Tipuri de cumparatori

In comunism la moda erau magazinele mari, universale, gen Obor, Cocor, Bucuresti ori Victoria, care aveau RAIOANE. Nu intrai efectiv in alt magazin, ci te plimbai printre raioane, care erau la vedere. Oamenii erau obisnuiti cu ideea si, intr-un fel, le convenea. In unele magazine, gen Victoria, raioanele erau in functie de etaje: etajul barbatilor, etajul copiiilor, etajul damelor.

Dupa revolutie magazinele universale au pierdut teren foarte mult. Magazinul Bucuresti s-a inchis (se zvonea la un moment dat ca a fost cumparat de Vanghelie), magazinul Cocor a fost restilizat, insa cam bate vantul prin el, magazinul Unirea arata fix ca un mall (caruia ii lipseste cinematograful), Victoria si Obor fiind singurele care arata ca pe vremuri.

Intre timp, au aparut mall-urile (Din ce in ce mai multe) si hypermarketurile (unde gasesti si haine si incaltaminte, calitatea fiind diferita in functie de hypermarketul ales).

Ce lipseste din toata aceasta enumerare? Ati ghicit: internetul si ale sale magazine online. E adevarat, unele magazine offline au si corespondent in online. Unii zic ca ele ar fi idealul: afli de pe net cand este la reducere incaltaminte ori imbracaminte, te duci, probezi si o iei din magazin. Se poate insa ca magazinul sa fie exclusiv online, caz in care este exclus probatul.

Acum, avand in vedere trecerile bruste, este normal ca unii sa ramana pe un anume tip de comert. De exemplu:
– Unii si-ar face cumparaturile, si acum, din magazinele universale. Unele sunt un mix (Fericit sau nu) intre targ si magazin, iar Oborul are pozitionarea perfecta pentru asta.
– Altii si-ar cumpara totul din hypermarket. Oricum mancarea o iau d-acolo, deci de ce sa nu cumpere si haine din acelasi loc?
– Exista si fani ai mall-urilor, care si-ar cumpara absolut totul din mall-uri, care ar manca exclusiv din mall-uri si care refuza, ca principiu, sa vada filme in alta parte decat in mall-uri.
– Ultima categorie de cumparatori sunt cei obsedati de comenzile online. Tocmai mi-a povestit un amic despre un coleg d-al lui de munca, coleg care toata ziua da comenzi pentru el, familie, prieteni si persoane cunoscute. Tot timpul il auzi ca suna pentru a comanda cele mai diverse lucruri: lenjerie intima pentru nevasta, tableta de copii pentru cel mic, imprimanta pentru un prieten, pantofi sport pentru el. Totul, dar absolut totul, face personal.

Cu care tip de cumparator sunt de acord? Pai, dupa parerea mea, ar trebui sa diversificam. Din punctul meu de vedere, daca stii sa alegi si te pricepi, gasesti haine bune si-n mall, si-n magazinul universal, si-n hypermarket si chiar in targ. De asemenea, haine ieftine poti sa gasesti si-n magazinele altfel scumpe, daca stii unde sa cauti si cand. Nu e nimic rusinos in a cauta haine ieftine. Tuturor ne plac reducerile, important este ca reducerea sa nu fie unicul criteriu de cumparare (eu cumpara haina asta pentru ca IMI TREBUIE, reducerea m-a facut doar sa aleg magazinul).

Si inca ceva: internetul nu trebuie exclus. Sunt lucruri pe care le iei MULT ieftin de pe internet. E un adevar.

Salutari IEFTINE tuturor!

Posted on 14 Ianuarie 2014, in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Eu una nu cumpar haine sau incaltaminte online din doua considerente. 1. Nu le poti proba si poti lua tepe aiurea la masuri si 2. Nu poti fi sigur de materialul din care sunt facute. Daca in magazine trebuie sa te uiti la doua etichete pentru a verifica materialele si te mai ajuta si atingerea materialului, in online te bazezi doar pe ce scrie in descrierea produsului.

  2. Hei, au inceput reducerile si eu nu m stiut!:)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: