Make-up studentesc

V-am mai povestit candva despre afacerile studentesti. Eu n-am trait in camin, am fost de maxim 4 ori in viata mea intr-o camera de camin, o singura data in interes comercial (am cumparat un mp3 player chinezesc). Ce am vazut acolo? Pai tot felul de mini-afaceri, toate prospere: la camera cutare era xeroxul /imprimanta, la camera cealalta era cel care spala rufe, unde am mers eu era cel cu telefoane, mp3 playere si alte alea. Fiecare cu rolul sau.

La fete lucrurile sunt cam la fel, cu micul amendament ca fetele nu prea se ocupa cu vandutul telefoanelor and stuff. Sau, ma rog, nu am intalnit eu asemenea fete. Desi unele dintre ele ar putea avea succes in comert… Ele se ocupa insa cu make-up-ul, unul mai studentesc de felul lui. Studentesc insa doar ca preturi, pentru ca ele sunt de cele mai multe ori la fel de dotate precum saloanele clasice. Ele, adica micile saloane de make-up din camine, nu ele studentele…

Legat de asta, ma intreaba o amica, acum cateva zile, de unde isi poate cumpara un gel uv. Prima mea reactie a fost: „ce-i ala”? Ma gandeam ca e o chestie care o dai pe piele pentru a parea bronzata (exista si d-alea, dar se cheama altfel). Nu, e o care se da pe unghii. Si daca iti iei unul mai smecher, acesta isi schimba culoarea in functie de temperatura. Am aflat toate astea dupa ce am cautat nitel, insa am intrebat-o ulterior: la ce-ti trebuie sa cumperi asa ceva? Nu are la salonul ala unde te duci? Cica nu se duce la salon, ca e scump. Se duce la o gagica, intr-un camin al patriei, care-i face aproape gratis, doar sa aiba clientul materialele.

Cica nu face pe bani, face doar prietenilor si din placere. Insa pe vremuri, prin camine, erau si coafeze, frizeri (da, pentru baieti era aproape gratis un tuns, 3-4 lei), acum cica s-au mai imputinat. S-or fi apucat studentii de invatat? Sau se tin doar de distractii? Ori poate s-au angajat si ei in joburi mult mai onorabile.

Legat de acest aspect, cu viata de camin, imi exprim doar un regret: viata de student bucurestean, oricat de comoda a fost, m-a impiedicat sa traiesc, poate asa cum trebuie, viata de student. In America, indiferent de unde esti, stai in camin. Obligat, fortat, nu conteaza. Intr-un fel e mai bine asa. Poate ar trebui sa incercam si noi zic.

Inchei evidentiind 2 aspecte:

1. Aflu ca saloanele de machiaj si coaforurile de cartier au din ce in ce mai putini clienti. Nu-mi dau seama daca „studentii” sunt de vina, criza economica sau poate, pur si simplu, acele saloane erau pline de incompetenti si incompetente. Sau poate toate cele 3 motive, combinate.

2. Totusi, sunt din ce in ce mai putini studenti in Romania. E un adevar: lumea ia bacul greu, 2 facultati nu mai sunt la moda, persoane de 30-40-50 de ani care fac facultatea la batranete nu mai gasim, asa ca se asteapta, cat de curand, ca unele facultati sa dispara. Asa ca, desi a disparut oarecum concurenta, au disparut si clientii. Oarecum🙂

Salutari STUDENTESTI tuturor🙂

Posted on 23 Ianuarie 2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Cred ca cele 3 motive, combinate este cauza principala a scaderi inregistrate…

Lasă un răspuns

