Denumiri specifice. Dinti de cupa.

Daca ma apuc sa scriu un articol despre dinti imi vor sari in cap amicii mei dentisti. Sigur vor gasi ceva gresit in articolul meu, sigur nu m-am informat cum trebuie. Partea si mai trista: de ce nu i-am intrebat pe ei atunci cand l-am scris. Asa era „deontologic”: sa cer informatii de la cei care se pricep.. Asa era ideal, nu?

Desi asa pare la prima vedere, acesta NU este un articol cu iz stomatologic. Sau nu isi doreste sa fie. Intr-un mod uimitor, dinti de cupa nu este o denumire stomatologica, ci una din constructii. Vi se pare o denumire ciudata? Obisnuiti-va cu ideea. Nu este nici prima si nici ultima denumire care pare a fi altceva decat este.

Eu am oarecare noroc. Facultatile facute de mine sunt drept si sociologie, acolo denumirile fiind, in majoritatea cazurilor, denumiri din viata de zi cu zi. As putea incepe si eu cu disonanta cognitiva (nu v-am injurat, stati linistiti) ori cu sulta (am luat un termen din fiecare domeniu), insa nu asta este ideea. Fiecare domeniu are denumirile sale, unele (prea) asemanatoare cu cele din viata de zi cu zi, altele mult diferite.

Legat de denumiri acesti dinti de cupa, am dat de ei intamplator. M-am informat si am aflat ca exista 6 tipuri de asa ceva, fiecare cu intrebuintarea si importanta sa. Ca sa fiu heitar, niciunul nu este de bagat in gura. Sau, daca vrei, o faceti pe riscul propriu :))

Legat de domeniul constructiilor, imi vine sa intreb iarasi: oare cine este de vina pentru calitatea deprorabila a drumurilor? Cei care fac materialele ori cei care muncesc efectiv? Fiecare da vina pe celalalt, beneficiarul indirect, autoritatea statului, da din umeri, iar beneficiarul efectiv, cetateanul, sta si se plange. Se plange insa degeaba, nimeni nu raspunde. Nu ma pricep la constructii, insa ma pricep, cat de cat, la legi. Oare nu poate fi semnat un contract care sa apere, cat de cat, cetateanul? Sa poate reclama direct pe executant in cazul unei deficiente in constructia drumului.

In final, semnalez articolul colegei mele de SuperBlog, Alina Gheorghe, pe aceeasi tema. Poate de la ea intelegeti cum sta treaba cu acesti dint de cupa. Desi, vorba unui amic: daca nu esti din domeniu, de ce te-ar interesa? Poate pentru ca esti prea curios, asa cum sunt eu.

Salutari BLOGOSFERICE tuturor si tineti minte: dinti de cupa e un termen care NU este folosit in stomatologie.

Posted on 15 Aprilie 2014, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. 3 comentarii.

  1. Cand a trebuit sa scriu prima data despre dinti de cupa, habar n-aveam ce sunt.
    Tare advertorialul, bine gandit!🙂

  1. Pingback: Gala Spring SuperBlog 2014 | Litere Stacojii

  2. Pingback: Se construieste | blogger CU GREUTATE pe un blog CU DE TOATE

Lasă un răspuns

