Aspectul general al localitatii…

Printre multele probleme ale oraselor patriei, una dintre cele mai mari este aspectul general.  Iar acest lucru se observa in 2 situatii:

1. Cladiri moderne, de birouri ori spatii comerciale, trantite in zone vechi. Arhitectura generala a zonei este iremediabil distrusa. Desi unii sustin ca unele zone arata misto asa, o imbinare a vechiului si a noului. Ca, in fond, asa ne vom moderniza si noi.

2. Chiar si-n zonele de locuinte vedem un aspect pestrit. Iar acest lucru se observa cel mai usor in zonele de case.
– Intai si intai, un amestec de case contemporane si case „vintage”, interbelice ori mai vechi. Nu obliga nimeni, autoritati locale zic, sa arate casa in vreun fel. Nimic.

– Fiecare gard e diferit. Nu numai ca unul e de fier si altul de lemn, insa mai e vorba si de inaltime. In multe locuri intalnim celebra scara a magarului. De cand eram mic am fost invatat sa evit asa ceva. In poze cica ar fi cel mai inestetic lucru.
– Fiecare gard si casa sunt colorate diferit. Iar combinatiile de culori rezultate sunt absolut tembele. Fix culorile pe care nu trebuie sa le combini sunt combinate. Altfel, oamenii isi fac case decente, NU sunt deloc urate luate separat. Contextul insa le fac absolut dezgustatoare.

3. Vedem, pe acelasi spatiu comercial, un aspect pestrit. In Bucuresti este exemplul Unirea, insa cica mai sunt magazine, si-n Bucuresti si in tara.

Am fost intrebat ce as face eu? As intreba vecinii cum sa-mi vopsesc casa si cum sa-mi fac gardul? Daca vecinul are un gard, de ce as fi eu obligat sa-l am altfel? Si de ce sa ma iau eu dupa el si nu el dupa mine?

Le-am raspuns ca in acest caz nu trebuie actionat individual. Colectiv da, individual e inutil. Degeaba il intreb eu pe vecin cum sa-mi fac casa, sa fie ca a lui, daca el si-o modifica dupa 1 an. Sau, altfel: degeaba 5 oameni se coreleaza si-si fac casele la fel, daca vin alti 2 care strica peisajul? Si, apropo, lumea s-ar putea sa-i aprecieze mai mult pe ceilalti 2, ca-s diferiti si nu sunt conformisti. Si nu trebuie sa-l laud eu, trebuie sa-l laude prietenii lui. In alte situatii imi place sa fiu diferit, aici imi place „conformismul” #cumarveni

Un exemplu de asa da il stiu de ceva timp, pe litoral. Cristi Borcea, acum in arest, vrusese sa-si faca hotel pe litoral. Fiind dinamovist, dorea un hotel alb-rosu. Deh, e combinatia lui de suflet. Surpriza: NU a fost lasat, rosul strica peisajul general. Si-a facut hotel albastru cu alb, pentru a-si dovedi originile oltenesti (de fapt, asta i s-a recomandat).

Da, e dreptul fiecaruia sa aiba casa asa cum isi doreste. In interior poate sa puna fix ce doreste. Exteriorul insa nu ar trebui sa depinda doar de el. Macar de-ar fi gardurile identice, sa fie din acest punct de vedere o armonie.

In final, nu ramane decat sa-mi doresc niste localitati mai armonioase din punct de vedere estetic. Nu este imposibil, trebuie sa vrem si noi, trebuie sa vrea si autoritatile. Salutari ESTETICE tuturor!

Posted on 3 Iunie 2014, in Diverse and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

