Unicitate si flexibilitate. Nunti.

Relatia mea cu nuntile a fost, pana acum, doar de oaspete. Am fost la cateva nunti, nu multe, insa destule sa-mi fac o idee. Am refuzat, de asemenea, cateva invitatii, fiecare din alt motiv: ba nu mi-era prieten/a foarte apropiata, ba era prea departe pentru mine (la Brasov, la 2 Mai), ba nu am putut, fizic, sa ajung in acel loc, ba nu am avut bani. Bineinteles, motivele puteau fi adunate, caz in care regretele meu erau mai mici.

E drept, nu intotdeauna am fost atent la detalii. Simtul meu estetic este minim, asa ca nu pot sa-mi dau cu parerea care aranjament floral a fost mai frumos ori care fete de masa aratau mai bine. Totusi, am auzit diverse vorbe fie de la cei direct implicati (miri), fie de la invitati.

Din acest motiv, restaurantul IDEAL trebuie sa plece de la urmatoarele premise:

1. Nunta este un eveniment UNIC, asa ca trebuie sa faci mirii sa se simta astfel. Tu, ca restaurant, trebuie sa vii cu ceva nou, complet diferit.
De asemenea, mirii trebuie sa aleaga un local nou. Am avut amici care au facut nunta in localul lor preferat, local pe care-l frecventau constant. Eu, unul, NU as face asa ceva. Nunta trebuie sa fie unica SI prin localul ales.
Si mirii trebuie sa plece de la premisa ca nunta este un eveniment unic. Nu mai traim vremurile in care divortul este rusinos, este si el o posibilitate, insa atunci cand cei 2 miri fac pasul acesta trebuie sa plece de la premisa ca vor trai impreuna pana cand moartea ii va desparti. Nu sunt vorbe goale🙂

2. Localul trebuie sa plece de la premisa ca fiecare nunta este DIFERITA! Nu suport nuntile stas, sa vad 10 nunti identice mi se pare absurd.
Iar prin flexibilitate inteleg urmatoarele lucruri:
– Localul iti ofera posibilitatea unor aranjamente florale mai ieftine, cu un furnizor propriu, insa iti ofera libertatea sa alegi, #pebaniitai, orice firma din tara aceasta.
– Localul iti ofera, la un pret rezonabil, o orchestra si o formatie, insa iti ofera libertatea sa chemi orice formatie si orice cantareti/lautari doresti. Cand vad localuri care spun, elitist, formatia noastra canta orice gen muzical, mai putin manele, imi vine nebunia. Adica daca printre doritori se afla si persoane descuiate, care vor sa puna ABSOLUT toate genurile muzicale, de ce tu ii impiedici? In plus, sunt restaurante care iti baga pe gat formatia restaurantului. Sincer, nu vreau sa-mi aleg restaurantul in functie de formatie, ci vreau sa-l aleg in functie de facilitatile oferite.

– Tot la flexibilitate ma gandesc si la un meniu flexibil. Unii sunt vegetarieni, altii nu vor sa manance porc (sunt musulmani poate), altii tin regim, altora nu le place pestele. De ce este invariabil acelasi meniu pentru toata lumea?
– Tot legat de meniu, tin minte ca o amica mi-a tot spus ca la nunta ei nu vrea sa dea sarmale. Este alegerea ei, iar restaurantele trebuie sa i-o respecte, nu?
– Tot aici intra si aspectul legat de numarul de persoane: la unele nunti vin 200 de persoane, la altele vin 50. Restaurantul trebuie sa fie indeajuns de flexibil incat sa nu se calce-n picioare cei 200 de oameni, insa, in acelasi timp, atunci cand sunt 50 de persoane sa nu se simta ca sunt prea putini.
– De asemenea, coloritul fetelor de masa, al huselor de pe scaune ar trebui sa fie diferit, in functie de dorintele clientilor. Nu inteleg restaurantele care baga pe gat aceleasi fete de masa, cica alea sunt ale restaurantului.
– Tot la capitolul flexibilitate as baga si cateva servicii care NU ar trebui bagate pe gatul nuntasilor. Unii vor focuri de artificii, altii le vor considera inutile. Daca introduci sintagma SUNT GRATUITE, DIN PARTEA FIRMEI, le bagi practic pe gat. Multi vor considera ca renunta la un beneficiu gratuit. Insa acel GRATUIT este o capcana, de fapt este inclus in pretul total. Iar artificiile sunt doar un exemplu, pot fi gandite si altele.

