Ce mai reparam prin casa?

Diferenta fundamentala dintre statul la bloc si statul la curte este dat de vecini. N-am zis-o eu, a zis-o un scriitor (pe bune daca mai stiu cine e). La bloc esti tot timpul disturbat de vecini, fie pentru deranjul pe care-l pricinuiesc ei, fie pentru ca din cauza lor nu poti tu sa-ti desfasori activitatea asa cum doresti.

Cand stai la curte iti vine constant sa mai repari ceva: azi ceva la gard, maine ceva prin magazie (care magazie e tot timpul plina de lucruri inutile), poimaine mai faci o cusca pentru caine… Da, nu am zis nimic de cotetul pentru pasari ori grajdul vacii, ca alea sunt specifice doar mediului rural (ma rog, la noi exista aberatia aia de ORAS-AGRICOL).

Un amic, mutat acum cativa ani la curte, inca regreta viata de la bloc. El considera ca la curte este mult de lucru (PREA mult dupa spusele lui) si ca el ar prefera oricand sa se mute inapoi la bloc. Mai e vorba si de cartier, si de amintiri, si de tot. El e om nascut la bloc, intre 4 pereti, si acolo si-ar dori sa revina.

Sa revenim totusi la vecini, dragalasii de ei. Plecand de la premisa ca ei nu fac probleme, sa vedem cum incomodeaza prin insasi existenta lor. Asadar:

1. Am ceva de reparat, eventual de gaurit. Cand ar trebui sa fac asta? Pai:
– Daca incep la 8 dimineata e nasol, poate omul doarme pana la 10.
– Daca incep la 10 la 12 trebuie sa ma opresc, ca la 12 poate omul se culca de pranz (e duminica sa zicem).
– Daca incep la 4 dupa-amiaza e nasol pentru mine, ca nu mai am niciun spor.

2. Vreau sa dau o petrecere. De revelion e acceptat sa dau pana cand vreau eu, dar de ziua mea de ce nu sunt lasat sa dau? Sau de ziua unui amic de-al meu? Da, stiu, vecinii trebuie sa doarma. Totusi …

3. Vreau sa ma uit la un film cu sunetul la maxim, sa aud ce zic actorii. Vreau o atmosfera de cinema. Nu pot, am vecini.

Nu zic ca ar trebui sa ne bagam ceva-n vecini, dimpotriva. ZIc doar ca asta e avantajul statului la curte. SI e pe bune.

In curte tot timpul iti gasesti ceva de facut. In curte bormasina ori cine stie ce alte masini de gaurit nu mai sunt niste obiecte de muzeu. Si nu se mai supara nimeni daca le folosesti la 9 dimineata. Daca vecinul si-a facut casa indeajuns de izolata, n-o sa fie deranjat. Termopanul sa traiasca, bineinteles.

Eu nu prea am vecini harnici cu datul gaurilor. Nu inseamna ca n-am fost trezit niciodata de asa ceva. Spun doar ca ei prefera metode mai „violente” de a ma trezi: certuri. Nu-i bai, unele sunt frumoase, altele mai putin (pe vremuri erau sub mine niste araboaice care se certau non-stop; pacat insa ca nu pricepeam nimic din ce ziceau). Prefer, deci, o cearta conjugala (ori cearta mama-fiu/fiica) in dauna unei gauri bine tintite date de o bormasina. Vecini din toate culturile, certati-va! Macar sa ma distrez nitel 🙂

Salutari CERTARETE tuturor!

Posted on 4 Decembrie 2013, in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink. 2 comentarii.

  1. Cata dreptate aveti, apropo de statul la bloc! Zgomote se aud in tot blocul chiar daca stai la etajul 1 si vecinul de la 7 sau 8 are ceva de mesterit prin casa. Trebuie sa ne adaptam totusi, fiecaruia dintre noi ii poate veni randul sa-si deranjeze vecinii. 🙂

  2. Super articolul ! Acum sa ne apucam de distrat vecinii ! :))

Lasă un răspuns

