi-am comandat un vaccin pt tratarea paradontozei. a costat 580 lei si acum trebuie sa merg sa-l fac. am boala de cca 5 ani , pana in prezent nu am pierdut nici un dinte dar sunt foarte sensibil la curent , gingiile mi se umfla si cei doi dinti din fata , de sus, se misca.am inteles ca tratamentul dureaza cca 10 zile ,dupa o zi de tratament, una pauza.sper sa dea roade acest vaccin pentru ca altfel nici nu vreau sa ma gandesc ce se va intampla peste cativa ani. am o nelamurire , odata facut vaccinul se repeta anual sau il faci odata si gata?

Lasă un răspuns