– Un ultim aspect legat de flexibilitate: nu toate mesele trebuie sa aiba acelasi numar de persoane. Eu vreau acolo sa pun o masa de 6 persoane, pentru ca am 6 prieteni si aia e gasca mea. Nu vreau sa-i pun la masa, obligat-fortat, cu niste persoane pe care nu le cunosc. Ok, vor socializa ulterior cu cine doresc, dar vreau sa am posibilitatea sa fac o masa mare, de 16 persoane, si alta mica, de 6 persoane. Urasc mesele standard, toate de 10 persoane.
– Sa ofere posibilitatea unor nunti tematice. Unii vor o nunta interbelica, in stil Gatsby (cu muzica hip-hop, ca-n film). Altii vor dori nunta in stilul anilor 80, altii in stilul anilor 90. Restaurantul sa se poata adapta tuturor. Asa mi s-ar parea ideal.

3. Nunta trebuie sa nu se suprapuna cu alte evenimente. Sunt localuri care au mai multe sali. In sala X este o nunta, in sala Y este un botez. Trebuie gandite cele 2 evenimente astfel incat sa nu se deranjeze:
– Peretii trebuie facuti indeajuns de grosi incat muzica de la un eveniment sa nu se auda la celalalt.
– Trebuie ca afara sa fie o delimitare exacta. Nu mi-ar placea sa ies afara si sa ma ciocnesc de ceilalti invitati. Nu mi-ar placea ca daca restaurantul are o piscina acolo sa dau de cei de la cealalta nunta. Trebuie delimitare stricta.

Cele 3 premise sunt necesare, insa nu si suficiente. As mai adauga:

1. Servirea trebuie sa fie foarte buna. Si aici trebuie aceeasi flexibilitate stabilita inainte: unora le plac chelnerii care nu se vad, displacandu-le cei foarte insistenti, care vin sa-ti puna in pahar desi sticla se afla langa tine; altii apreciaza, dimpotriva, chelnerii omniprezenti.
– Ospatarii trebuie sa fie de toate varstele: sa fie fete tinere, zambitoare, dragute, care sa serveasca, cu precadere, invitatii tineri; sa fie insa si chelneri sobri, care sa serveasca la mesele „celor batrani”.
Indiferent de varsta, trebuie ca atitudinea sa fie in functie de invitat: poti intra in vorba cu unul tanar, sa discuti teme care l-ar putea interesa; alte subiecte de discutie ai insa cu un om in varsta. Cine spune ca acesta este ULTIMUL aspect care trebuie sa te intereseze greseste. Eu, personal, as alege un local unde servesc doar fete tinere, pana-n 30 de ani. E adevarat, parca n-as vrea sa fie pustoaice care scapa farfuriile din mana, insa unele de 25-30 de ani, deja cu 3-4 ani experienta, sunt ideale. Gresesc?
– De asemenea, servirea trebuie sa fie rapida. Nimic nu este mai enervant decat sa vina mancarea foarte greu, in conditiile in care la unele mese a venit deja. Ok, stabilesti orele la care vine un anumit fel, dar cand vine, sa vina cam in acelasi timp la toata lumea. Asemenea si cu bautura: daca ai cerut o alta sticla de vin, pai sa vina o alta sticla de vin. Repede, ca ma deshidratez!

2. Ringul de dans sa fie indeajuns de mare si in centru. Cand stai la masa e bine sa ai vizibilitate buna la ringul de dans, nu trebuie sa fii in fundul salii, de unde nu se vede nimic. Valabil si in cazul sunetului, care trebuie sa se auda uniform in toata sala.

