Branduri medicale

Discutia despre branduri medicale am mai facut-o, insa in alt context. Revin acum cu o noua argumentatie pe aceasta tema, cerandu-mi scuze pentru eventuala repetitie. Iar discutia despre branduri medicale se potriveste foarte bine in domeniul medicinei dentare, acolo unde toate cabinetele sunt particulare, deci toti doctorii se afla intr-o competitie comerciala (pana la un punct).

Asadar, de ce avem nevoie de branduri medicale si in ce ar trebui sa constea ele? Intai si intai, in ce ar trebui sa constea ele:

1. Trebuie sa fie un medic care stie sa comunice. Degeaba e el as in medicina lui daca nu stie sa comunice cu pacientii.

2. Cabinetul trebuie sa aiba preturi bune, tintite pentru anumite categorii sociale. De exemplu, studentii au 20% reducere, pensionarii 20% si tot asa. Efectul psihologic e imens.

3. Cabinetul stomatologic trebuie plasat intr-o zona ideala pentru publicul tau tinta. Atentie: nu trebuie sa fie neaparat aproape de ei, trebuie doar sa fie o zona specifica lor. De exemplu, daca tintesti studentii locatia ideala este regia. Daca studentul sta in Fundeni nu-i bai: lui ii convine sa mearga in regie, printre studenti d-ai lui. Multa lume vine in regie, nu e deranjat de asta.

4. Faptul ca trebuie sa fie un bun medic se subintelege. Insa as accentua asta prin alt aspect: ar trebui sa lucreze cat mai … nedureros. Sunt unii dentisti neinteresati de acest aspect (Si ajungem iar la comunicare): de durut doare, n-are cum sa nu doara, induri nitel … Serios ca multi cauta cel mai putin dureros cabinet dentar…

5. Acum urmeaza partea care NU se spune: este importanta si varsta doctorului. Daca tintesti studentii ideal este sa fii doctor tanar. La pensionari insa s-ar putea sa se intoarca impotriva ta. De ce? Simplu: pensionarii merg pe mana experientei, un doctor tanar nu le inspira deloc, dar deloc, incredere. Iar o persoana medie, de 40 de ani, s-ar putea sa esueze tintind si tinerii si batranii.

Acum sa vedem urmatoarea parte: de ce avem nevoie de branduri medicale? Pai sa vedem:

1. Ar trebui sa avem, ca si pacienti, cateva repere, atat ca pret, dar mai ales ca si calitate a actului medical.

2. Ar trebui sa existe cateva etaloane din punctul de vedere al pretului. Sunt cabinete de lux, cu tarife exorbitante. Macar sa stie pacientul cum se situeaza acel cabinet. Si eventual sa stie de ce da atatia bani.

3. O nisare ar fi necesara. Si nu nisarea facuta in facultate, pe specializare, ci o nisare pe public tinta. X este dentistul studentilor si are cabinetul in regie, Y este medicul corporatistilor si are cabinetul in Pipera si tot asa. Nu credeti ca ar fi mai bine?

Acum, sa va zic si de prezenta online (tine de comunicare). In 2-3 ani toate cabinetele vor fi prezente aici. E o necesitate. Cine intra mai repede va fi avantajat. Legat de prezenta online, printre cele mai cunoscute cabinete stomatologice din mediul online este DoctorAminov. Nu este nisat pe un public anume, nu l-am vizitat, insa are referinte bune. Cine a trecut pe la el rog sa lase impresiile pe undeva.

Cam atat. Salutari MEDICALE tuturor!

Posted on 21 Noiembrie 2013, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: