Scrisul la tabla

Cand eram in generala tabla imi era dusmanul cel mai mare. Tabla, in sine, era un simbol. Iesitul la tabla nu presupunea scrisul pe tabla, ci iesitul in fata intregii clase, cu riscurile de rigoare. Ieseai la tabla la muzica, la geografie, la istorie, nu conta. Tabla in sine era simbol.

La liceu ma mai maturizasem nitel, tabla nu mai era ceva atat de grav. La matematica, in special in clasa a XII-a, ieseam constant la tabla. Nu ma deranja deloc. Nu as zice ca imi placea, nu era nimic sa-ti placa, era pur si simplu o normalitate.

La facultate lucrurile s-au schimbat radical. Tabla era un element de decord, cursurile se predau sau erau prezentari power-point. Se scria si pe tabla, dar rar. Eu, ca student, nu eram nevoit sa ies la tabla. am iesit cred ca o singura data, si oricum acel iesit nu a presupus ceva foarte stresant. Tabla devenise, brusc, ceva prietenos.

Acum sa va zic si de tipurile de table. In generala si-n liceu erau table „clasice”, pe care scriai cu creta. Nu aveam alergie la creta, dar nici nu-mi placea. Unii profesori imi ziceau fitos, pentru ca de fiecare data cand plecam de la tabla ma stergeam de praful ala de creta. Si tineam creta doar cu 2 degete, sa nu ma murdaresc de creta pe celelalte. La facultate, la sociologie, tablele erau moderne, scriai cu markerul pe ele. Deci dintr-o data se eliminase problema cretei.

Tin minte o faza simpatica: eram la modulul pedagogic, partea a II-a. Propusesem eu sa tinem cursul undeva mai aproape, prin centru. Eram de la toate facultatile, eram in Universitatea Bucuresti, deci trebuiau sa ne lase. A fost o mica problema, am tinut doar un curs in centru, la facultatea de matematica. Iar la acea facultate profesorul de la modul, nu-i dau numele, a pus coatele pe catedra plina de cret, s-a scuturat ostentativ si a spus, sfidator: astia inca mai folosesc creta. Tonul a fost unul sfidator, insa erau 3 adevaruri acolo:

1. Psihologia, pedagogia, ca de altfel si alte facultati, nu au mai folosit creta de ani de zile.

2. Catedra aceea era plina de creta. Poti scrie cu creta insa sa ai grija de catedra si de alte chestii. E si o chestie de bun simt.

3. Totusi, matematica este o facultate care necesita table mari, creta si alte chestii „Clasice”.

Iar tablele noi, cu markerul, nu reprezinta neaparat trecutul. Este, zic eu, o chestiune de alegere. La drept, in Cantemir, cea de-a doua facultate, erau table cu creta, insa mici. La drept profesorii nu prea scriau la tabla, deh, este drept, insa la facultatile economice tabla era inca la putere. Am dat exemplul acesta pentru ca sediul UCDC este unul nou. Pur si simplu au ales sa puna table clasice si nu table cu marker. Creta este, totusi, mai ieftina decat markerul.

Va este dor sa scrie pe table scolare (numite, acum, panouri scolare)? Mie, sincer, nu. Mi-e dor de vremurile alea, mi le amintesc cu placere, dar daca este ceva ce imi doresc sa NU mai fac este sa scriu pe tabla. Se poate si fara zic🙂 Salutari SCOLARESTI tuturor🙂

Posted on 13 Februarie 2014, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. 1 comentariu.

  1. Reblogged this on Beclea Adriana.

Lasă un răspuns