3. Trebuie luat in considerare faptul ca multe persoane doresc si o petrecere de a doua zi. Trebuie sa prevezi si asa ceva si sa oferi si aceasta posibilitate.

4. Restaurantul sa nu te fure la mancare si MAI ALES la bautura. Asta tine de bunul simt al fiecarui restaurant, insa exemplele sunt nenumarate.

5. Restaurantul trebuie sa aiba oferte speciale. Vara si toamna, cand e aglomerat, pret mai mare. Insa iarna pretul sa fie mai mic. De asemenea, un last-minute ar fi bun (la botez last-minute-ul ar fi foarte apreciat).
De asemenea, poate cineva va dori sa faca revelion-nunta. Trebuie sa i se faca o oferta speciala si personalizata, nu? De revelion se pot face nunti, nu e interzis religios. Corect?🙂

Sa va zic acum gusturile mele. De unele veti rade, de altele veti ramane uimiti:

1. Imi doresc o nunta cu multi invitati, invitatii insa asezati strategic. Daca am 20 de fosti colegi de facultate, pai toti trebuie sa stea la aceeasi masa. In total sunt 35 de invitati (nu toti sunt insotiti), deci trebuie masa de 35 de invitati. Corect? Alta masa sa fie a bloggerilor si tot asa🙂

2. Nunta mea va fi cu toate genurile muzicale, toate LIVE. As chema un invitat pe ora, din toate genurile muzicale. E drept, m-as axa pe manelisti, lautari clasici si cantareti de muzica populara (ca deh, astia merg la nunta), insa n-as refuza nici un cantaret normal.
Daca as avea bani as baga si ceva international. Un amic imi zicea de Celine Dion, ca daca ar fi milionar pe ea ar chema-o la nunta. Corect. Eu as adauga si un Tarkan, manelist original #cumarveni

3. Mi-as dori sa fie totul foarte colorat: nu suport mese si scaune in NON-CULORI. Cat mai colorat, cat mai multe culori.

4. Meniu personalizat, atat la mancare, cat si la bautura. Fiecare trebuie sa se simta bine.

5. Locatia sa fie in preajma unei piscine sau a unui lac.

6. Nu trebuie sa ma intersectez cu alte evenimente. Nunta mea e singurul eveniment din acea zi, din acea locatie.

7. De aranjamentele florale, pahare personalizate si alte alea nu am (inca) pretentii.

8. Foc de artificii vreau, eventual sa scrie numele meu si al sotiei pe cer.

9. As face intr-o locatie pe care sa n-o mai vizitez ulterior. Nu m-as duce la restaurantele unde oricum merg. Din acest motiv, locatii altfel misto, tip Caru cu Bere, sunt excluse din start. Discriminare, ce sa-i fac.

10. Cel mai important: vreau o locatie care sa ofere posibilitatea unei cununii religioase (sunt). Nu vreau sa plimb invitatii pe la biserica. Da, nu-s de acord cu cununia religioasa pana la capat, dar daca voi decide s-o fac, as prefera sa NU o fac intr-o biserica.

Articolul este scris pentru Spring SuperBlog 2014.

Salutari SuperBlogosferice tuturor🙂

ps: Pentru ca e vorba de evenimente speciale, anunt ca acesta este articolul cu numarul 3000 de pe acest blog. Astept cadourile pe adresa redactiei🙂 Din partea sponsorului astept un punctaj maxim, din partea celorlalti macar un piscot. Multumesc pentru intelegere🙂

La 3000 de articole va scriu
In stilul meu, ca asa stiu,
Despre isprava mea virtuala
Cu care ma laud … ca la scoala.

In 6 ani constant am muncit
Si-ntr-un final am reusit
Sa ma laud la dusmani
Ca din blog produc multi bani.

Va multumesc
Tuturor
Va iubesc
Cititorilor
Va invit sa ma cititi
Cu like-uri sa ma loviti
Cu share-uri sa ma cinstiti
Cu comentarii sa ma blagosloviti.
Acum eu v-am lasat
Salutari🙂 V-am pupat🙂

Posted on 8 Martie 2014, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

